י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יגשרו על הפערים?

לקראת הפגישה המכרעת, בנט: "זה רק חיבור טכני"

הערב צפויה להיערך הפגישה המכרעת בין השר לשעבר נפתלי בנט ליו"ר הבית היהודי ושר החינוך הרב רפי פרץ • בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו אומר בנט: "אני בטוח שכשנסגור, יצאו בקמפיין נגדנו על כך שאנחנו מכניסים מאת מי שפועלים למדינת הלכה - אבל מדובר רק בגוש טכני" 

לקראת הפגישה המכרעת, בנט: "זה רק חיבור טכני"
בנט, סמוטריץ ופרץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת הפגישה המכרעת בין יו"ר הבית היהודי השר הרב רפי פרץ וחבר הימין החדש, האחראי על המו"מ לאיחוד מפלגות הימין, השר לשעבר נפתלי בנט. חושף האחרון את העיכובים סביב המו"מ לאיחוד מפלגות הימין ומבהיר כי מדובר אך ורק בחיבור טכני.

בשידור חי שערך ברשת פייסבוק אמר בנט כי "אנחנו נמצאים במו"מ כרגע מול השותפים, פנינו לעריכת גוש טכני גדול של כל הימין זאת החלטה שכבר נפלה. המשמעות של גוש טכני בבחירות אומרת, שכולם הולכים כגוש אחד מימין לליכוד, גם מפלגת זהות. אנחנו מחליטים לרוץ יחד באוטובוס אחד, כדי להעביר כמה שיותר קולות לימין ואחרי הבחירות כל אחד תלך לדרכה וכך נמקסם את הכוח בימין".

"במקור" סיפר בנט, "ההחלטה שלי הייתה הפוכה, מה שעיכב את העברת ראשות הימין החדש לאיילת שקד וזאת כי חשבתי שיותר נכון שנרוץ בשתי מפלגות מימין לליכוד אחת דתית ומפלגה שנייה שהיא יהודית, ישראלית וימנית ואז נוכל למשוך קולות מליברמן, שהרי הוא הולך שמאלה וכך גם מכולנו. מנגד, איילת (שקד א.ק.) סברה, כי צריך איחוד טכני אחד גדול. שכן אי אפשר לקחת סיכון שלא נעבור שוב את אחוז החסימה וגם איחוד יביא להתרוממות רוח בימין".

בנט הבהיר כי למרות עמדתו "החלטנו שהולכים בכל הכוח בגוש ימין אחד גדול. אני הולך בכל הכוח והחלטנו לאחד את כולם את כל המפלגות, גם את פייגלין. להביא את כולן תחת מטרייה אחד גדולה ואז יהיה ליכוד וגוש ימין וזה הקו שאני הולך עליו".

לדבריו, "במקרה הזה, מכיוון שאנחנו בהחלטה, אז אמרתי אנחנו נבוא בטוב ולא נשחק ומראש הצענו לשותפינו באיחוד הימין שהם יקבלו יותר מנדטים בעשירייה והם מקבלים 60% - למרות שזה נשמע לא הגיוני שאנחנו זוכים ליותר מנדטים בסקרים, אבל" מסביר בנט "זה בגלל שאנחנו לא עברנו את אחוז החסימה והם כן".

בנט עדכן עוד כי "במהלך השבוע האחרון, אני במגעים עם בצלאל סמוטריץ' וגם עם הרב רפי, יש עיכובים מצידם וזה נגרר. בערב אפגוש את הרב רפי בירושלים ואז ננסה לסגור את הדברים ולהכניס את זהות. אני פונה פה לציבור הלא דתי, אני בטוח שכשנסגור, יצאו בקמפיין נגדנו על כך שאנחנו מכניסים מי שפועל למדינת הלכה - אבל זה רק גוש טכני" הדגיש בנט.

בתוך כך, מוקדם יותר היום האשים איתמר בן גביר את השר בצלאל סמוטריץ׳ בכך שפוצץ את ההסכם ביניהם ומטעמו של בין גביר נמסר, כי דקות לפני שהיה אמור להיחתם ביניהם הסכם על המקומות הרביעי והשביעי, חזר בו סמוטריץ' מהסיכום, בגלל הדאגה לחברת מפלגתו אורית סטרוק שלא תדחק למקום השמיני.

הרב רפי פרץ איחוד מפלגות הימין מפלגת הימין החדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד