י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
היעד לחיסול ניצל

הערכה: המטען שהתפוצץ על האברכים - טעות בכתובת

מסתמן על פי הערכה הראשונית כי המטען שהתפוצץ בבני ברק ופגע בשני אברכים טעה ב"כתובת" בו בזמן שהיעד לחיסול ניצל • צפו בתיעוד מהפיצוץ הדרמטי שהרעיד את שיכון ויז'ניץ'

הערכה: המטען שהתפוצץ על האברכים - טעות בכתובת
זרית פיצוץ מטען החבלה בבני ברק צילום: המצלם

מטען החבלה שהתפוצץ הלילה (שישי) בבני ברק, כך על פי הערכות ראשוניות, התפוצץ בטעות על האנשים הלא נכונים.

מפרטים חדשים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי פיצוץ מטען החבלה הלילה בשיכון ויזניץ' בבני ברק, אירע ככל הנראה על רקע פלילי, אך פספס את היעד אליו הוא כוון - ועזב את המקום זמן קצר קודם לכן.

כך זה החל: בשעה 00:46 לערך הרעיד פיצוץ עז את רחוב אהבת שלום בבני ברק, כתוצאה מכך שני אברכים נפצעו. מעדויות שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי זמן מה קודם לכן, הגיע למקום רכב, ממנו יצאו שני גברים לרכוש מאפים בחנות "הצבי" הסמוכה. בתום הרכישה, שבו השניים לרכב - והחלו בנסיעה.

נזק שנגרם לקיר מפיצוץ מטען החבלה

מסתבר, כי עוד בטרם חנה הנהג ברחוב אהבת שלום, הוצמד אל תחתית הרכב מטען חבלה באמצעות מגנטים, ככל הנראה כאשר חנה בפעם הקודמת, ייתכן בבני ברק. בתום הקנייה הנהג והנוסע נכנסו כאמור לרכב והחלו בנסיעה, וכאשר הגיע הנהג לפסי האטה - המשיך בנסיעה מהירה יחסית, כך שהרכב קפץ - באותו הרגע ניצלו חייו.

מהעדויות שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי מטען החבלה שהוצמד לרכב באמצעות מגנטים חזקים, נפל אל הכביש - כתוצאה מהקפיצה ב'במפר'. שני אברכים שחלפו במקום, מבלי לחשוב פעמיים, ניגשו לעבר ה'חפץ' שנפל מהרכב לגמרי בטעות, אחד מהם הרים אותו וגילה טלפון ודבר מה נוסף. לא חלפו רגעים ונשמע בום עוצמתי.

מהצלבת עדויות נוספות, עולה כי מדובר במטען חבלה מתוחכם, שמתפוצץ בשתי פעימות, הראשונה כדי לפגוע קלות במיכל הדלק, ובפעימה השנייה הנפץ החזק יותר מתפוצץ. במקרה שאירע הלילה, שני אברכים נפצעו כתוצאה מהפיצוץ הראשון, וחומר הנפץ הנוסף, עף והתפוצץ תוך רגעים על הקיר ממול שספג נזק משמועתי.

הפצוע שפונה באמבולנס איחוד הצלה במצב בינוני עד קשה, עבר במהלך הלילה ניתוח ממושך בעיניו שאחת מהן נפגעה מרסיסים, במשך כשלוש שעות. כמו כן סבל מחתכים וחבלות בפלג גופו העליון. הפצוע הנוסף, במצב קל עד בינוני, צפוי להשתחרר מבית החולים עוד בטרם כניסת השבת.

מאז שעות הלילה חוקרי המשטרה בפיקודו של מפקד התחנה סנ"צ יאיר ויצנברג מנסים לברר מי הם אותם שני אנשים שמטען החבלה הוצמד אל רכבם, שכן את העבריינים המקומיים, וכן את אלו שבאים לבקר, מכירים. אך במקרה זה לא הצליחו עד כה לזהות את לוחית הזיהוי של הרכב ונערכת חקירה לזיהוי שני האנשים שחייהם ניצלו כתוצאה מאי האטה ב'במפר'.

יש עדיין לא מעט שאלות שאינן פתורות, האם מטען החבלה אמור היה להתפוצץ באותם הרגעים בבני ברק מתחת לרכב, או שהמגע בטלפון גרם לפיצוץ המוקדם. האם מטען החבלה הוצמד לרכב בעודו נוסע לערוך קניות שבת בבני ברק? מי הטמין את המטען ומי הוא היעד.

מטען חבלה ארגוני פשיעה שיכון ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד