י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
האיחוד בימין

סמוטריץ': בנט התקפל. ויתר על תח"צ בשבת

ביום שלאחר הקמתה של הרשימה המאחדת בתוכה את רוב מפלגות הימין, מבהיר שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' בראיון כי נפתלי בנט ויתר על כוונתו לאפשר תחבורה ציבורית בשבת • על נתניהו: לא מתאמץ מספיק להכניס את עוצמה יהודית

סמוטריץ': בנט התקפל. ויתר על תח"צ בשבת
'נפתלי בנט/בצלאל סמוטריץ צילום: נועם ריבקין-פנטון/יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר הקמת מפלגת 'הימין המאוחד' באמצעו איחוד כללי של רוב מפלגות הימין ובהן מפלגות 'הימין החדש' ו'איחוד מפלגות הימין', יו"ר 'האיחוד הלאומי מבהיר, כי השר לשעבר נפתלי בנט ויתר על הניסיון להפעיל תחבורה בשבת.

בהתייחסו לשינוי בעמדתו של השר לשעבר נפתלי בנט, בכך שהצהיר במספר הזדמנויות כי הוא תומך בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת באופן נקודת אמר בראיון לרדיו דרום השר סמוטריץ' כי "אין ספק שהימין החדש וויתר על דגלים מסוימים שהוא מאמין בהם, הוא חושב כנראה שהם פחות חשובים לו מדגלים אחרים."

השר בצלאל סמוטריץ׳ הוסיף ואמר כי "חד משמעית לא תהיה תחבורה ציבורית בשבת ולא תהיה פגיעה ברבנות הראשית ובגיורים. אנחנו מפלגה ציונית-דתית ויש לנו קווים אדומים במה שנוגע לשמירת זהותה וערכיה היהודיים של מדינת ישראל וזה בהחלט ויתור שנפתלי בנט עשה כשהוא בא לחיבור הזה."

בדבריו הביע השר וחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ חשש משיתוף פעולה פוליטי בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ל'כחול לבן' של בני גנץ ואמר כי "אין מי שהוא אשף פוליטי ויודע לנתח ולהעריך ולבנות שחמטים ופאזלים פוליטיים מורכבים כמו נתניהו ודווקא מבחינתי, העובדה שהוא לא מתאמץ על זה הפעם, מלמדת שלא בטוח שהוא חושב שזה חשוב."

"זה גם סוג של מבחן." אמר סמוטריץ' "אם הקברניט של הספינה חושב שכדי לנווט אותה לחוף מבטחים ולהקים ממשלת ימין שהוא עומד בראשותה ביום שאחרי הבחירות."

סמוטריץ התייחס לשיח סביב הצטרפותה של 'עוצמה יהודית' ועל כך שהימין המאוחד גלגל את האחריות לקולות מפלגה זו לידיו של נתניהו. לטענת סמוטריץ׳ "נתניהו לא מתאמץ להכניס גם את 'עוצמה' אלא רק, אתה יודע, להוציא הודעה לתקשורת ולתקוף אותנו כימין פוליטי זה נורא נחמד".

לדברי שר התחבורה "יכול להיות, כן, שהוא התייאש מהרצון להקים ממשלת ימין והוא מתכננן ללכת עם גנץ, יכול להיות שיש לו תסריט בראש איך להקים ממשלת ימין והוא לא חושב ש'עוצמה' חשובים. אני יודע דבר אחד וודאי: ליכוד גדול מידי שווה ממשלת שמאל. זה ברור, אם כל הרצון של ביבי זה שהוא יהיה המפלגה הגדולה זה אומר שהוא הולך אחר כך עם גנץ ומקים ממשלת שמאל".

נפתלי בנט רשימת הימין המאוחד בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד