כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

החופשה שהפתיעה אותי: חוויות מנופש במלון פרידמנ'ס בקפריסין

לא פגשנו שם חברים מהשטיבל'ך ומהשכונה, אכלנו יותר ממצוין (והמון) בכשרות מהדרין, תפסנו ראש, ראינו עולם, היה מושלם! אם גם אתם עוד לא הייתם במלון כשר באזור הטורקי של קפריסין – אתם מוזמנים לקרא על קצת מגן העדן שאנחנו חווינו בחופשה הזוגית שלנו שם

החופשה שהפתיעה אותי: חוויות מנופש במלון פרידמנ'ס בקפריסין
הנוף במלאפס צילום: יח"צ

חשבתם שחו"ל כשר זה אומר לפגוש את כל הקהילה שלכם על שפת הבריכה או בחדר האוכל? תחשבו שוב! הכל התחיל בזה שחיפשנו יעד לחופשה. מלכתחילה חששתי מנופש כשר, אבל בשביל האיש שלי חיפשנו בית כנסת קרוב ומניין, ולי היה קשה לדמיין חופשה שמתבססת על טונה, תירס וחמוצים... כמה אפשר?!

אז חיפשנו חופשה בכשרות מהדרין עם חברה אמינה שמציעה חוויה קצת שונה. מצאנו את פרידמנ'ס – KOSHERBOOKINGS, שמציעים אירוח כשר בצפון קפריסין – בקיריניה הטורקית. ככה זה מתחיל, ועכשיו נגיע למה שחיכה לנו שם.

קחו כמה דקות להסדיר נשימה! פינוקים ברמה שלא תראו בשום מקום אחר

במודעה ראינו שמדובר במלון בשם מאלפס, מלון חמישה כוכבים ברמה גבוהה. ברגע שהגענו הבנו שמדובר בריזורט מפנק ברמה שאפילו לא העזנו לדמיין! עד שלא תראו בעצמכם לא תבינו – חדרים וסוויטות מדהימים, כולם פונים לנוף הררי או לים הכחול המשגע.

מה שחיפשנו מלכתחילה בחופשה היה שקט ומרגוע – וזה בדיוק מה שמצאנו. לצד בריכות השחייה החיצוניות יש ספא מדהים עם חמאם טורקי – ומי שלא ניסה עדיין... פשוט חייב! הספא גם מציע טיפולים מקצועיים במחירים מפתיעים (אני לקחתי עיסוי שוודי נפלא ב120 ₪ בלבד. שווה כל שקל). במלון פועלת גם בריכת שחייה מקורה עם 4 שעות נפרדות ביום – זה היה נהדר.

תענוג קולינרי צרוף - בחו"ל, מי היה מאמין?

באגף הכשר במלון, לצד בית הכנסת הפעיל, יש מטבח עם משגיח כשרות צמוד וחדר אוכל מרשים וממוזג. החדשות הרעות: אתם הולכים להעלות במשקל. החדשות הטובות: זה הולך להיות טעים. חדר האוכל מציע מנות עשירות ומגוונות, טעמים ים תיכוניים לצד מאכלים אירופאיים, גיוון בסלטים ובלחמים טריים וגולת הכותרת - בר קינוחים שופע ומפתיע בכל ארוחה. לא נורא, כשנחזור לארץ נתחיל לעשות כושר (בלי נדר!).

באופן כללי, ההשקעה של פרידמנ'ס ניכרת בכל. החל מהיחס החם והלבבי, הדאגה לכל לקוח ולקוח ובתשומת לב בלתי מתפשרת. עם מארחים כאלה אתם רק תרצו לחזור!

הצד היפה והסודי של קפריסין

קפריסין הטורקית נמצאת בחלק הצפוני של האי קפריסין ובשל יחסים מתוחים בין היוונים לטורקים - החלק הזה של האי הוא פחות מתוייר. אבל למען האמת, מדובר החלק היפה ביותר באי, הנוף בו מרשים במיוחד, פראי, משלב ניגודים ומפתיע. כך שזהו יעד שלא כדאי לפספס ויש לו הרבה מה להציע.

הטורקים יודעים לארח מכל הלב ולא באופן מסויג כמו הקפריסאים השכנים. אגב, הם חילונים ורחוקים מאוד בתפיסת עולמם מהשכנים בטורקיה. תהיו בטוחים שתתקבלו בברכה ובמאור פנים בכל מקום, מהטברנה ועד נהג המונית.

אז, מה עושים היום? טיולים ואטרקציות מומלצות, מניסיון

פרידמנ'ס מציעים טיולים מאורגנים היוצאים מהמלון 3 פעמים בשבוע לכל האתרים המפורסמים באי. תוכלו להצטרף, או לטייל עצמאית (המוניות שם זולות מאוד, מומלץ!). למלון חוף ים פרטי במרחק 5 דקות נסיעה, תוכלו גם למצוא לעצמכם בסביבה רצועת חוף פרטית בשבילכם. אנחנו בילינו שם יום שלם, שעבר מהר מידי.

למשפחות המגיעות עם ילדים יש בסמוך פארק מים ומיני לונה פארק - במחיר מצחיק ממש. ואיך אפשר בלי קניות בחו"ל? אנחנו הסתובבנו בבאזרים נחמדים, בחנויות בוטיק באזור הנמל ובקניון הענק בניקוסיה הסמוכה. בערב נהננו מערב פולקלור טורקי במלון - רקדנים ונגנים שהפליאו לשמח ולרקוד - היה נפלא.

האמת? הופתענו!

לסיכום, אני חייבת להודות שהופתענו ובגדול. מסתבר שיש כשר בחו"ל שהוא ברמה גבוהה באמת, ואפשר פשוט לטוס, להתפנק ולנקות את הראש, בכיף ובלי לחפש מניין ובית חב"ד. אנחנו מפרגנים מכל הלב - טוסו לשם ומהר....

הילה ודוד ויינגלס 18.07.19

חופשה בחו"ל נוף מדהים מלאפס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד