י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"הם זורקים את התרנגולות לפח"

כ-80 יום לפני: צו מניעה נגד מנהג כפרות

גזירה חדשה מרחפת מעל שומרי המסורת בלוס אנג'לס, בעקבות בקשת צו מניעה שהוגשה לבית המשפט העליון במדינה בכדי לפסול את מנהג פדיון הכפרות בערב יום כיפור הבעל"ט | עורך הדין שמייצג את העותרים: "הם זורקים את התרנגולות לפח"

כ-80 יום לפני: צו מניעה נגד מנהג כפרות
תרנגולים, כפרות צילום: Matanya Tausig/Flash 90

ארגון לזכויות בעלי חיים הגיש צו מניעה נגד מרכז יהודי בלוס אנג'לס, במטרה למנוע שימוש בתרנגולות ל'פדיון כפרות' לפני יום כיפור הקרב ובא עלינו לטובה.

התביעה הוגשה מוקדם יותר החודש, לבית המשפט העליון בלוס אנג'לס על ידי "ליגת ההגנה וההצלה של בעלי חיים", המבקשת צו מניעה לשימוש בתרנגולות, כך מדווח האתר 'לוס אנג'לס טיימס'.

'פדיון הכפרות' נערך בשנה שעברה בחניון המרכז היהודי ובתביעה נטען כי התרנגולות נהרגו והושלכו מבלי שהשתמשו בהן למאכל, תוך הפרה של חוק זכויות בעלי חיים. העותרים טוענים עוד כי התרנגולות נפצעו והן עברו התעללות.

בשנים האחרונות הוגשו תביעות דומות בניו יורק ובקליפורניה, אך בית המשפט לא מנע את מנהג הכפרות. מוקדם יותר החודש הושחת המרכז היהודי בלוס אנג'לס, כאשר צבע לבן הותז על חזית הבניין, כאשר תיקון הנזק עלה כ-10,000 דולר. וזו לא הפעם הראשונה, אלמונים פגעו באותו בית כנסת גם בשנת 2016, כך דיווח האתר 'JEWISH JOURNAL'.

"לא מדובר בהתנכלות לדת מסוימת", הבהיר בריאן פיז, עורך הדין המייצג את ארגון זכויות בעלי החיים, אך טען והסביר כי "הם זורקים את התרנגולות לפח".

הרב ג'ונתן קליין, רב מקומי שהקים ארגון למען בעלי חיים, אמר ל'לוס אנג'לס טיימס'. כי "גם אם מנהג הכפרות מונהגות כמנהג דתי, הטיפול בבעלי החיים לפני הטקס, במהלכו ואחריו צריך להיות אנושי, אם יש לך זכות לאכול בקר, זה לא אומר שיש לך את הזכות להכות את הפרה לפני שאתה שוחט אותה".

פדיון כפרות חרדים לוס אנג'לס עתירה לבית משפט צו מניעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד