י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
החלטה מקוממת

הבקשה נדחתה; שומרי השבת יודרו מהקלפיות

למרות ששופט בית משפט פדרלי ביקש מוועדת הבחירות בקנדה לבחון את הזזת תאריך הבחירות במדינה למועד אחר, בשל חלותו בשמיני עצרת - מה שימנע את זכות ההצבעה מרבבות יהודים שומרי תורה ומצוות, יו"ר ועדת הבחירות החליט שלא להיענות לבקשה ולקיימן במועדן

הבקשה נדחתה; שומרי השבת יודרו מהקלפיות
חרדים בקלפי צילום: אביר סולטן, פלאש 90

קנדה לא תשנה את מועד הבחירות הכלליות במדינה, למרות שהן נופלות בחג יהודי.

יו"ר ועדת הבחירות סטפן פראולט הודיע ​​אתמול (שני) כי לא ימליץ לשנות את התאריך החופף לימים האחרונים של סוכות, וחל בחג שמיני עצרת - שמחת תורה, ההחלטה התקבלה למרות הבקשה שנחתה על שולחנו בשבוע שעבר מבית המשפט הפדרלי במדינה לבחון את הזזת תאריך הבחירות.

העותרים נגד תאריך הבחירות, טענו כי קיומן בתאריך 21 באוקטובר, שחל בשמיני עצרת - היום האחרון של חג הסוכות תש"פ, מפלה את יהודי קנדה שומרי המצוות. יו"ר ועדת הבחירות אמר כי הוא מחויב לעבוד עם הקהילה היהודית כדי "למקסם את אפשרויות ההצבעה". החוק הקנדי נותן לבוחרים הזדמנויות הצבעה אחרות, לאורך יום הבחירות באמצעות הצבעות מיוחדות - פתקי הצבעה שניתן לשלוח בדואר, או למלא באופן אישי במשרד מקומי בבחירות בקנדה.

חני אריה-ביין, אורתודוקסית המועמדת למפלגה השמרנית למחוז טורונטו באגלינגטון-לורנס, לא תוכל לנהל את הקמפיין שלה ביום הבחירות, וגם חברי ומתנדבי הקמפיין יהיו מחוץ לקלפיות.

ההחלטה מגיעה לאחר ששופט בית המשפט הפדרלי בקנדה, אן מארי מקדונלד, הורה בשבוע שעבר לוועדת הבחירות בקנדה לבחון את החלטתה למועד אחר לבחירות הלאומיות במדינה, וזאת בגלל פגיעה בזכויות של חלק מהמצביעים בנוגע למועד הבחירות.

ארגון היהודי "בני ברית קנדה", הצהיר כי כ-75,000 יהודים אורתודוקסים יושפעו מהתאריך הנוכחי, והארגון המליץ להעביר את יום הבחירות ל-28 באוקטובר, החל בערב ראש חודש חשוון, אך ההמלצה לא התקבלה.

הרב שמואל אלטין, שליח חב"ד בעיר וויניפג, אמר, כי התאריך ימנע ממנו לממש את זכות הבחירה שלו; "כל מי ששומר על החגים באופן מסורתי יושפע".

לורל מלכין, נשיאת הפדרציה היהודית בוויניפג, התלוננה כי "הממשלה לעולם לא תשקול לקיים בחירות בחג המולד או ביום חג אחר", היא הציעה ששינוי התאריך יועיל לכל דתות המיעוט בקנדה, כך שחגים כמו הרמדאן וחגים אחרים של דתות שונות, יילקחו בחשבון בעת קביעת מועדי הבחירות בעתיד.

בחירות בקנדה ועדת הבחירות שמיני עצרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד