כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ברקע המגעים האחרונים לאיחוד

עימות בין העיתונאי לשר: "תוציא את רעייתי מהמשחק הפוליטי"

עימות לא נעים התגלע אמש בין שניים מבכירי הציונות הדתית - מצד אחד העיתונאי עמית סגל ומהעבר השני הרב רפי פרץ, המנהיג הפוליטי של הציונות הדתית | סגל עקץ את הרב באופן אישי ומוגזם וזה השיב לו 

עימות בין העיתונאי לשר: "תוציא את רעייתי מהמשחק הפוליטי"
רפי פרץ/עמית סגל צילום: פלאש 90

מקורבי רפי פרץ מאיימים שאם יוזז מהמקום הראשון הוא יפרוש מהרשימה. רוב חברי הרשימה רואים זאת לא כאיום אלא כהבטחה, כך דיווח אמש (מוצ"ש) הפרשן הפוליטי של 'ערוץ 12' עמית סגל.

יו"ר 'הבית היהודי' ושר החינוך הרב רפי פרץ, הגיב לדיווח בחשבון הטוויטר שלו וכתב, "כל הדיבורים על נטישה הם דברי הבל ואינני מתכוון בשום מצב לנטוש את הבית". פרץ הוסיף וגילה את תכניותיו לימים שנותרו עד לסגירת הרשימות, "מה שנמצא כרגע על הפרק הוא הרכב הרשימה ואופי הייצוג של הציונות הדתית. אין פה עניין אישי. כפי שהיה בבחירות הקודמות, גם כעת האחריות על הובלת הבית היהודי היא עלי".

סגל הגיב לציוץ של הרב פרץ וכתב, "או שהרב לא מדייק (לא פעם ראשונה השבוע, מסר תגובה שקרית על שיחות אשתו עם שרה נתניהו) או גרוע מזה: שהוא בובה של קרובים ומקורבים".

כן כתב עמית בתפוצת הטלגרם שלו, "בנט ופרץ ייפגשו מחר. לאחר מכן יובאו הדברים לאישורה של הדמות שבאמת קובעת בבית היהודי, מיכל פרץ", כשהוא מתכוון לעקוץ את יו"ר 'הבית היהודי' הרב רפי פרץ, כי הדמות שקובעת לו, היא רעייתו.

פרץ לא אהב זאת וצייץ: "עמית היקר, שמור על הכבוד ותוציא את רעייתי מהמשחק הפוליטי. זה לא ראוי, לא מכובד וגם לא נכון".

בתוך כך, בימים הבודדים שנותרו עד להגשת הרשימות, נעשים המאמצים האחרונים לגבש את הרימה המשותפת של כלל המפלגות הקטנות שמימין לליכוד וההערכה כי הערב (ראשון) כבר נדע לאן הרוח נושבת.

בערב שבת העלתה יושבת ראש 'הימין החדש' איילת שקד פוסט בדף הפייסבוק שלו, בו הזהירה כי "מחנה הימין יפסיד. הזמן אזל".

"חברים יקרים, עד רגע זה אנחנו עסוקים בניסיונות לאחד את גוש הימין ולרוץ ביחד, ככוח אחד חזק", כתבה שקד בפוסט והוסיפה, "האמת שאני כבר צרודה מרוב שיחות ומחכה שתיכנס השבת. יש עדיין פערים וחילוקי דעות אולם הם לא גדולים. אני מצפה מחבריי, יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ, לעשות כל מאמץ כמו שאני עושה בחודש האחרון על מנת לחבר את כל הציונות הדתית על שלל גווניה ואת הימין החילוני האידיאולוגי".

לדבריה, "אני חושבת שזה צו השעה ושאם נתבצר בדרישות שאינן תואמות את המציאות כולנו נפסיד. מחנה הימין יפסיד. הזמן אזל, צריך לקבל החלטות ביום ראשון. אני מקווה שנצליח".

אכן, איילת שקד ונפתלי בנט צפויים להיפגש היום עם צוותי המו"מ של איחוד מפלגות הימין בניסיון אולי אחרון לגשר על הפערים שבליבה. כעת מדובר בכך שהרב פרץ עדיין לא מוכן לפנות לשקד את המקום הראשון, כמו כן הצעת 'הימין החדש' היא לקבל 4 מקומות בעשירייה הראשונה, בעוד פרץ מוכן לתת רק שלושה מקומות.

עמית סגל רפי פרץ בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד