י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
העסקנים החרדים הופתעו

זקנו של הפוליטיקאי הגוי: בהמלצת ראש הישיבה

שני עסקנים חרדים בולטים נפגשו בארצות הברית עם טד קרוז, אחד הפוליטיקאים הדומיננטיים בארה"ב - וזה סיפר להם כי השאיר את הזקן שמקנה לו "חזות תלמודית" בשל הוראת ראש הישיבה • צפו בתיעוד

זקנו של הפוליטיקאי הגוי: בהמלצת ראש הישיבה
העסקנים וקרוז בשיחה צילום: מתוך הסרטון

משה מורגרטן, מעסקניה הבכירים של ארצות הברית, ועזרא פרידלנדר, מנכ"ל "חברת השתדלנות קבוצת פרינלנדר", גם הוא מעסקניה הבולטים של ארה"ב - נפגשו באקראי עם הסנאטור טד קרוז, מי שמכהן כחבר הסנאט של ארצות הברית מטעם מדינת טקסס וכחבר במפלגה הרפובליקנית.

קרוז סיפר לעסקנים על הפרסום כי ראש ישיבה מישראל המליץ לו להשאיר את הזקן אותו החל לגדל, מה שיגרום פחד לאויבי ישראל. קרוז נחשב לאחד הידידים הגדולים של ישראל בארצות הברית והוא החליט לגדל זקן. הדבר עורר שיח ער רב ברשתות החברתיות בארצות הברית, וזה ככל הנראה מה שהביא את הרב מהישיבה בארץ למסור לו דרך חברו היהודי שהוא "מעורר השראה".

קרוז פרסם את הדברים בעבר בחשבון הטוויטר שלו, אך הפעם חזר על הדברים בפני העסקנים ששאלו אותו שוב. קרוז סיפר כי "חבר שלי שלומד בישראל אמר לי שהרב שלו אמר - שהזקן שלי נותן לי חזות תלמודית ורבנית, וזה ייתן פחד אלוקי לאויבי ישראל ויקדם שלום במזרח התיכון".

קרוז גם זכור לטוב על חוק שהעביר בסנאט, לפיו תיאסר הכניסה לארצות הברית של נציגים ממדינות שנמצא כי עסקו בריגול או בפעילות טרור נגד ארצות הברית. החוק בא כתגובה לכוונת איראן למנות לשגריר באו"ם את חמיד אבוטלבי, שהיה מהפעילים במשבר בני הערובה באיראן.

במשך 444 ימים - מ-4 בנובמבר 1979 ועד ל-20 בינואר 1981 - הוחזקו 52 דיפלומטים ואזרחים אמריקאים כבני ערובה בטהראן, בירת איראן, על ידי השלטון האסלאמי המהפכני החדש שעלה לשלטון בעקבות המהפכה האסלאמית באיראן. החוק עבר פה אחד בסנאט ובבית הנבחרים.

העסקן משה מורגרטן שנפגש עם קרוז, זכור לטוב על חוק שהצליח להעביר לאחר 10 שנים של מאמץ - חוק שעבר בסנאט האמריקני בתחילת השנה והביא לאנחת רווחה מסוימת בקהילות החרדיות בניו-יורק.

מדובר בחוק שדווח אודותיו בהרחבה ב'בחדרי חרדים', שעניינו הקלה בעונשם של אסירי צווארון לבן, כאשר מאות אסירים הכלואים בארה"ב בגין עבירות שעניינם הלבנת הון ו/או העלמת מס - יזכו לחנינה אם החוק יעבור, כולל החרדים שבהם. ואכן עשרות חרדים שוחררו מוקדם יותר מהזמן שהוקצב להם מראש.

עסקנים חרדים טד קרוז גידול זקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד