י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
העיתונאי עם 'כיפת קפריסין'

והשבוע: ליצמן חיפש קוגל וב'דגל' חגגו עם פפסי

כמידי שבוע, גם בימי הקיץ הלוהטים, לייבל'ה לא נח לרגע ומתרוצץ מאירוע לחופשה כדי להציץ, לתעד ולהביא לכם את כל מה שמתרחש מאחורי הקלעים. והערב, מהו התפקיד המסתמן של הבולדוזר משה מונטג? מדוע שתו פפסי מקס במשרדי 'דגל' בבני ברק? וגם, האדמו"ר שעצר טרמפ למשב"ק הוותיק • צפו

והשבוע: ליצמן חיפש קוגל וב'דגל' חגגו עם פפסי
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה הגיע לכנסת להגיש את רשימת 'איחוד מדורי הרכילות בישראל בראשות לייבל'ה', כדי שיספיק לתפוס את האותיות 'לב', לייבל'ה שוהה במשכן כבר כמה ימים ולצורך כך הוא הביא עמו שק שינה - על הדרך לייבל'ה ראה אחרים שמעוניינים לתפוס לו את הבכורה, אך מי כמוכם יודע - לייבל'ה יש רק אחד (וגם הינדל'ה).

ביום רביעי בבוקר הסבירו ללייבל'ה את המתמטיקה שמאחורי אחוז החסימה. לייבל'ה היה בטוח שיעבור בקלות את האחוז, שהרי אין לך בית בישראל שאין בו רכלן. למרות זאת, החליט לייבל'ה שהכסף חשוב יותר מכל  ופרסם הודעה דרמטית שהוא מוותר לכל המרבה במחיר. שם הזוכה שמור במערכת.

במקביל נערך לייבל'ה גם בחזית של תשעת הימים והוא התלבט כיצד לסיים את הימים הרגילים לפני התשעה. האם במקלחת עסיסית או בסעודה בשרית. לאחר לבטים קשים לקח לייבל'ה את צלחת הבשר האדירה ונכנס עמה למקלחת הצוננת.

אך כשיצא לייבל'ה מהמקלחת, התברר לו שעוד לפני שהספיק להתנגב, מישהו צייץ בשמו ציוצים.

לייבל'ה התקלח ואץ רץ להגיע למשכן הכנסת כדי להגיש את הרשימה, תחילה ראה את עורך הדין יהודה גוטמן שעובד אצל מקלב ומסייע להגשת הרשימות בכל כוחו. 

לאחר מכן הגיע לייבל'ה לבית הכנסת שבמשכן, שם ראה את ח"כ ישראל אייכלר ואברהם ובר מחפשים מנין למנחה. לייבל'ה יודע לספר כי אייכלר סיים ממש באותו יום את ימי החיוב לגשת לעמוד בעקבות האבל על פטירת אמו ע"ה וחברי הכנסת נשמו לרווחה.

לאחר חיפושים נמצא המניין המיוחל, אך העוזרים והעיתונאים הלכו להתפלל בחדר של סגן יו"ר הוועדה אברהם ובר, שם חבש העיתונאי יצחק פלדמן את 'כיפת קפריסין' האקטואלית ונעמד לתפילה חרישית. 

בהמשך דנו כל החבורה כדרך בעלי בתים חשובים בשאלה האם אומרים "תחנון" ביארצייט של הרב אלישיב, וחיים רבינוביץ סיפר כי בסאטמר לא אומרים באף יום בשנה בגלל שבכל סניפי סאטמר בעולם יש ברית באותו יום חוץ מיום העצמאות הנורא, שגם אם יש עשר בריתות, זה בטוח בחצר המתחרה של סאטמר. אמממה השנה יום העצמאות האמריקאי ה -4 ביולי חל בראש חודש תמוז ולייבל'ה, שביקר לא פעם בארה"ב, הבחין שביום העצמאות אומרים הלל, ויהי לפלא. 

לאחר שבחשו בנושא, הגיע הסגן ובר למזנון הכנסת, וגילה כי האוכל לא השתפר כלל גם בימי הפגרה. לייבל'ה מקווה שעם הקמת הממשלה החדשה בחודש אלול יזכו הח"כים והמבקרים לקצת אוכל ברמה אחת מעל חדר אוכל של ישיבה. 

את עיניו של לייבל'ה, צדה השבוע תמונה של ישיבת הנהלת אגודת ישראל שהתכנסה בבני ברק - במשרדים המיתולוגיים ברחוב רבי עקיבא. אמממה, לייבל'ה ראה שעל השולחן אין כיבוד כלל למעט עוגות יבשות וקולה חם ולא הבין איפה החסידים נעלמו.

לייבל'ה הרים טלפון לכמה אנשים שאמרו לו "אתה שואל טוב אבל מאוחר" מתברר כי כבר יש מי ששאל על כך - הלא הוא סגן השר הגוראי ליצמן - שהביע את תמיהתו מדוע אין קוגל? בהנהלה השיבו שהפעם מדובר בישיבת הנהלה ולא בישיבת מטה, מחר תהיה ישיבת מטה ולזה יש תקציב ברווח שמפיק 'כיבוד כיד המלך'. לא שבסוף היה כיד המלך אבל היה יותר טוב.  

ומחוץ לבחירות. ללייבל'ה הגיעה השבוע ידיעה חשובה, המספרת על תפקיד חדש לבולדוזר (במלוא מובן המילה) של בית שמש, משה מונטג שפרש לאחר הבחירות וידיו רב לו בניהולים. מסתמן כי אותו מונטג יכהן כמנכ"ל הכשרות "שארית ישראל'. 

לייבל'ה לא זנח גם השבוע את הנופשים בהרי אירופה המושלגים - שם שוהים כל הבנשקי"ם והמשבקי"ם למינהם. 

בדאבוס ראה לייבל'ה את המשב"ק לבית בעלזא ר' שמעון וולף קליין כשהוא עוצר לטרמפ את הרבי מתולדות אברהם יצחק, מתברר כי הרבי היה בדרך למקווה בערב שבת והמשב"ק רצה להצטרף. 

גם את ר' בן ציון שטנגר, המשב"ק לבית ויז'ניץ, ראה לייבל'ה בטרם המריא לחלדודנא, שם כבש את שוויץ. לייבל'ה ראה את שטנגר בין מנחה למעריב יושב לבדו וגם תופס שיחה עם ר' ראובן ברייש המנכ"ל של בעלזא בבני ברק. 

ואת המשב"ק של הרבי מנדבורנה ר' אבי קלפנר ראה לייבל'ה באוטסריה כשהוא נוטל ידיים לאדמו"ר מוועין שהגיע מארה"ב, האם קלפנר מחפש חצר אחרת? לא נראה בכלל. 

ואת מנכ"ל 'רפואה וחיים' ברוך הימל והמנכ"ל של באיאן בנימין הרשלר (מקום 11 ביהדות התורה) ראה לייבל'ה מדושני עונג בנופש בשווייץ. 

ובגבהים של העיירה ואל טורנס שבהרי האלפים הצרפתיים - בנופש אצל יוסי ורשנר - ראה לייבל'ה את הזמר מנדי ג'רופי והחזן ובעל התפילה ר' מאיר גפני, שרים להם להנאתם. לייבל'ה הצליח להביא סרטון של השניים, שאסור להחמיץ.

אפרופו האלפים, מי שנצפה נופש במקום ונהנה מכל רגע, הוא הכתב החסידי ביומון הליטאי יתד נאמן ישראל רוזנר המוכשר, שלא הפסיק להתפעל מהנוף הקסום.

ומאירופה לניו יורק, בשכונת בורו פארק בברוקלין הנחשבת לשכונת רפאים בימים אלו בגלל החום והקאנטרי, בכל זאת ניתן למצוא תנועה ערה של גברים שמחפשים היכן לבלוס. במסעדת וי אי פי ב -13 לייבל'ה ראה את מוטי פריד מבעלזא שהגיע לפוש בחום, יחד עם העסקן ברוך שטיינמץ מוילאימסבורג כשהם מחכים בקוצר רוח למנה. 

ובקאנטרי יצא הצלם שלומי קרויס לתעד את הילדים והאדמו"רים, לרגל בואו לקח בונגלו על המים וישב כמה שעות לדוג דגים. 

משם עבר לייבל'ה לבית כנסת של הרבי מניקלשבורג המוכנה "התחנה המרכזית" של ההרים, לייבל'ה ראה את הזמר מיילך קאהן לצד ר' יענקל מילר היארמע רב בסלפי עם הרבי מניקלשבורג. 

ואת נפתלי זאבי לא היה אפשר להחמיץ כשהוא טס מעיר לעיר בתוך אוקראינה, נדהם כאשר מי שהתיישב לצידו, היה לא אחר מאשר נשיא אוקראינה היהודי ולדמיר זלנסקי. זאבי קיבל את השורה ה-15, אך ראה מרחוק כי שורה שלישית ריקה וזרימת הנוסעים הסתיימה, הוא חשב שיוכל לשכב על שלוש הכסאות לאורך הטיסה, עד שהופתע לגלות את הנשיא עם אישה וילד. 

אחרי החופשה הגיע גם זמן השטייגען. לייבל'ה הגיע לירידי הספרים של עיתון 'המבשר' בכדי לרכוש ספרים בכדי למלאות את הארון בסלון. תחילה ראה לייבל'ה את הזמר שלמה כהן בסוד שיח עם מנהל המכירות של העיתון שלומי פדר, כהן הזמר בא לבדוק האם יצא משו חדש מסערט ויז'ניץ. 

גם את הגראמן המפורסם ארל'ה וינטרויב, מגדולי חסידי הרבי מברדיטשוב ראה לייבל'ה רוכש ספרים כטוב ליבו. 

הדובדבן שבקצפת היה האסיר לשעבר שלום מרדכי רובשקין שלא מפסיק לבקר בישראל, רובשקין שכל שנותיו בכלא לא קרא כל כך הרבה, שמע סקירה ממנכ"ל העיתון משה פרוש מהמנהל המקצועי אברהם רכטשפר וממנהל פרסום ומכירות שלומי פדר על התופעה של יריד הספרים זו השנה התשיעית שכל עולם החסידות נע סביב היריד. 

ולא רק חסידים. מסתבר שגם הסופר הליטאי חיים ולדר כבש את היריד עם ספריו המרתקים, ולדר העניק לסגן השר פרוש את הספר אנשים מספרים על עצמם 10. 

ומהתורני לסבב בילויים. בביתר, בטשונטיה הכי טובה בהרי יהודה! הבחין לייבל'ה בשלוש לפנות בוקר בחבר מועצת העיר ונציג חב"ד משה כהנא - בשיא הליל שישי עם יענקי ברנשטיין מעוזרי ראש העיר ביתר, כשהם חשים כאילו אמצע היום.

 

בליל שישי לייבל'ה תמיד נזכר במאורעות תרפ"ט (או תרל"ח). השבוע פגש לייבל'ה את כוכב הרשת מלך זילברשלג שכבש את ישראל בתוכנית 'אנשים'. מיד לאחר ההקרנה פגש את העיתונאי יחיאל גלאי יחד עם הקבלן החרדי הצעיר ביותר - ישראל פלדמן.

ובהתוועדות של ליל שישי אצל מענדי גרוזמן בכאן מורשת, ראה לייבל'ה את העיתונאי חיים פרידלנדר שהגיע להתוועד עם התמים גרוזמן שעל פי המקורות שעדיין לא אומתו מצפה לשידוך. האם שידוך ייסגר או רק פגישות בעלמא? לייבל'ה ימשיך לעדכן. 

ולאחר שהתעוודו הגיעו כולם למלאבס בפתח תקווה, שם כמיטב הליצנות בלסו את כל האוכל ונעמדו לסלפי משותף, לאחר שאחד מהנוכחים הסתובב ונשאר זכר רק מזוג השלייעקעס המהודרים המפארים את חולצתו. 

ומכאן לחדשות המוזיקה של הזמרים שלא מופיעים בשלושת השבועות ובדי ניין טעג: לייבל'ה ראה השבוע את גדול אמני הרגש החסידיים שלא נס לכו מוטי שטיינמץ, יחד עם גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד, בצילומים בקרית אריה בפתח תקווה - כחלק מההכנות לקומזיץ הגדול של הקיץ שעוד ידובר בו רבות. לייבל'ה בטוח שבן דוד ושטיינמץ יבצעו את 'ותערב' כמו שצריך.  

מי שמנצלים את ימי שלושת השבועות לעשייה, הם בכירי המוזיקאים, שמשקיעים בימים אלו בהקלטות ובקליפים. לייבל'ה שפגש השבוע את הזמר מנדי וייס בחוף הים שבקיסריה כשהוא נצפה מסריט קליפ יחד עם המפיק הצעיר אייזיק שטיין והאחים נתי ונחמן אלבר. לייבל'ה תהה האם הקליפ קשור לבר מצווה הקרבה ובאה לבנו של מנדי, או שמא לדיסק המוצלח של וייס שאמור לצאת לאור מיד לאחר ט' באב.

לייבלה ביקר היום בפביליון בתלפיות, כאן הוא גילה את פנחס ביכלר מ'מלכות' כשהוא מנצח על הפקה חדשה. מה מחכה לנו הפעם?

מי שמצא זמן לעשות הסבת מקצוע השבוע, זהו הזמר זאנוויל ויינברגר, שבמסגרת יום צילומים לקליפ חדש למקהלת 'מלכות', נצפה מנסה את כוחו אף בנגינה וניצוח על תזמורתו המורחבת של הקלידן הערשי סגל - לאחר שמיעת התוצאה, לייבלה משער שזאנוויל יעדיף להמשיך בשירה ולא בנגינה.
ועוד קצת מוזיקה. לייבל'ה השתתף השבוע בערב גיבוש לחברי מקהלת 'נגינה voice' ביחד עם אומנים נוספים מתעשיית עולם החתונות הירושלמי, שהגיעו היישר ממשרדו של האמרגן והמפיק מוטי הכט.

בני ומשה לאופר נסעו לניו יורק לעבוד על אלבומים חדשים לשנה הקרובה. הם נפגשו עם אברמ'ל פריד וגם התפללו אצל הרבי מחב"ד. 

עד שיכנס לכנסת במסגרת החוק הנורבגי, בימים באחרונים החל משה אבוטבול לשעבר ראש עיירית בית שמש ובהווה חבר כנסת לעבוד במערכת 'הדרך' שהוא אחראי על פרויקט ענק שוו למאת לדרך בשבועות הקרובים. לתוהים, אבוטבול חייג בבהילות ללייבל'ה לומר לו שהעבודה היא בהתנדבות לטובת התנועה הקדושה.

מ"מ ראש העיר ירושלים אליעזר ראוכברגר והמשנה לראש העיר חיים כהן נצפו נחלצים לעזרתו של חבר המועצה יהודה פרוידיגר כשלא הצליח להתניע את רכבו בחניון. כל עוד השלושה מסתדרים על ההקצאות עשרה הדדית זה בונוס.

והצלם שלומי כהן שלא מפסיק להסתובב בעולם חזר מבלגיה ואיבזה אולם למרות הטיול הנחשק שוד ושבר. האייפון של שלומי מיום ראשון עד היום נגנב למגינת לב צופי הסטטוסים. רק ביום שלישי הצליחו לשחזר את היומן אירועים אבל ללא הווצאפ והגלריה. ללייבל'ה נודע שקבוצה צופי הסטטוסים של שלומי נכנסו לקבוצה סגורה לקבל עידכונים על השבוע האחרון.

ויש מי שתורם לחיזוק הקשר בין ישראל לארה"ב הלא הוא היועץ הרפואי הרב יוסי ערבליך שהחליט לשתף את שגריר ישראל באו"ם במיזם שמחבר רופאים מישראל ומארה"ב לשיתופי פעולה. דנון שבדיוק במהלך הפגישה קיבל עדכון כי היועמ"ש  אביחי מנדלבליט החליט שלא להגיש נגדו כתב אישום בפרשת המינויים, התרגש מאוד דווקא מפעילות "למענכם" של הרב ערבליך ואמר: לדבריו: היא מגשימה את חזון הציונות, ערבות הדדית וסיוע לכל יהודי באשר הוא.

ולפינת המזל טובים השבועית: 

ברכת ‏מזל טוב לשר לשעבר אריאל אטיאס מש"ס, לרגל אירוסי בתו עם החתן  - משפחת לוי מצרפת ותלמיד ישיבת בריסק. 

ברכת מזל טוב למנחם שפירא הסגן של בני ברק ומנהל המחלקה המוניצפאלית של 'דגל התורה', לרגל אירוסי בתו הגדולה בשעה טובה ומוצלחת. לכבוד השמחה, שתו במשרדי המפלגה הליטאית פפסי מקס וברכו את שפירא בכל טוב. 

באירוסין עצמו ראה לייבל'ה את יעקב אשר והרב דוד לאו בשיחה עירנית מתמיד מחוץ לאולם בבית מלכה. 

ואפרופו שפירא מי שחבק בת הוא הרל"ש של שפירא - אליהו ארנד האיש החזק בדגל וביתד נאמן, לייבל'ה כנראה יודע שבעירייה ישתו לחיים כפול גם על שפירא וגם על ארנד. 

ועוד שמחות ב'דגל' מזל טוב להרב עמנואל אדלר מראשי מטה המחשוב של 'דגל' להולדת הבת בשעה טובה.

מזל טוב לגזבר עיריית בני ברק אריק אדלר להולדת הנכד בן לחתנו עו"ד ישראל רייכמן​. 

ברכת מזל טוב לראפר החרדי ניסים בלאק לרגל הולדת הבן בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לחזן ישראל מילר החזן הראשי של בית הכנסת הגדול בבריסל, לשמחה הגיעו רבים מבלגיה והסביבה מי שכובד בברכות היה הגרד"מ ליברמן אב"ד קהילת 'שומרי הדת' אנטוורפן. 

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לאיש החסד והמעש רב פעלים, רכז המחלקה המשפטית בארגון זק"א ומכריז הלוויות המיתולוגי מיכאל (מכל'ה) גוטויין, לאירוסי בנו שייע, מבחירי ישיבת נדבורנה. 

מנהל מטה השטח החרדי בליכוד ומועמד הרשימה לכנסת, זאב פליישמן, הכניס את בנו בבריתו של אברהם אבינו. האירוע התקיים במסעדת היוקרה 'פסקדוס' בנוכחות בכירי הליכוד רבנים ואישי ציבור. לייבל'ה עם כמה תמונות נבחרות.


וברכת מזל טוב שלוחה לידידנו החשוב אליעזר שולמן מחסידות באיאן, שחגג את אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת, לאחר שהיה בין חיים למוות. לייבל'ה מאחל ללייזר בניין עדי עד.


ברכת מזל טוב ליו"ט אליעזר נייהויז, מפיק ההצגות באידיש בארה"ב, לרגל שמחת אירוסי בנו הבה"ח חיים נחום, שמחת הווארט התקיימה אמש במעונו של האדמו"ר מויז'ניץ בורו פארק בקונטרי בסאל פולסברג.

מזל טוב לעסקן הרפואי ר' שמעון ברוין לרגל הולדת הנכד, בן לבנו אהרן, שמחת השלום זכר תיערך בליל שבת בבית המדרש היכל אהרן רח' ראשית חכמה 12 ירושלים.

ולסיום, מזל טוב לחיים שטראוס מו"ל העיתון הדיגטלי 'הבית של הנדל"ן' לרגל הולדת הבנות התאומות.

לייבל'ה רכילות חרדית בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד