ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
המכתבים שהובילו לשחרור

הילדים החרדים המיסו את טראמפ: "תחשוב מה זה לגדול בלי אבא"

שעות לאחר הפרסום ב'בחדרי חרדים' על שחרורו המידי של חרדי ישראלי לשעבר לאחר 4 שנים מתוך 20 שנגזרו עליו - מתברר כי שלושה מילדיו שיגרו לנשיא טראמפ מכתבים קורעי לב בהם הם מתחננים בכל לשון של בקשה שיתחשב במצבם שהם גדלים ללא אבא ועם אם חולה

הילדים החרדים המיסו את טראמפ: "תחשוב מה זה לגדול בלי אבא"
הנשיא טראמפ/מכתב. אילוסטרציה צילום: גילי יערי, פלאש 90/unsplash

ילדי האסיר החרדי כתבו לנשיא טראמפ: "אמא שלי תמיד חולה, תחשוב מה זה לגדול בלי אבא", דונלד הרחום נשבר ושחרר.

אתמול (שני) התבשרה משפחת נחמני מפלורידה, כי אב המשפחה רונן נחמני שוחרר מהכלא, לאחר שריצה עונש מאסר של ארבע שנים מתוך עשרים שנה שנגזרו עליו, לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קצב את עונשו.

נחמני שהתעסק במכירת טבק לסיגריות אלקטרוניות, נעצר לפני 4 שנים בחשד לסחר בחומרים לא חוקיים, כשלטענתו הוא לא ידע שהחומר לא חוקי, וכי הוא צריך לקבל רישיון מיוחד כדי לסחור בו. התובע במשפט לא חמל עליו ודרש 20 שנות מאסר, אותם אכן קיבל.

בימים האחרונים, כך נודע ל'בחדרי חרדים', בנו אוראל בן ה-10 שיגר מכתב קורע לב לנשיא ארה"ב טראמפ, בו התחנן בפניו שישחרר את אביו, מה שמתברר, נגע ללבו של הנשיא והביא לשחרורה המיוחל, זאת לצד מצבה הבריאותי של האם, שנמצאת במצב קשה מאד עקב המחלה הנוראה ממנה היא סובלת בחודשים האחרונים.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד, כי מי שהיה מעורב בשחרורו, הוא העסקן החסידי ר' משה מורגרטן, חסיד סקווירא, שפעל רבות כדי להשיג את שחרורו של רונן נחמני. מורגרטן עמל במשך עשור שנים לקדם חוק שיביא לשחרורם של אסירי צווארון לבן, מאחר ובארצות הברית העונש על עבירות מס או סחר לא חוקי, יכול להגיע לעשרים שנות מאסר, ואף יותר מכך, ואכן לאחרונה הצליח לחולל מהפכה ולהעביר את החוק בכל האמצעים הנדרשים כולל חתימת הנשיא, מה שהביא לשורת שחרורים של אנשי צווארון לבן חרדיים, ששבו כעבור שנים מעטות אל חיק משפחתם.

בנוסף לאוראל, גם האחות אריאלה בת ה-11, העלתה על הכתב את רגשותיה, "אמא שלי תמיד חולה, היא תמיד עייפה, היא תמיד עצובה ובוכה הרבה, בבקשה אני מתחננת בפניך שתשחרר את אבא שלי, שנוכל לחזור להיות משפחה נורמלית", כתבה הבת לטראמפ בדמע.רונן בהדלקת נרות חנוכה עם אחד מבניו. באדיבות Hamodia.com

אוראל כתב לנשיא, "אתה בוודאי שמעת על המצב של המשפחה שלי, אני הרבה בוכה, במיוחד כשאני הולך לבקר אותו בימי ראשון, ההרגשה שלי כל כך קשה כשאני צריך ללכת הביתה מהביקור, ואני יודע שאבא שלי יישאר שם, החיים שלי כל כך אומללים, תרחם עלינו".

עוד כתב אוראל לטראמפ, "אני רואה את מצבה של אימי, מצבה נהיה גרוע יותר ויותר, אני לא יודע מה יקרה לה בעתיד, אני לא יודע מה יקרה איתי בעתיד, אם היא לא תהיה איתי, אני מתחנן בפניך ומקווה שאתה יכול לעזור למשפחתי".

בן נוסף כתב לנשיא, "בבקשה תהיה הסופרמן שלי, תחשוב מה זה לגדול בלי אבא, אני רואה את הילדים האחרים בבית הספר, הולכים הביתה עם אבא שלהם שאוסף אותם, לי אין אבא שאוסף, אני כל כך שבור. הייתי נותן לך את כל הכסף שבעולם אם היה לי, כדי שתשחרר את אבא שלי. אנשים אחרים לוקחים אותי הביתה מבית הספר, אבל זה לא אותו דבר בלי אבא שלי. אמא שלי תמיד בוכה, אין לה כוח, היא חולה מאד, היה לי יום הולדת עצוב ובלי אבא, חצי מהחיים שלי אני בלי אבא שלי, בבקשה תן לו להגיע הביתה".

כזכור, כפי שדווח אמש ב'בחדרי חרדים', הנשיא טראמפ קיצר את עונשו בזכות מכתבו של אחד הילדים, אך בשעות האחרונות הגיעו לידי 'בחדרי חרדים' המכתבים ששיגרו שלושת הילדים לנשיא, שבמבחן התוצאה נראה שהשפיעו על החלטתו לשחרר את האב לאלתר ולהשיבו אל חיק ילדיו המתגעגעים. 

נחמני, חרדי, תושב ישראל לשעבר, אב לחמישה ילדים מתגורר עם משפחתו במיאמי שבפלורידה, היה מעורב על פי כתב האישום בעסקת מריחואנה, ובשנת 2015 הוא נכנס לרצות עונש מאסר כבד של 20 שנה, כאשר רבים בקהילה היהודית חשו כי עונשו היה מחמיר מדי וחסר פרופורציה.

סנגרו דיוויד ויינשטיין, טען לפני גזר הדין, כי נחמני צריך לקבל פחות מעשר שנות מאסר. אולם השופט המחוזי מייקל מור לא הסכים איתו וציין כי הנאשם לא הביע חרטה ולא דאגה לקורבנות שהשתמשו בקנאביס הסינטטי ששיווק.

בהודעה על קיצרו עונשו, ציין הנשיא טראמפ כי מר נחמני אינו עבריין מסוכן, לא אלים וללא היסטוריה פלילית, יש לו חמישה ילדים קטנים בבית ואשתו סובלת מסרטן סופני. נסיבות מקלות אלה מדגישות את הדחיפות לבקשתו לקיצוב עונשו.

"קשה לי לנשום. אני בהלם, אני לא מאמינה שזה קורה אין לי מילים לתאר כמה אני אסירת תודה, כמה אני מרגישה מבורכת ומאושרת בכל לבי", כך הגיבה האם החולה ל"ע על פי הדיווח באתר 'המודיע' באנגלית.

אנא התפללו לרפואת האם רות בת שרה לרפו"ש בתושח"י

דונלד טראמפ רונן רחמני שחרור מוקדם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד