י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
צפו בתיעוד

מה סיפר ה'בבא מאיר' לראשון לציון על 'בבא אלעזר'

שמונה שנים להסתלקותו של 'בבא אלעזר': צפו בסיפורו של בבא מאיר לראש"ל הגרש"מ עמאר על בחינת בנו בבא אלעזר | ומה השיב הגרש"מ ליהודי שביקש ברכה לבנו שיזכה להיות ראשון לציון

מה סיפר ה'בבא מאיר' לראשון לציון על 'בבא אלעזר'
האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר רבה של ירושלים, הרחיב במהלך שיעורו השבועי בהנהגותיו של כ"ק האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל, שהערב חל יום השנה השמיני להסתלקותו.

במהלך דבריו סיפר הגר"ש עמאר על בחינות הצדיקים ומה שסיפר לו אביו של האדמו"ר, רבי מאיר אבוחצירא זצ"ל, שכונה סדנא 'בבא מאיר'.

"יש בחינות בנשמות. יש נשמות של צדיקים שהם לא מענישים, אבל יש נשמות שהם בחינה אחרת שמי שהם שמקפידים עליו הוא בסכנה", אמר הראש"ל והוסיף: "רבי מאיר סיפר לנו שנודע לו שבנו הוא בחינה כזו, וסיפר לנו מעשה על אדם שהתחצף איליו ולא השלים שנתו, אז קרא לו רבי מאיר שיהיה יותר מתון, ואז דיבר עליו שהוא בעל השגה גבוהה מאד". 

בדבריו הרחיב רבה של ירושלים על גדולתו של בבא מאיר "רבי מאיר עצמו ידועה גדולתו. כל גדולי הדור אז היו באים אליו. מרן הרב עובדיה יוסף, הרב וואזנר, הרב בן ציון אבא שאול".

בסיום דבריו ציין הראשון לציון כי כל אחד יש לו תפקיד בעולם הזה. "השם יתברך הוא מסדר ומעמיד לכל דור מה שמתאים לו. הקב"ה קובע. יש בני אדם שרוצים להיות מנהיגים. יש אחד הביא את בנו אלי, אמר לי תברך את בני שיהיה ראשון לציון. אמרתי לו וכי אתה חושב שזה באמת ברכה? כל אחד השם נותן לו. מה שצריך זה להתפלל לה' שיהיה תלמיד חכם ובפרט ירא שמיים, מה הוא יעשה, זה הקב"ה יחליט".

רבי אלעזר אבוחצירא הרב שלמה משה עמאר רבי מאיר אבוחצירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד