כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"יש דיקטטורים בירושלים"

ניצחון לרון קובי בביהמ"ש; החרדים זועמים

ניצחון לרון קובי: ביהמ"ש נתן לו הזדמנות נוספת להעביר את התקציב והשימוע ידחה עד לאחר הבחירות • קובי ל'בחדרי' "אעדכן לגבי הרשימה שלי" • חה"כ אייכלר על החלטת בג"צ: "יש דיקטטורים בירושלים"

ניצחון לרון קובי בביהמ"ש; החרדים זועמים
קובי בדיון בבג"ץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סאגת רון קובי: הרכב של שלושה שופטים דן בשעה זו (שני) בעתירה שהגיש ראש עיריית טבריה רון קובי נגד החלטת משרד בפנים לפטרו מתפקידו, זאת לאחר שכשל שוב ושוב בהעברת תקציב העירייה מאז נבחר לתפקיד.

המתווה שהציע בית המשפט העליון: שר הפנים ימנה ועדה שתמלא את תפקידי המועצה, השימוע ידחה עד ה -3באוקטובר, בכדי לתת לרון קובי שהות לנסות להעביר את התקציב פעם נוספת. שר הפנים ביקש לקבל מספר ימים כדי לשקול את ההצעה.

לבקשתו של שר הפנים, בית המשפט הודיע כי הוא מעניק שבוע נוסף לאריה דרעי כדי לשקול את השימוע של ראש עיריית טבריה.

בג"ץ הביע תמיכה בקובי ובמתן צ'אנס נוסף להעברת התקציב. נשיאת העליון אסתר חיות אמרה בדיון: "תמנו את הוועדה המורכבת של עובדי המדינה. ולצידה ימשיך ראש העיר. יש אמירות מאוד בעייתיות שנאמרו על ידי השר שאמור להכריע לגבי עתידו של קובי. אני לא רוצה לחזור על זה כאן".

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מש"ס הגיב להחלטת בג"צ בעניינו של מר קובי: "לצערי, הוכח שוב כי בישראל 2019 אין כל משמעות להליכתם של אזרחי ישראל לקלפי. ישנם שופטים על פיהם יישק כל דבר, וביוחד אם אפשר על הדרך לדרוס את נבחרי הציבור אשר נבחרו כחוק".

"מיותר לציין כי שופטי בג"צ רמסו בדרכם כל החלטה מקצועית כמתחייב בחוק, ובניגוד לכל היגיון. יובהר עוד, כי העובדה שבתפקיד שר הפנים מכהן אריה דרעי אינה בהכרח זו שגרמה לשופטי בג"צ להיתחמק מהנהלים הקבועים בחוק במקרים כגון אלו".

תגובת ח"כ הרב ישראל אייכלר הגיב להחלטת בית המשפט: "החלטת הבג"צ להעניק חסינות לראש עיריית טבריה בזכות מסע הסתה מטורף נגד החרדים מלמדת על איבת שופטי בג"צ המעודדים שטנה נגד היהדות החרדית".

"שלילת סמכותו של שר הפנים הנבחר מוכיחה כי יש דיקטטורים בירושלים!"

ח"כ אורי מקלב על הדיון בבג"ץ בעניינו של ראש עיריית טבריה רון קובי: "לצערנו בית המשפט נותן סעד לאדם שאינו מתאים לתפקיד ראש העיר, פועל כנגד התושבים ואין לו את אימון רוב חברי המועצה שנבחרו באופן דמוקרטי על ידי הציבור, וזאת רק בגלל שמנופף בדגל האנטי דתי. בית המשפט עם חוסר אימון הציבור בו, מראה שוב כי מספיק לשופטים השימוש בדגל האנטי דתי בכדי להכשיר אדם שאינו ראוי לתפקידו."

‏במהלך הדיון אמר קובי: "עצם הבחירה שלי לראשות העיר התבססה על היריבות עם שר הפנים. אני חושב שהמצב שהגענו אליו היום - קרה בגלל משרד הפנים. העיניים של כל טבריה נשואים לדיון הזה. מדובר פה בבקשה לא פשוטה לכאורה, אבל בקשה של הגנה על הדמוקרטיה הישראלית. מהיום שנבחרתי מנסים לתקוע מקלות בגלגלים".

עוד אמר קובי: "אני במשך חמש פעמים הבאתי לדיון במועצה את תקציב העיר. בלי הסברים, בדיונים ארוכים, לא היה דיון על סעיפים. היה ניסיון למשוך את הזמן כדי שנגיע למצב שהתקציב לא עובר". 

נשיאת ביהמ״ש העליון חיות: ״גם אם תקבל ארכה של שלושה חודשים עד אחרי ממשלת מעבר, לא תוכל להעביר תקציב כי המועצה פוזרה. אולי אדוני מוכן מבחינה משפטית להסביר לנו למה לעכב את השימוע״.

קובי: "אני אומר, נגיע לשימוע. אני לא מעל החוק. אבל כשאני רואה שהיועמ"ש קובע סייגים לממשלת מעבר, פתאום אנחנו מרגישים שאריה דרעי עושה לעצמו דין. אני לא מבין מאיפה התעוזה".

הנשיאה: "כדי לדייק, ההנחיה של היועמ"ש מדברת על מינויים בממשלת מעבר".

‏קובי: עם כל הכבוד לאריה דרעי, התפקיד לא ניתן לו בירושה.

המשנה לנשיאה חנן מלצר: אם הבעיה עם השר דרעי אז אפשר להעביר את הסמכות לשר. מה אדוני אומר על זה".

קובי: "זה לא רק השר. גם המנכ"ל שלו".

מלצר: "לא השר ולא המנכ"ל. להעביר לשר אחר. ואז אדוני יעלה בפני אותו אדם את כל הטענות. טענות לא משפטיות".

קובי: "כל הממשלה הזו היא ממשלת מעבר".

חיות: יש לך 3 טענות שונות. קודם העלית טענה שזה לא בסמכות ממשלת מעבר, טענה אחרת זה ששר הפנים לא בסדר, גם אמרת שהמצב התקציבי יותר טוב.

קובי בדיון בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שבוע לאחר הגשת העתירה, בג"צ נתן צו ביניים כך ששר הפנים אריה דרעי לא יוכל לערוך שימוע לראש עיריית טבריה רון קובי, עד להחלטה אחרת בעניין. עופר גרוסקופף, שופט בית משפט העליון, קיבל את הבקשה למתן צו ביניים.

העתירה הוגשה לאחר שרון קובי זומן לשימוע טרם פיטורים, בעקבות כישלונו בהעברת התקציב בעיר טבריה. מאז בחירת רון קובי לראשות עיריית טבריה העיר סוערת, אך לפני שבוע וחצי נרשמו שיאים חדשים.

שעות ספורות אחרי שנכשל בפעם החמישית בהעברת תקציב העירייה, ראש עיריית טבריה רון קובי קיבל ממשרד הפנים מכתב זימון לשימוע לפני הדחה, שנקבע לתאריך 28/07, בפני מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן. בתגובה לכך, רון קובי הגיע לבית משפט העליון בירושלים, והגיש עתירה נגד הכוונה לפטרו ממשרת ראש העיר. "אעשה הכל שדרעי לא ייכנס לכנסת ואתה תסולק" כתב קובי באחד המסמכים שצירף לעתירה שהגיש. קובי טוען כי השר דרעי ומנכ"ל המשרד אינם יכולים לדון בהדחתו, זאת מאחר והם נמצאים בניגוד עניינים עקב יריבותם הפוליטית.

כאמור, שופט העליון עופר גרוסקופף, קיבל את הבקשה ומתן צו ביניים, לפיו "ימנעו המשיבים מעריכת שימוע לעותר לפני המשיבים, עד להחלטה אחרת". העתירה תובא לפני הרכב של שלושה שופטים לא יאוחר מתאריך 31/07, יום רביעי בשבוע שעבר.

בשעה זו, הרכב של שלושה שופטים דנים בעניין העתירה של רון קובי למנוע את פיטוריו מהעירייה.

רון קובי בג"ץ אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד