י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לגור במרכז מנהטן, בפחות!

כיום, בעקבות פתרונות יצירתיים שמציעים יזמים בתחום הנדל”ן, ניתן לגור במרכז מנהטן במחיר של דירה בהארלם

לגור במרכז מנהטן, בפחות!
מנהטן צילום: pixsabay

טרוף העלייה של מחירי הדיור מגביר בשנים האחרונות את תופעת ההגירה ההמונית ממרכזי הערים הגדולות לפרברים הפחות נחשקים שלהן. אנשים ששכרו בעבר דירה במרכז עיר גדולה כמו תל אביב או מנהטן, נאלצים למצוא את דרכם לערי הלוויין או לשכונות זולות יותר בפאתי העיר, כמו פתח תקווה וחולון בישראל או הארלם וברוקלין בניו יורק. אבל גם המציאות הזו הולכת ומשנה את פניה, בעקבות פתרונות יצירתיים שמציעים יזמים בתחום הנדל”ן המניב. אלה מאפשרים לאוהבי התפוח הגדול לשכור דירה בלב מנהטן במחירים של דירה ברובע הפחות אטרקטיבי של הארלם.

איך זה קורה? אורי פריש, שותף מנהל בחברת CITYR (סיטי אר) השקעות נדל"ן בארה"ב, מציין כי בארצות הברית, אדם המשתכר 150 אלף דולר בשנה נחשב לבעל משכורת מכובדת לכל הדעות. אבל, כששכר הדירה שהוא נאלץ לשלם על דירת שלושה חדרים במנהטן מסתכם בממוצע ב-10,000 דולר לחודש, שהם 120,000 דולר לשנה- ללא ספק מדובר בגזירה שהאדם הסביר לא יכול לעמוד בה. כדאי לזכור, שכלכלנים ממליצים שההוצאות על דיור לא יעלו על 30% מהכנסה ואילו כאן אנו מגיעים בקלות ל-80% מההכנסה הפנויה.

פריש מוסיף כי באי הקטן מנהטן, שמתאפיין כבר שנים רבות בבנייה רוויה ובגורדי שחקים צפופים, קיים ביקוש קשיח מאוד לדירות להשכרה, בעוד שההיצע שלהן כמעט אינו גדל- מה שמאפשר לבעלי הדירות להעלות את מחירי השכירות עוד ועוד (ניו יורק נחשבת מאז ומעולם לעיר היקרה ביותר בארצות הברית).

הפתרון- דיור במחיר בר-השגה במנהטן. בשנים האחרונות אנחנו רואים כניסה של יזמי נדל"ן לתחום, אשר רוכשים בניינים ישנים ועתיקים, משפצים אותם ומשכירים את הדירות במחירים שפויים. ההזדמנות טמונה באיתור הנכס, רכישה במחיר זול יחסית, הוצאת דיירים, שיפוץ ושדרוג הדירות והשכרה במחיר בר-השגה.

הפתרון מצד אחד עונה על הצורך לדיור בר השגה באזור כל כך מבוקש ומצד שני מייצר הכנסה פאסיבית לבעלי הנכס- שאף נהנים מרווח מכובד בעת מכירת הנכס. 

מנהטן הארלם ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד