י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סקר מפתיע: טבריה בצמרת הערים המבוקשות ביותר בציבור החרדי

ממבדק מעמיק שנערך בשבועות האחרונים אלו עולה, כי טבריה ניצבת בצמרת המקומות המבוקשים ביותר להגירה מבין כלל ערי הפריפריה הזמינים למגורים לציבור החרדי • הממצאים נאספו במסגרת כנסי נדל"ן שנערכו בתקופה האחרונה וריכזו את כלל פתרונות הדיור לציבור החרדי בעיר הפריפריה • גורמים בהתיישבות החרדית בטבריה: "השטח מוכיח שטבריה היא העיר החרדית הבאה"

סקר מפתיע: טבריה בצמרת הערים המבוקשות ביותר בציבור החרדי
ח"כ מקלב בועידת הדיור צילום: באדיבות המצלם

השאלה המסקרנת ביותר עבור רבים וטובים מבני הציבור החרדי, היא היכן העיר החרדית הבאה שתעבור תהליך מואץ של התחרדות, בדומה לשכונות ירושלמיות רבות ולעיר בית שמש ואשדוד, ותהווה בית עבור אלפי הזוגות הצעירים המתחתנים מידי שנה. תוצאות של סקר ייחודי שנערך בשבועות האחרונים במסגרת כנסי נדל"ן בציבור החרדי, מעלה ממצאים מפתיעים.

במסגרת הסקר התבקשו המשתתפים למלא משוב ייעודי שבו הציגו את העדפותיהם למעבר דירה מבין יישובים בפריפריה שמקיימים אכלוס לקהילה החרדית. תוצאות המשוב היו מרתקות, ולימדו במידה רבה על הלכי הרוח בציבור ועל ההעדפות הדיור של הציבור שיכולים במידה רבה לנבא איזו עיר מהפריפריה החרדית, תהפוך לעיר מרכזית בעתיד הקרוב.

מהמשוב עולה כי הערים טבריה ועפולה הן המועדפות ביותר מבין ערי הפריפריה מבין כלל הנשאלים ביחס צמוד למדי. בשתיים מתוך שלוש קטגוריות, טבריה עוקפת את העיר עפולה. כך למשל, במענה לשאלה לאיזו עיר היית מעדיף לעבור, מבין 13 ערי הפריפריה, טבריה זכתה בכמות הגדולה ביותר של המשיבים שאמרו שהם מעדיפים לעבור אליה בעדיפות שניה. בכל הקשור לעדיפות שלישית, טבריה ניצבת במקום השני, כאשר לפניה רק צפת. בנוגע לעדיפות הראשונה למגורים בעיר מהפריפריה, טבריה ניצבת במקום השני אחרי עפולה.

אחרי טבריה, בכמות המשיבים שהעדיפו ערים אחרות (בעדיפות ראשונה), ניצבות כרמיאל ונתיבות, ולאחריהם אופקים, צפת, קרית אתא נוף הגליל וקרית מלאכי. בכלל הנוגע לעדיפות שניה, לאחר טבריה ועפולה, המשיבים העדיפו (בסדר יורד) את אופקים, קרית אתא, כרמיאל, נתיבות, צפת ונוף הגליל. בכל הקשור לעדיפות שלישית, צפת כאמור במקום הראשון, לאחריה טבריה, אופקים, קרית מלאכי, קרית אתא, כרמיאל, נתיבות ונוף הגליל.

גורמים בהתיישבות החרדית בטבריה הביעו סיפוק מהממצאים ואמרו כי אין ספק שהממצאים מחזקים את מה שידוע מזה תקופה, כי טבריה ממצבת את עצמה כיעד הבא מבחינת הציבור החרדי. "טבריה נמצאת בצמרת ההתעניינות של זוגות צעירים מהציבור החרדי ויש להם סיבות טובות לכך" אומרים לנו גורמים המעורבים בהתיישבות החרדית בעיר. "העובדה כי רק בשנה זו, מבין כל הרשימה של הערים, רק טבריה מסרה מפתחות לדירות חדשות למאות משפחות חרדיות, מלמדת על כך שטבריה היא הדבר הבא בתחום הדיור, ותהיה למעשה העיר החרדית הבאה בישראל".

טבריה מצוקת הדיור החרדית פריפריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד