י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מי זכאי לתג נכה?

תג נכה הנו אחת הזכויות החשובות שניתנות לנכים, לכן, במידה שהנכה עומד בתנאים הדרושים לקבלת התג, חשוב שהוא יממש את זכותו ויבצע את הפעולות הנחוצות לצורך השגתו. באמצעות תג נכה יהיה ניתן להחנות את הרכב בחניות שמיועדות לנכים

מי זכאי לתג נכה?
תג-נכה צילום: שאטרסטוק

תג נכה ניתן על ידי משרד התחבורה על מנת לאפשר לנכים להתנייד בצורה קלה וטובה יותר. תג נכה נקרא גם בשם תו נכה והוא ניתן לכל הפחות למספר רכב אחד. כמו כן, יכלול תג נכה את תאריך ההנפקה ואת תאריך התפוגה שלו. כדי לקבל תג נכה יש לעמוד בתנאים מסוימים. האוכלוסייה שזכאית לקבלת תו נכה כוללת אנשים להם נקבעה דרגת נכות של 60% לכל הפחות וכאשר תנועתם ללא שימוש ברכב עלולה לפגוע במצבם הבריאותי.

כמו כן, חלה הזכאות על אנשים שזקוקים לכיסא גלגלים כדי להתנייד, על אנשים שזקוקים לרכב משום שאינם יכולים לנוע בדרך אחרת, למחזיקים בתעודת עיוור מטעם משרד הרווחה ולהורים לילד נכה שעומד בתנאים הנחוצים לקבלת תו נכה. הזכאות חלה גם על נכי משרד הביטחון, מוגבלי ניידות ונפגעי איבה.

איך לקבל תג נכה?

כדי לקבל תג נכה יש להכין מסמכים שונים, מסמכים אלו כוללים: טופס בקשה עבור תו נכה וכן פטור מאגרת הרישוי, צילום של תעודת הזהות והספח של מגיש הבקשה, צילום של רישיונות הרכב ומכתב שמציין את המספרים של הרכבים (עד שני רכבים) להם נחוץ התג. על המכתב להיות חתום על ידי הנכה. במידה שהנכה משתמש בשני רכבים, הוא יוכל (במידה שהוא יעמוד בתנאים), לשלם סכום נמוך יותר עבור אגרת הרישוי, במקרה זה יעמוד התשלום עבור האגרה על 27 שקלים בלבד.

במידה שמדובר על מוגבלי ניידות שנבדקו לפני גיל 67 על ידי משרד הבריאות, יהיה עליהם לצרף לבקשה אישור של משרד הבריאות. במידה שאין למגיש הבקשה אישור על מוגבלות ניידות ממשרד הבריאות, יהיה עליו להגיש מסמכים מעודכנים מרופא שמתמחה במחלה שגרמה לנכות. על המכתב להתייחס ליכולת התנועה של מבקש תג הנכה. חשוב לשמור עותקים של כל המסמכים ואין לשלוח צילומי רנטגן ודיסקים.

סוגים של תגי נכה

ישנם מספר סוגים של תגי נכה. הסוג הראשון הוא תג כחול שנושא סמל של כיסא גלגלים, תג זה מיועד עבור נכים שזקוקים לרכב כאמצעי תנועה או לכיסא גלגלים משום שרגליהם מוגבלות.

התג השני הוא תג שנושא סמל של משולש בצבע ירוק, תג זה מיועד עבור נכים שאינם זקוקים לכיסא גלגלים. תגים כחולים וירוקים שנושאים סמל של כלנית מיועדים עבור נכי צה"ל. חוק החניה לנכים אינו מבדיל בין סוגי התגים.

לא לוותר על הזכות לקבלת תג נכה

תג נכה הינו אחת הזכויות החשובות שניתנות לנכים, לכן, במידה שהנכה עומד בתנאים הדרושים לקבלת התג, חשוב שהוא יממש את זכותו ויבצע את הפעולות הנחוצות לצורך השגתו. באמצעות תג נכה יהיה ניתן להחנות את הרכב בחניות שמיועדות לנכים. בחלק מהמקרים מאפשר תג הנכה להחנות את הרכב באזורים נוספים בהם אסור לחנות.

נכה תג נכה חניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד