י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פרסום ראשון

התנאי של ישי לראשי יהדוה"ת; "תדאגו לי לתפקיד"

דרמה: הבוקר (שלישי) נפגשו יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן ויו"ר דגל התורה משה גפני עם אלי ישי בלשכתו של ליצמן במשרד הבריאות ודנו בהמשך תמיכת מוסדות 'כסא רחמים' במפלגה האשכנזית. בכסא רחמים לא ממהרים להסכים ודורשים לפתוח ההסכם • גפני: "פרסום שקרי"

התנאי של ישי לראשי יהדוה"ת; "תדאגו לי לתפקיד"
יו"ר 'יחד' אלי ישי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: 48 שעות להגשת הרשימות, ולאחר שנראה כי אלי ישי הבין שאין באפשרותו להתמודד לבדו לכנסת, במוסדות 'כסא רחמים' דורשים לפתוח את ההסכם שנעשה עם יהדות התורה לקראת הבחירות הקודמות ולהכניס בו שינויים בתמורה לתמיכת מחודשת של המוסדות והעומד בראשם רה"י הגר"מ מזוז. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הבוקר (שלישי) נועדו ראשי סיעת 'יהדות התורה'; סגן השר יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים חה"כ משה גפני עם נציג כסא רחמים אלי ישי במשרד הבריאות ובמהלך הפגישה דרש ישי לפתוח את ההסכם ביניהם מחדש ולהכניס בו סעיפים נוספים.

מצידו של ישי טוענים, כי תמיכתו של הגר"מ מזוז הביאה ליהדות התורה תוספת של כ 40-50 אלף קולות ולפיכך ההסכם אינו משתלם לכסא רחמים ואינו שווה ערך לשוויים האלקטורלי האמיתי. בפגישתם היום העביר ישי רשימת דרישות נוספות בהן תקציבים למוסדות וחקיקות לדרישתו של ראש הישיבה

בנוסף, נודע ל'בחדרי חרדים', כי ישי ביקש מראשי יהדות התורה שבתמורה לתמיכה המחודשת, תדאג לו המפלגה לתפקיד ציבורי. כאשר מספר תפקידים עבור ישי כבר עלו במהלך שיחות המו"מ בעבר.

כזכור, בהסכם שנחשף לראשונה ב׳בחדרי חרדים׳ שנחתם בין ראשי יהדות התורה לבין מוסדות כסא רחמים, סוכם כי ימונה איש קשר שירכז את הפניות בין המוסדות לאנשי יהדות התורה. בנוסף התחייבו ביהדות התורה למנות עוזר פרלמנטרי מטעם המוסדות במקרה ויהדות התורה תקבל למעלה מ 250.000 קולות.

מלשכתו של ח"כ משה גפני נמסר בתגובה: כי בפגישה שהתקיימה היום בין ראשי 'יהדות התורה' ליו"ר 'יחד' אלי ישי - לא עלתה שום בקשה על תפקיד כזה או אחר. הפרסום בנושא משקר יסודו.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד