י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"עד שייצא עשן לבן"

איחודים בימין: פרץ זז - שקד בראש • 'עוצמה' ו'נעם' רצים יחד

בשעה זו נועדים ראשי 'הימין החדש'עם יו"ר 'הבית היהודי' כדי לגשר על הפערים האחרונים שנותרו בכדי להתניע את הריצה המשותפת | בנט בפתח הפגישה: "מצפה שכולם יקבלו את הייצוג שלהם" | גנץ: "ממשלת קיצוניים וחסינות" | בתוך כך, 'עוצמה יהודית' ו'נעם' מאחדים כוחות

איחודים בימין: פרץ זז - שקד בראש • 'עוצמה' ו'נעם' רצים יחד
רפי פרץ/נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המפץ המיוחל בימין לקראת סגירה: הרב רפי פרץ יו"ר 'הבית היהודי' ויו"ר איחוד מפלגות הימין הודיע כי איילת שקד תעמוד בראשות איחוד מפלגות הימין, "שמח לבשר ששוחחתי עם איילת שקד לפני דקות אחדות, הסכמנו כי מתוך אחריות לאומית ודאגה לממשלת הימין והציונות הדתית איילת תעמוד בראש איחוד מפלגות הימין. אחדות היא מטרה משותפת של כולנו, הערב נתכנס לסגור את פרטי הריצה המשותפת ונצא לדרך", כך כתב בחשבון הטוויטר שלו.

בשלב זה, נותרו עדיין פערים בין צוותי המו"מ, כאשר בבית היהודי דורשים לקבל 6 חברים בתוך העשירייה הראשונה כאשר ב'ימין החדש' טוענים כי מצבם בסקרים טוב יותר ולכן הדרישה תמוהה. דרישה ברורה נוספת מצד 'הבית היהודי' ו'האיחוד הלאומי' שעדיין לא סוכמה היא הישארותם של פרץ וסמוטריץ' בתפקידם כשרי התחבורה והחינוך.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כי באיחוד מפלגות הימין דורשים לצאת בתמיכה חד משמעית בראש הממשלה בנימין נתניהו והתחייבות כי המפלגה המאוחדת תמליץ עליו בפני נשיא המדינה, כאשר בשבוע החולף רמזו השרים לשעבר בנט ושקד שפוטרו מתפקידם על ידי בנימין נתניהו, כי לא בהכרח שימליצו עליו בפני הנשיא. בנט הגדיל ואמר כי "לכל אחד יש תחליף".

בתוך כך, בשעה זו נועדים הרב רפי פרץ וראשי 'הימין החדש' איילת שקד ונפתלי בנט.

בפתח הפגישה מסר בנט לעיתונאים שהמתינו בחוץ: "כמו שאמרנו מההתחלה רק גוש ימין גדול בראשות שקד ימנע ממשלת שמאל ולכן אנחנו ניפגש בעוד כמה דקות עם הרב רפי כדי לייצר גוש ימין גדול עם כל מפלגות הימין. אנחנו מבינים שאנחנו לא מסכימים על כל דבר, אבל כדי לשמור על שלטון הימין אנחנו צריכים גוש ימין גדול. אני מצפה שכולם יקבלו את הייצוג שלהם, אנחנו ניתן כבוד לכולם ואנחנו מאוד מאמינים במהלך הזה. אני מקווה שתהיה לנו בשורה בשעות הקרובות". 

זמן קצר לאחר מכן הגיעה גם יו"ר 'הימין החדש' איילת שקד והתעכבה כמה רגעים אל מול העיתונאים באומרה, "כפי שראיתם ושמעתם, פנינו לאחדות. אני מאמינה בזה ועובדת על זה כבר הרבה זמן. אני מקווה שנסיים את הלילה ושייצא עשן לבן, כדי שנעבור לשלב השני - לנסות להכניס את כל מפלגות הימין תחת הימין המאוחד". 

יו"ר 'כחול לבן' והמועמד לראשות הממשלה, בני גנץ בעקבות האיחוד המסתמן בין 'הימין החדש' ו'הבית היהודי': "היום נעשה המהלך הראשון במהלך הכולל של נתניהו להקמת ממשלת חסינות. השלב הבא בברית הקיצונים שמוקמת בחסות נתניהו הוא צירוף הכהניסטים המבקשים ליצור עבורו מלוכה. היום הבחירה ברורה - זה או ממשלת אחדות והסכמה לאומית רחבה ודמוקרטית בראשות כחול לבן או ממשלת קיצוניים וחסינות".

יאיר לפיד הגיב לאיחוד וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "העובדה שבנט ושקד מתכוונים לכרות ברית עם הכהניסטים היא מצערת ומאכזבת. לא מוותרים על ערכי יסוד בשביל מנדטים. העובדה הנוספת היא שמסתמן ששוב ביבי נכשל. זה כבר הופך להרגל אצלו. הקוסם כבר לא קוסם".

מנגד, לאחר סדרת פגישות שנערכו בימים האחרונים, 'עוצמה יהודית' ורשימת 'נעם' הגיעו להבנות על בלוק טכני ולפיו ירוצו ברשימה משותפת בבחירות הקרובות. ההסכם בין הצדדים ייחתם תוך 36 שעות וכרגע המדובר בהבנות ראשוניות. ב'עוצמה יהודית' ו'נעם' אומרים כי "מדובר בחיבור שיביא את הניצחון לימין, ימנע הקמת ממשלת שמאל וייתן בית למאות אלפי אנשים הנאמנים לשלמות התורה, שלמות העם ושלמות הארץ".

רפי פרץ איילת שקד נפתלי בנט בחירות 2019 איחוד מפלגות הימין עוצמה יהודית מפלגת נעם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד