ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
ביקורת חריפה מבית

הרב הבכיר מתנגד להצבת איילת שקד בראש: "חילול השם ממש"

'הימין המאוחד'? לא ממש. אחד מבכירי רבני הציונות הדתית הבהיר הערב בפני חברי 'הבית היהודי' כי יצביע נגד האיחוד מאחר והצבתה של אישה חילונית בראש רשימה דתית זהו "חילול השם ממש" • אחד הנוכחים ששמע זאת הצטרף לרב וזעק "בושה וכלימה" • צפו בסערה

הרב הבכיר מתנגד להצבת איילת שקד בראש: "חילול השם ממש"
הרב איתן אייזמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האיחוד בימין לו ייחלו רבים בימין, מחשש לאיבוד השלטון לידי השמאל, נתקל גם בהתנגדות הערב (שני) בכנס 'הבית היהודי' שהתכנס בכדי לאשר את האיחוד עם 'הימין החדש' והצבתה של איילת שקד בראש הרשימה.

אחד המתנגדים הנחרצים, הינו הרב איתן אייזמן מבכירי רבני הציונות הדתית, שמבהיר מעל בימת הוועידה, "אצביע נגד הרשימה המאוחדת במתכונת הזאת. אנו שמחים על האיחוד אבל נאמר את דברינו. ההרגשה היא שאנחנו נמצאים ברגע של חילול השם ממש".

בתיעוד שפרסמה כתבת 'ערוץ 20' איילת כהנא בחשבון הטוויטר שלה, נראה אחד מחברי מרכז 'הבית היהודי' כשהוא גוער מצטרף לביקורת שהביע הרב אייזמן על העמדת אישה חילונית בראש רשימה ציונית דתית, והטיח ביו"ר 'הבית היהודי' הרב רפי פרץ שישב עם הגב אליו, "בושה וכלימה למי שחתם והיד שלו לא רעדה. גועל נפש. ככה אנחנו צריכים לחנך את הילדים שלנו? להצביע בשביל אחת שמרוחה על גבי העיתון? שאפילו חילונים מסתייגים ממנה? בושה וכלימה וזה רק הסיפתח".

מתוך הטוויטר של הכתבת איילת כהנא

כזכור, בתום דיונים ממושכים, מפלגות הימין; 'הבית היהודי', 'הימין החדש' ו'האיחוד הלאומי' הודיעו כי הן הגיעו להסכם על ריצה משותפת לקראת הבחירות לכנסת ה-22 כשבחלוקת המקומות, תינתן עדיפות לרשימת 'איחוד הימין'.

על פי הדברים, ראשי המפלגות הגיעו להסכם על ריצה משותפת כבלוק טכני בבחירות הקרובות תחת השם 'הימין המאוחד', כשבראשו תעמוד יו"ר 'הימין החדש' איילת שקד ואחריה על פי סדר הרשימה; הרב רפי פרץ, השר בצלאל סמוטריץ' ונפתלי בנט. ח"כ מוטי יוגב מ'הבית היהודי', ח"כ אופיר סופר מ'האיחוד הלאומי', מתן כהנא מ'הימין החדש', ח"כ עידית סילמן מ'הבית היהודי', רוני ססובר מ'הימין החדש', ח"כ לשעבר אורית סטרוק מ'האיחוד הלאומי'.

בנוסף סוכם, כי הסיעה תנהל את המו"מ הקואליציוני מול ראש הממשלה בנימין נתניהו במשותף, במטרה להביא להקמת ממשלת ימין בראשותו. ברקע המשא ומתן היו חילוקי דעות לגבי הודעת תמיכה ברורה בנתניהו לראשות הממשלה, וסוגיה זו הוכרעה לבסוף לטובת תמיכה בו בלבד.

בהסכם מתייחסים הצדדים גם על נושא שילובם של אנשי 'עוצמה יהודית' ושאר מפלגות הימין ברשימה, וסוכם כי הדבר ייעשה על בסיס שריונים בליכוד, בהתאם לדרישת איתמר בן גביר ובהמשך לסיכום שהושג בבחירות האחרונות. עוד סוכם, על כך שהשותפים ידרשו לחקיקת חוק נורבגי מרובע, כשהמשמעות היא שאחרי השבעת הממשלה, ארבעה שרים יידרשו להתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי וארבעה נציגים יקודמו לכהן כחברי כנסת.

בליכוד התייחסו להסכם שהתגבש ולדרישה מהם לשבץ ברשימתם את אנשי 'עוצמה יהודית' והבהירו כי "הליכוד כבר מיצה את מכסת האיחודים שלו בחבירה עם כחלון. לא יהיו יותר שיריונים בליכוד".

גורמים בליכוד העבירו ביקורת קשה על 'הימין המאוחד' ומסרו, כי זהו איחוד פיקטיבי אם לא מכניסים לתוכו את כל המפלגות מימין. אם בכך נגמר המהלך, כשמנגד המפלגות הערביות מאוחדות, גוש הימין בסכנה וודאית לאיבוד השלטון. בנט, שקד וסמוטריץ׳ השאירו בכוונה בחוץ 5-6 מנדטים לגוש הימין - והם מסכנים במודע את המשך שלטון הימין. עדיין לא מאוחר מדיי לתקן את הטעות.

הרב איתן אייזמן הבית היהודי איילת שקד בחירות 2019 רשימת הימין המאוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד