ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"אני רוצה לחזור הביתה"

גם כשהילדה דבורה בכתה אייזנבך לא הפסיק

העבריין אייזנבך שכנע את הילדות מירי ודבורה מבית שמש לבוא איתו למקום חשוך בתמורה לסוכריה • "אני רוצה לחזור הביתה" בכתה דבורה וישראל משה לא הפסיק את מעשיו • במקביל להגשת כתב אישום נגדו מתנהל הליך נפרד בו הוא הודה כי תקף ילד בן 7 בקומת מחסנים במודיעין עילית

גם כשהילדה דבורה בכתה אייזנבך לא הפסיק
חשוד בתקיפת ילדות מחוץ לבית המשפט צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: שבועיים לאחר מעצרו, כתב אישום הוגש נגד ישראל משה אייזנבך (35) מבית שמש, שכבר ריצה בעבר תקופות מאסר ממושכות על עבירות דומות, וכעת הואשם במעשה מגונה שביצע בילדה בבית שמש.

אייזנבך, עבריין מורשע, הוא מפוקח יחידת צור מאז שוחרר מהכלא בדצמבר 2018, ובמסגרת כך נאסר עליו להתחבר עם קטינים, ליצור איתם קשר או להתקרב לכול מקום שיש בו קיבוץ ואיסוף של קטינים, לרבות גני ילדים, בתי ספר, קייטנות, גני משחקים וגינות שעשועים. כמו כן הוטל עליו לשתף פעולה עם קצין הפיקוח.

אלא שחלפו רק שבעה חודשים מאז, וכבר הוא הפר את הצו. בליל שבת פרשת בלק, נערכה שמחה משפחתית באולם אירועים בשכונה חרדית בבית שמש. על פי כתב האישום שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה, כי בסמוך לשעה 22:10, צעד אייזנבך בסמוך לאולם והבחין בשתי ילדות בנות 6 ו-7 המשחקות.

אייזנבך ניגש לילדות, ובאמתלת שווא שאל אותן כיצד להגיע לכתובת סמוכה וביקש מהן שילוו אותו בדרכו. בכדי לשכנעם להצטרף אליו, הבטיח לילדות כי יתן להם "סוכרייה". סמוך לשעה 22:13, החל העבריין בהליכה יחד עם הילדות בשביל הסמוך. לאחר כמאתיים מטר הם הגיעו למקום חשוך בשביל, אז הבחינה מירי (שם בדוי) בת ה-6 כי אייזנבאך אוחז בידה של דבורה (שם בדוי) בת ה-7 ומושך אותה בעקבותיו.

מירי בת השש הבינה שמשהו בהתנהגותו של האיש הזר אינו סביר, והיא אצה רצה חזרה לאולם להזעיק עזרה. בינתיים, כך מפרטי כתב האישום שהגיע ל'בחדרי חרדים', אייזנבך נכנס עם דבורה למבנה סמוך והחל לבצע בה מעשים אסורים.

עו"ד בני ליבסקינד, סגן בכיר בפרקליטות מחוז ירושלים, ציין בכתב האישום כי בעקבות מעשיו החמורים של ישראל משה, דבורה נבהלה והחלה לבכות, תוך שהיא אומרת לאייזנבך "אני רוצה לחזור הביתה". על פי כתב האישום, הוא נעתר לבקשתה, הפסיק את מעשיו וצעד איתה יד ביד לעבר אולם השמחות כשהיא בוכייה.

כפי שכבר פורסם ב'בחדרי חרדים', עקב כך שמירי הזעיקה את הוריה בזריזות, הם פגשו את דבורה ואייזנבך על אם הדרך, הוא הודה בפניהם שביצע בדבורה מעשים אסורים ולבקשתם אף מסר להם את פרטיו האישיים ואת כתובת מגוריו.

ביום שני לאחר המקרה, ההורים ניגשו לתחנת המשטרה בעיר בית שמש, הגישו תלונה ואייזנבך נעצר. בחקירתו הוא שמר על זכות השתיקה ומעצרו הוארך. היום כאמור, הוגש נגדו כתב אישום המייחס לו הפרת צו הפיקוח ומעשה מגונה בקטין שטרם מלאו לו 16 שנים ושלא בהסכמתו החופשית.

בנוסף, במקרה אחר שאירע לפני כשלוש שבועות, כך מהפרטים המתפרסמים לראשונה ב'בחדרי חרדים', ישראל משה שהה בעיר מודיעין עילית שם פגש בילד כבן 6 וביקש ממנו להתלוות אליו. הוא ירד לקומת המחסנים בבניין בו מתגורר הילד, שם הוא ביצע בו מעשה חמור ואסור. בחקירתו, אייזנבך אף זיהה את עצמו במצלמות אבטחה שהוצגו בפניו מזירת העבירה.

בנוסף, במקרה אחר, כך מהפרטים שפרסמנו בשבוע שעבר לראשונה, ישראל משה שהה שבועות קודם לכן בעיר מודיעין עילית שם פגש בילד כבן 6 וביקש ממנו להתלוות אליו. הוא ירד לקומת המחסנים בבניין בו מתגורר הילד, שם הוא ביצע בו מעשה חמור ואסור. בחקירתו, אייזנבך אף זיהה את עצמו במצלמות אבטחה שהוצגו בפניו מזירת העבירה. בשעה זו התקיים דיון בעניינו בתיק זה. 

במקביל, בעקבות הגשת כתב האישום, פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט בקשה למעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, וזאת מאחר ובידיהם ראיות לכאורה להוכחת העבירות המיוחסות לאייזנבאך, בין השאר הודאתו בפני הורי הילדה דבורה בליל שבת לאחר שביצע בה מעשה אסור, עדות דבורה בעצמה וראיות נוספות.

עבריין סדרתי ישראל משה אייזנבאך מעשה מגונה וביערת הרע מקרבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד