י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מאחורי הקלעים

מפלגת המאוכזבים: 'נֹעַם' והחרדים יתאחדו?

לקראת נגיסה בגוש החרד"לי: במפלגת נֹעַם מקיימים מזה כשבועיים מגעים להקמת גוש חזית דתית-חרדית-תורנית • בין היתר הם מקיימים מגעים עם הגרב"צ מוצפי, אלי ישי ועוצמה יהודית • ביהדות התורה אומרים: "מקומם של אנשי 'נעם' הוא ביהדות התורה"

מפלגת המאוכזבים: 'נֹעַם' והחרדים יתאחדו?
בן גביר, ישי והגרב"צ מוצפי צילום: צלמי פלאש 90

מזה כשבועיים מנהלים במפלגת ׳נֹעַם׳ מגעים להקמת גוש חזית דתית-חרדית-תורנית לקראת הריצה לכנסת ה-22, כאשר בשבוע החולף ובימים הספורים שנותרו עד להגשת הרשימות - הם מקיימים מגעים עם קבוצות מאוכזבות, מהן גם בציבור החרדי, כדי לנסות ולהוציא גוש כזה אל הפועל.

לאחר שב'עוצמה יהודית' הגיעו למבוי סתום עם ראשי האיחוד בימין ולא הצליחו להגיע להסכמה באשר למיקומים, במפלגה צפויים לחתום באופן רשמי על הסכם שיתוף פעולה עם מפלגת 'נעם'.

ל׳בחדרי חרדים׳ נודע כי אנשי התנועה הדתית-לאומית, מייסדי 'נעם' מקיימים מגעים עם מספר גורמים בציבור החרדי ובהם הרב מוצפי, אנשי מפלגת ׳יחד׳ וחסידות מרכזית מאגודת ישראל - כדי לבחון אפשרות של חבירה.

מייסדי 'נעם', שמרביתם אינם מוכרים כלל בציבור החרדי, לקחו על עצמם את נושא שמירת המסורת והזהות היהודית בישראל כנושא הדגל. לצורך כך נועדו מייסדי התנועה עם הגאון הרב בן ציון מוצפי, שעסק בשנה האחרונה רבות בנושא גיוס הבנות וכן בנושאי הגיור בישראל.

כמו כן, נועדו מייסדי המפלגה עם אנשי מפלגת ׳יחד׳, שלרגע היה נראה כי היא סיימה את דרכה הפוליטית לאחר שראשיה הביעו תמיכה בבחירות האחרונות ביהדות התורה אולם כעת טרם נסתם הגולל ונראה כי ישי פועל שוב להיכנס לכנסת דרך איחוד עם מפלגת 'נעם'.

כאמור, לצד השיחות עם הגרב"צ מוצפי ואלי ישי, מתקיימות גם שיחות עם חסידות מוכרת ב'אגודת ישראל' שעסקה רבות בעניין הגיוס והובילה קו תקיף בנושא.

לא ברור מה כוונתה של מפלגת 'נעם', האם בכוונתם אכן להגיש רשימה ביום חמישי הקרוב. מחד, טרם הוצגה רשימת המועמדים של התנועה לכנסת ה-22; מנגד, רשימת המאוכזבים ברשימת הימין המאוחד הולכת ומתארכת. 

כך או כך, השיחות של מייסדי מפלגת נעם לא פוסחים על בכירי דגל התורה ועל ביתו של הגר״ח קנייבסקי. אחד מחברי הכנסת של דגל התורה אף התבטא אמש (שני) כי ״מקומם של אנשי 'נעם' הוא ביהדות התורה".

לדבריו, "אנחנו קרובים ביותר לעמדתם בנושא התורני וההלכתי״. הערכה היא כי התנועה לא תדרוש לשבץ נציג מטעמה ברשימה בכנסת, אלא רק תתעקש לייצג ולקדם את נושא הדגל שלהם במהלך הקדנציה הקרובה.

במפלגת 'נעם' מסרו ל׳בחדרי חרדים׳: ״המטרה היא להקים חזית תורנית-חרדית בכנסת ה-22. החזית תפעל בכנסת מול הרוחות הזרות אשר מנסות לקעקע את המשפחה היהודית, את המסורת ואת היהדות מהמדינה. עם ישראל רוצה בזה, והחזית המתגבשת תתן למצביעים רבים את המענה״.

מפלגת נעם מפלגת יחד אלי ישי הרב בן ציון מוצפי אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד