י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חמישה בניינים בלבד

סיפורו של רחוב: צדיק המזוזות או הרב בן טוב?

דיון בוועדת שמות בעיריית ירושלים על הנצחת שמו של רבי משה בן טוב זצ"ל, הפך לדיון רציני, האם ייקרא "צדיק המזוזות" או הרב משה בן טוב? ומה הוחלט בסוף

סיפורו של רחוב: צדיק המזוזות או הרב בן טוב?
שכונת רמת שלמה בירושלים צילום: פלאש 90

וועדת השמות לרחובות בעיריית ירושלים, התכנסה אתמול (שני) בראשות ראש העיר משה ליאון, ול'בחדרי חרדים' נודע כי התנהל דיון סוער סביב רחוב בשכונת רמת שלמה המונה חמישה בניינים. 

הדיון נסוב סביב שם הרחוב, האם ייקרא צדיק המזוזות? או הרב משה בן טוב? על שם המקובל הצדיק הנודע רבי משה בן טוב זצ"ל, שהסתלק בירושלים בה' אב תש"ע, שכונה בין היתר 'קורא המזוזות'. 

בני המשפחה הגישו בעבר בקשה, שהרחוב החדש הממוקם בסוף רחוב חזון איש ליד המסוף של האוטובוסים, יישא את השם הרב משה בן טוב, אולם באחרונה דרשה במפתיע לשנות ל"צדיק המזוזות". 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חלק מחברי המועצה שנכחו בוועדה טענו שזה לא פייר כלפי התושבים, שיתגוררו ברחוב שייקרא 'צדיק המזוזות', אך לאחר החלטת ראש העיר וחלק מחברי הוועדה, הוחלט לכבד את המשפחה והרחוב ייקרא "צדיק המזוזות".

במהלך הישיבה, פנה גם ראש העיר משה ליאון לכמה מחברי המועצה ושאל אותם, "מה אתם אומרים, מה לדעתכם יותר יכבד 'צדיק המזוזות' או 'הרב משה בן טוב'? היו גם חלק שהציעו שייקרא "צדיק המזוזות-הרב משה בן טוב", אך עקב חוסר מקום לכל האותיות, הדבר לא יצא לפועל.

בוועדה השתתפו; ראש העיר משה ליאון וחברי המועצה, אליעזר ראוכברגר, ישראל קלרמן, דודי בלומנשטוק, חיים כהן, מיכל הלברשטאם, יונתן יוסף, יהודה פרודיגר, לורה ורטון, היועץ המשפטי דני ליבמן ומזכיר העירייה עידו רוזנברג. 

צדיק המזוזות משה בן טוב רמת שלמה משה ליאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד