ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בעל ה'דברי סופרים' למנוחות

דרכו האחרונה: אי אי ר' נחום מחייב את כולם

מאות ליוו את הגאון רבי נחום יברוב זצ"ל, שהיה מגדולי השוחטים והפוסקים בדורנו, מי שחיבר עשרות ספרים • 'בחדרי חרדים' עם סיקור מההספדים על יד ביתו בעזרת תורה

דרכו האחרונה: אי אי ר' נחום מחייב את כולם
מיטת הגר"נ יברוב זצ"ל בירושלים צילום: באדיבות המצלם

קהל רב ובראשם גדולי תורה, ראשי ישיבות, דיינים וקהל רב, ליוו בצהריים את הגאון המובהק רבי נחום יברוב זצ"ל, בעל ה'דברי סופרים', שנפטר לאחר המחלה הקשה בלוס אנג'לס בגיל 64.

מסע הלוויה יצא מביתו ברחוב עזרת תורה 35 בירושלים, להר המנוחות, שם נטמן. 

ראשון המספידים היה רב השכונה הגאון רבי יעקב ולדנברג, שסיפר על דאגתו של ר' נחום לכל יחיד ויחיד בשכונה, הוא דאג לגנרטור של שבת, העירוב ואוצר הספרים. 

לאחר מכן נשא דברי מספד האדמו"ר מקופיטשניץ, שסיפר כי רבים מספריו של המנוח, נכתבו בין כותלי בית המדרש של קופיטשניץ. 

הגאון רבי עזריאל אויערבך, רבה של בית וגן, עמד על הקשר שהיה לר' נחום עם חמיו מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, "כמה פעמים שהייתי אצל הרב אלישיב, הוא אמר צריך לבדוק ב'דברי סופרים' מה הוא אומר?, הרב אלישיב חיבבו בצורה מיוחדת". 

הגאון רבי יחיאל מיכל שטרן מרבני השכונה, הזכיר בהספדו כי גם בדידו הוה עובדא שהרב אלישיב אמר לו, "תשאל את ר' נחום הרי אתה גר לידו". כן ציין לשבחו כי "אין אחד מהשכונה שחיתן ולא קיבל ממנו עזרה". 

לאחר מכן נשאו דברי מספד הגאון רבי צבי פרידמן, גאב"ד 'מסורת' ורב שכונת 'אור החיים', שגם סיפר על הקשר עם מרן הרב אלישיב בכל דבר ודבר.

הדיין הגאון רבי מאיר רוזנר אמר בהספדו, כי אין בית שאין את הספרים של ר' נחום וכשהוא עולה השמים, הוא יעלה מעלה מעלה כי כל אחד שלומד בספריו - מוסיף לו עוד זכויות. 

הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט, רבה של בני ברק וחבר בד"ץ 'שארית ישראל', עמד בדברי הספדו, על כך שר' נחום מחייב את כולם, למרות שהיה טרוד כל כך בשחיטה, הוא הצליח להוציא כל כך הרבה ספרים בכל מקצועות התורה. 

את מסע ההספדים חתם, בנו הבחור משה יצחק אהרן, מבחירי ישיבת 'כנסת יצחק' חדרה, שנפרד מאביו הגדול בקול בוכים וביקש מחילה בשם כל המשפחה. 

הרב נחום יברוב קופיטשניץ הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד