ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
לקראת המועד הסופי

כך נערכים ב'יהדות התורה' להגשת הרשימות

לקראת המועד האחרון להגשת הרשימות לבחירות הקרובות, יתכנסו היום מזכ"ל אגודת ישראל חנוך זייברט וסגן השר מאיר פרוש בלשכתו של סגן השר יעקב ליצמן, כדי לדון בסעיפי ההסכם בכל הנוגע למיקומים ברשימה וכן לגבי חלוקת התפקידים • "התפקידים יחולקו לסירוגין בין המפלגות" 

 כך נערכים ב'יהדות התורה' להגשת הרשימות
פרוש ליצמן וגפני צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת המועד הסופי להגשת הרשימות, בדגל התורה נערכים בימים האחרונים להגשת הרשימה שתרוץ בבחירות הקרובות. במהלך היממה הקרובה יערכו פגישות בין הנציגים ומנהלי הסיעות כדי להבהיר את הדברים באופן סופי.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מאחורי הקלעים קיימים חילוקי דעות סביב סעיף השוויוניות שנחתם בין דגל התורה ואגודת ישראל, הקובע כי קיים שוויון של התפקידים במקומות השלישי והרביעי, כאשר הסעיף נכתב באופן הניתן לפרשנות.

בדגל התורה דרשו כבר בישיבת הסיעה הראשונה שלאחר ההכרזה על פיזור הכנסת, לפתוח את הסעיף המדובר ולהבהירו. באגודת ישראל סירבו לדרישה ואיימו לפתוח את כל ההסכם מחדש, דבר שיאיים על האחדות וכעת סוכם על פתיחת ההסכם לדיון בסעיף הרלוונטי.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי הערב (ראשון) צפויים באגודת ישראל לקיים דיון בלשכתו של יו"ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן, יחד עם סגן השר מאיר פרוש ומזכ"ל אגודת ישראל חנוך זייברט, כדי להבהיר את הסעיף המדובר, וצפי כי בימים הקרובים ייחתם ההסכם הסופי בין מזכ"ל אגודת ישראל זייברט למזכ"ל דגל התורה משה שיפמן.

בסעיף שעורר מחלוקות בעת שיחות המו"מ בין יהדות התורה לליכוד נכתב כי "התפקידים יחולקו לסירוגין בין המפלגות באופן שוויוני, ללא קשר למספר חברי הכנסת שיש לכל מפלגה, בשאיפה לאיזון מקסימלי בין הצדדים בסוגיית חשיבותם של התפקידים", כאשר זכות הבחירה הראשונה נתונה בכנסת הזו לנציג דגל התורה ובכנסת הבאה לנציג אגודת ישראל".

ביהדות התורה לא מתכוונים לערוך שינויים בהרכב הרשימה וגם קריאות לשינויים במיקומים בסוף העשירייה, אשר עשויים להכניס לכנסת ח"כים נוספים במסגרת החוק הנורבגי, יישארו לעת עתה כפי שהיו, כך שבמקום התשיעי יעמוד אליהו חסיד מטעמה של הסיעה המרכזית ובמקום העשירי חבר האופוזיציה בפתח תקווה - אליהו ברוכי מטעם דגל התורה.

יהדות התורה יעקב ליצמן דגל התורה אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד