י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לשכת רה"מ מפעילה לחץ

המאבק בליברמן: כך מגייס נתניהו את פוטין

רגע לפני הבחירות וכחלק מהמאבק על הקול הרוסי - לשכת נתניהו במגעים להזמנתו לביקור בישראל של נשיא רוסיה פוטין וזאת בכדי לחנוך אנדרטה בירושלים - החשובה לפוטין ולרוסים בעולם כולו | ומי התורם שלה

המאבק בליברמן: כך מגייס נתניהו את פוטין
נתניהו בפגישה עם פוטין צילום: Marc Israel Sellem/POOL/FLASH90

בלשכת ראש הממשלה נעשים מאמצים להביא את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לירושלים בחודש ספטמבר, זאת כחלק מהניסיון לתאם לבנימין נתניהן ביקורים מדיניים משמעותיים עוד לפני הבחירות.  בין היתר נשקלו יעדים כמו ארה"ב, הודו ויפן, כך דיווח אמש (שני) הכתב המדיני ירון אברהם ב'ערוץ 12'.

בחודש פברואר האחרון, נפגש נתניהו עם פוטין במוסקבה, ובמהלך הפגישה המצולמת אמר לו כי הוא עתיד לחנוך בירושלים אנדרטה לזכר הרוגי המצור על לנינגרד במלחמת העולם השנייה. השניים סיכמו שלטקס הזה הנשיא פוטין יגיע בכבודו ובעצמו.

אמש הגיע תהליך האישור של אותה אנדרטה לסיומו בעיריית ירושלים. ועדת השמות של העירייה אישרה את שם האנדרטה, שתוצב בגן סאקר בירושלים ועלותה 1.2 מיליון שקלים.

המטרה היא לקיים את טקס החניכה של האנדרטה הזאת, שחשובה מאוד לפוטין ולרוסים, בחודש ספטמבר הקרוב. זו הסיבה שלדברי גורמים בעיריית ירושלים, הופעלו עליה לחצים מצד לשכת ראש הממשלה לסיים את ההליך הטכני והפרוצדוראלי כמה שיותר מהר. כעת, עם האישור הסופי בעיריית ירושלים, יתחיל גם התיאום הרשמי של המועד המדויק לטקס החנוכה - מתוך כוונה שהוא יהיה לפני הבחירות ובסמוך להן וזאת בכדי לקרוץ לקהל הרוסי, בתקווה שביום הבחירות בי"ז באלול יעדיף לשלשל את הפתק 'מחל' של 'הליכוד' לקלפי ולא את 'ל' של 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן.

הכתב חשף במהדורה המרכזית ב'ערוץ 12' כי הכסף לאנדרטה מגיע בין היתר מאדם שרבים במערכת הפוליטית מכירים, איל ההון הישראלי-גאורגי מיכאל מירילשווילי, איש עסקים, שנחשב למקורב למספר פוליטיקאים כמו יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שר הפנים אריה דרעי, וח"כ אביגדור ליברמן.

אביגדור ליברמן ולדימיר פוטין בנימין נתניהו בחירות 2019 מיכו מיראלשווילי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד