י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"בחג הנוצרים הייתם דוחים"

דרישה: לדחות הבחירות שנופלות על שמיני עצרת

תאריך הבחירות הלאומיות בקנדה נפל בדיוק על חג שמיני עצרת, דבר שימנע את השתתפותם בבחירות של יהודים רבים. בית המשפט דן בדרישה לדחות את התאריך • "הממשלה לעולם לא תשקול לקיים בחירות בחג המולד או ביום חג אחר"

דרישה: לדחות הבחירות שנופלות על שמיני עצרת
טורונטו, קנדה צילום: הדס פרוש, פלאש90

שופט בית המשפט הפדרלי בקנדה, אן מארי מקדונלד, הורה בשבוע שעבר לועדת הבחירות בקנדה לבחון את קביעת מועד אחר לבחירות הלאומיות במדינה, וזאת בגלל פגיעה בזכויות של חלק מהמצביעים בגלל מועד הבחירות.

הבחירות אמורות להתקיים ב -21 באוקטובר, שחל בשמיני עצרת - שמחת תורה, בארץ זהו איסרו חג, אך בחו"ל כידוע זהו חג "שמיני עצרת", דבר שעלול לגרום ליהודים רבים לא להשתתף בבחירות.

אתר 'ג'ואיש פרס' מדווח, כי ועדת הבחירות בקנדה היא ישות עצמאית שאינה מפלגתית, המדווחת את החלטותיה ישירות לפרלמנט הקנדי ועל הועדה מוטלת האחריות להבטיח שהאזרחים הקנדים יוכלו לממש את הצבעתם בבחירות ללא הפרעה.

הארגון היהודי "בני ברית קנדה", שקיבל ייצוג רשמי בבית המשפט בתיק זה, הצהיר כי כ-75,000 יהודים אורתודוקסים יושפעו מהתאריך הנוכחי, והארגון ממליץ להעביר את יום הבחירות ל 28 - באוקטובר, החל בערב ראש חודש חשוון.

הרב האורתודוקסי, יוסף בן הרוש, מבית הכנסת "עדת ישורון הרצליה בעיר וויניפג אמר לתקשורת המקומית, כי התזמון של תאריך הבחירות הוא ככל הנראה "נבע בטעות".

הרב שמואל אלטין מחב"ד, גם הוא מהעיר וויניפג אמר, כי התאריך ה- 21 באוקטובר, ימנע ממנו לממש את זכות הבחירה שלו. "כל מי ששומר על החגים באופן מסורתי יושפע".

לורל מלכין, נשיאת הפדרציה היהודית בוויניפג, התלוננה כי "הממשלה לעולם לא תשקול לקיים בחירות בחג המולד או ביום חג אחר" היא הציעה ששינוי התאריך יועיל לכל דתות המיעוט בקנדה, כך שחגים כמו הרמדאן וחגים אחרים של דתות שונות, יילקחו בחשבון בעת קביעת מועדי הבחירות בעתיד.

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו ומפלגתו הליברלית, עומדים בפני מערכת בחירות קשה נגד השמרנים. ועדת הבחירות בקנדה קיבלה הוראה מבית המשפט להגיב עד ה -1 באוגוסט לגבי תאריך הבחירות.

קנדה שמיני עצרת בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד