כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

האביב של יצרניות הרכב בארה"ב החל כבר בחודש שעבר

היצרניות האמריקאיות ממשיכות להתאושש והאופטימיות בשוק הרכב בארה"ב חוגגת, לאחר שנשמעות תחזיות על חזרה לרמת המכירות מתחילת 2008

  • י"א ניסן התשע"ב
האביב של יצרניות הרכב בארה"ב החל כבר בחודש שעבר

20 יצרניות רכב מדווחות היום על מכירותיהן בארה"ב במהלך חודש מארס ועל סגירת הרבעון הראשון של 2012. כבר עתה, עם טפטוף הפרסומים של המכירות, נראה כי קצף המכירות צפוי לעקוף תחזיות קודמות.

הראשונה שדיווחה על מכירות מארס היתה קרייזלר, שדיווחה על זינוק גדול מהמצופה של 34.2% במכירותיה. החברה מכרה במארס 163,381 כלי רכב בארה"ב וזהו היה החודש הטוב ביותר של החברה זה ארבע שנים והחודש ה-24 ברציפות שבו רושמת קרייזלר, שנמצאת בבעלות פיאט האיטלקית, עלייה במכירות. פורד פירסמה היום כי מכירותיה במארס עלו ב-5% והסתכמו ב-223,418 כלי רכב. החברה צריכה להודות, בין היתר, לזינוק של 78% במכירות דגם פורד פוקוס, שזוכה להצלחה נאה בכל העולם והוא הדגם הנמכר ביותר בישראל בחודשים האחרונים. יצרנית הרכב הגדולה בעולם, ג'נרל מוטורס, דיווחה על עלייה של 12% במכירות ועל עלייה של 50% במכירות דגם הוולט - שבל בחודשים האחרונים מפרסומים שליליים בנוגע לבטיחותו ואמינותו.

גם היצרניות הזרות בארה"ב רשמו עליות כניסאן, יצרנית הרכב השנייה בגודלה ביפן, דיווחה על עליות של 13% במכירות בחודש מארס, שהגיעו ליותר מ-136 אלף מכוניות. מותג היוקרה אאודי, רשם עליה של 18% במכירות. מכירות המותג עולות זה החודש ה-15 ברציפות. בסך הכל, המכירות של פולקוואגן, המחזיקה גם במותג אאודי, קפצו במארס ב-34% ליותר מ-36 אלף כלי רכב. ואולם בעוד שפולקוואגן נלחמת על תואר יצרנית הרכב הגדולה בעולם בזכות מכירות חזקות באסיה ובאירופה, מכירות החברה באר"ב עדיין רחוקות מלאיים על שלוש הגדולות.

לפני פרסום כלל הנתונים, ביזנס אינסיידר פירסם תחזית לפיה קצב המכירות השנתי עשוי לנוע השנה בין 15.2 מיליון כלי רכב ל-16.1 מיליון מכוניות, זאת לעומת הערכות בלומברג לקצב מכירות שנתי של 14.6 מיליון מכוניות. הפעם האחרונה שבה הקצב השנתי של מכירת מכוניות היה גבוה מ-15.2 מיליון אירעה לפני ארבע שנים, בפברואר 2008. בהסתמך על הניתוח של ביזנס אינסיידר, יצרניות הרכב מכרו במארס בין 1,394,305 ל-1,476,373 כלי רכב.
רכב ארה''ב שוק פריחה מכירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד