כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מול המתקפה בביטאון

"זלזול מוחלט בחובה לציית לגדולי ישראל"

יתד תקף את ראש עיריית פ"ת ונציגי ש"ס • הם הכחישו את הטענות והגיבו כי מדובר בעוד ניסיון להגביה את להבות הקיטוב בעיר

"זלזול מוחלט בחובה לציית לגדולי ישראל"
גרינברג וחרדים בעירייה צילום: באדיבות המצלם

ביטאון דגל התורה יצא הבוקר למתקפה נוספת נגד ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג ונגד נציגי סיעת ש"ס בעיר, בעקבות מה שמכנה הביטאון 'קיצוץ של שורת הקצאות שאושרו בעבר לתלמוד תורה, מעון יום וגני ילדים בעיר'. הביטאון כינה זאת 'מסע נקמה, ומהלך דורסני ומחפיר'.

בהודעה שיצאה מלשכת ראש העיר, הוא משיב אש ומעלה טענות הפוכות מהמתפרסם בביטאון, ומסביר אחת לאחת את את הפעולות שננקטו.

ההודעה התייחסה גם לנושא נוסף שעלה בביטאון, והוא סוגיית שיבוץ הבנות הספרדיות בסמינר הילדסהיימר. בהודעה הואשמו נציגי יהדו"ת בערעור היסוד החשוב של 'ציות מוחלט לגדולי ישראל', וטוענים כי השיבוץ נעשה גם בשנים עברו, ומה שהשתנה זו העובדה שאותם נציגים יושבים באופוזיציה.

לשון ההודעה המשותפת: "ציבור יקר, עסקני יהדו"ת מנסים בימים אלו להגביה את להבות הקיטוב בעיר ע"י הפצת נתונים מופרכים ושקריים, כביכול ראש העיר ונציגי ש"ס מתנכלים למוסדות החינוך בעיר".

"כדאי לעשות מעט סדר בעובדות הפשוטות שהפכו לאחרונה לנזילות ומעט לא ברורות".

"תחילה יודגש; מוסדות ציבור בכלל ומוסדות חינוך בפרט, אינם עסקי נדל"ן פרטיים של מאן דהוא, אלא מבנים שנועדו לשמש את הציבור כמוסדות חינוך לימוד ותרבות.

וכעת לעובדות:

"רשת הגנים של אגו"י - מעולם לא הוקצה שטח עבור רשת הגנים. נהפוך הוא, רשת הגנים קיבלה לראשונה ביוזמת ראש העיר מר רמי גרינברג, הקצאה ומבנה לחמש גנים חדשים. אין שחר לכל שמועה אחרת בנושא.

"ת"ת דרך ישרים - נבנה עבור המוסד בנין חדש מכספי משרד החינוך ועיריית פתח תקווה, המבנה מכיל 18 כיתות לימוד, בזמן שכמות התלמידים במוסד לא זקוק בשלב זה לכל כיתות הלימוד, וכדי לנצל את המשאב הציבורי שנבנה מכספי הציבור, החליט ראש העיר מר רמי גרינברג לעשות שימושים נוספים עבור ילדי הציבור הליטאי בכיתות הריקות, עד שיווצר צורך בכיתות הללו לשימוש הת"ת. לכן, היות וחלוקת הכיתות תיבדק מידי שנה, לטובת המוסד, הורה ראש העיר לקבוע את ההקצאה עבור שנת לימודים אחת.

"לגבי המעון: מדובר בהליך הקצאה שמקורו בשחיתות פוליטית מובהקת. ראש העיר החליט לבדוק לעומק את תהליך ההקצאה והבניה, וכדי שהליך הבדיקה לא יפריע לפעילות השוטפת של המעון, והציבור יוכל להנות משירותי המעון, החליט ראש העיר להעניק הקצאה לשנה נוספת עבור פעילות המעון, ועד לסיום הליך הבדיקה.

"ככלל, עיריית פתח תקווה פועלת בליווי משפטי צמוד, הן מצד מחלקת הנכסים בעיריית פתח תקווה והן מצד המחלקה המשפטית בעיריית פתח תקווה. כל ההחלטות מגובות מבחינה משפטית עוד בטרם הגשתם להצבעה במועצה, ומלוות משפטית בתוך כדי הצבעה. לאחר קבלת ההחלטות במועצה, מלווה המחלקה המשפטית גם את תהליך הביצוע.

"כעת, בעניין שיבוץ הבנות הספרדיות בסמינר הילדסהיימר: חשוב להבין; ראשית, נציגי ש"ס וראש העיר לא פעלו ולא הנידו אצבע ללא דעת תורה צרופה בנושא. נשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלום, הורה להם להכתיב לסמינר את שיבוץ הבנות. ככל שישנה מחלוקת בין גדולי ישראל בנושא, הדבר צריך להישאר שם, בין גדולי הדור. כל ניסיון לטשטש את פני הדברים ומשמעותם ולהציגם אחרת, מקורו בזלזול מוחלט ביסוד המוצק עליו נשען הציבור החרדי מאז ומעולם, והוא הציות המוחלט לגדולי ישראל.

"שנית, שיבוץ בנות ספרדיות ע"י ראש עיר בישראל - נעשה כבר בשנים עברו. ראש העיר הקודם מר איציק ברוורמן עשה זאת בכל שנות הקדנציה שלו וכן קודמיו לתפקיד. וכך פועל ופעל ראש עיריית ירושלים הנוכחי והקודם. יתירה מכך, אם בשנים קודמות שובצו בנות שהגודרו ע"י הרב הילדסהיימר כ'לא מתאימות רוחנית', הפעם זה לא קרה, ושובצו רק בנות שהוגדרו ע"י המוסד כ'לא מתאימות לימודית' בלבד. אז מה כן חדש? שיהדות התורה יושבת באופוזיציה ומקדשת מלחמה נגד ראש העיר, וממציאה כל יומיים גזירות חדשות".

עיריית פתח תקווה רמי גרינברג סמינר הילדסהיימר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד