ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"שלא נגיע לתקופת הקומוניזם"

מנהלי החינוך החרדי בניו יורק התכנסו לאספת חירום

"שלא נגיע לתקופת הקומוניזם": מנהלי המוסדות החרדים בניו יורק התכנסו לאספת חירום בעקבות התערבות בחינוך החרדי ומצפים שהממונה החדש יהיה קשוב לצרכי הקהילה 

מנהלי החינוך החרדי בניו יורק התכנסו לאספת חירום
כינוס מנהלי מוסדות החינוך בניו יורק צילום: באדיבות המצלם

מנהלי מוסדות החינוך החרדים בניו יורק שהתחייבו לעמוד מאוחדים כנגד ההתערבות בדרך החינוך והלימוד במוסדות התורה - התכנסו לכינוס מאחד.

במהלך הכינוס עמדו הדוברים על הניסיון לזהם את החינוך ולהשחית את הדורות הבאים, לדבריהם הניסיון הוא דומה לדמיון מפחיד שהיה בתקופות הקומוניזם, באם הצעת חוק החינוך תעבור יהיו התחייבות של מוסדות התורה לעמוד בגזירות ממשלתיות אשר ישחיתו את נפשם הטהורה והתמימה של ילדי ישראל הקדושים.

בין הדוברים היו הרב אבי גרינשטיין יו"ר ארגון פערלס, הרב נפתלי משה ווייס, הרב חיים דוד צוויבל מאגודת ישראל והרב משה דוד נידרמן מנהל יו דזשעי או, העובדים יחד עם ארגון פערלס.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לפני שבועיים האחראית על מערכת החינוך במדינת ניו יורק, מארי אלן אליה, שאנשים בניו יורק הצמידו לה את הכינוי "זרש" - על שם אשתו של המן הרשע, התפטרה מתפקידה בפתאומיות ללא כל הודעה מוקדמת.

לא נמסרה הסיבה לכך. רק לפני שלושה שבועות האחראית פרסמה נהלים חדשים לפיהם נדרשו כל בתי ספר הפרטיים (ישיבות), ללמד את אותם השיעורים כמו בבתי הספר הציבוריים.

בתי הספר החרדיים התנגדו לכך, הם פנו יחדיו לבית המשפט, שביטל את ההוראות של מארי אלן אליה. בית המשפט הסכים עם בתי הספר הפרטיים, וב-18 באפריל השנה הוכרזו הנהלים החדשים כבלתי חוקיים ונחשבו בטלים ומבוטלים.

לאחר ההתפטרות של הממונה, שכאמור, עשתה הכל כדי להצר את צעדי מוסדות החינוך החרדיים, נרשמה אנחת בריכוזים החרדיים בניו יורק, עכשיו מצפים החרדים, שמחליפה בתפקיד יהיה יותר קשוב לצרכי הקהילה החרדית.

משה דוד נידרמן החינוך החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד