י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בלעדי מתוך החדר

ליצמן הכחיש בישיבה את הכחשת גפני

לאחר הכחשת גפני לפרסום ב'בחדרי חרדים' לפיו, אלי ישי דרש תפקיד שר, בתמורה לתמיכת מפלגת 'יחד' ב'יהדות התורה', הקלטה בלעדית שדלפה לידי 'בחדרי' מתוך כינוס בכירי 'אגודת ישראל', מחזקת את הדיווח, כאשר ליצמן נשמע אומר בקולו כי אלי ישי דורש זאת

ליצמן הכחיש בישיבה את הכחשת גפני
כינוס חברי 'אגודת ישראל' צילום: באדיבות המצלם

בעוד השיחות בין 'יהדות התורה' למוסדות 'כסא רחמים' אמורים להימשך גם בשעות הקרובות, על מנת להגיע לסיכום של תמיכת 'כסא רחמים' ב'יהדות התורה' - קודם הגשת הרשימה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן חושף בישיבה סגורה, כי אלי ישי דורש בתמורה לתמיכה ברשימה האשכנזית - תפקיד שר, שלא על חשבון המכסה של 'יהדות התורה'.

בדברים שאמר בכנס הסגור של 'אגודת ישראל' והגיעו לידי 'בחדרי חרדים', אמר יו"ר 'יהדות התורה' סגן השר יעקב ליצמן, "יש לנו כמה נושאים שאנחנו נצטרך לברר עד הגשת הרשימות, הראשון זה 'יחד' של אלי ישי, והרב טאו", לדברי ליצמן, "אני וגפני ישבנו איתו (עם אלי ישי א.ק.) והוא דורש להיות שר, לא על חשבוננו, לא בטוח שאנחנו מסכימים לזה, אנחנו רוצים לשאול את ביבי אבל על חשבוננו, בוודאי שלא בא בחשבון וגם לא בא בחשבון להיות ברשימה שלנו".

ליצמן הבהיר במפגש כי הצטרפות לרשימת 'יהדות התורה' לא באה בחשבון, לא במקרה של 'כסא רחמים' ולא במקרה של מפלגת 'נעם'. לדבריו, "זה דברים חד משמעיים. ברורים. ברור שאין לו (לאלי ישי א.ק.) מה לתת, בקדנציה הקודמת הציעו לנו ב'ליכוד' סגן שר אחד נוסף מעבר למה שהיה לנו וגם זה היה סגן שר לאיכות הסביבה. לא למדתי ליבה אז אני לא יודע כמה קולות אלי ישי הביא".

יו"ר' 'יהדות התורה' ליצמן התייחס גם להצטרפותה למערכת הפוליטית של מפלגת 'נעם', שבראשה עומד הרב צבי טאו, שמביא איתו כוח גדול של הציבור הדתי לאומי. הוא סיפר למשתתפים כי "אנשי הרב טאו פונים אלינו, גם להם אני מבהיר שאין לנו מקום ברשימה, אני חושב שזה חיוני וחשוב שהימין יתאחד כי אחרת אין לנו אפשרות לממשלה, אני חושב שמה שקרה שם בימין (האיחוד של הימין החדש עם איחוד מפלגות הימין א.ק.) זה מצוין אבל יש עדיין עוד יומיים".

בישיבה התייחס גם כן, סגן השר יעקב ליצמן לנושא חילול והבהיר, "אנחנו לא ניהלנו מאבק בנושא של שבת בתקופה הזאת בגלל שזה לפני בחירות, וביקשו מאיתנו שאנחנו לא נעשה מאבק מול איווט כי זה מוכיח שזה רק מגדיל לו את המנדטים, אבל חד משמעית לא נעבור על סדר היום בנושא השבת כפי שזה קורה היום - אחרי הבחירות אין מצב שנעבור על זה לסדר היום. אנחנו לא סתם שותקים. אבל זה נורא והיום מה שקורה. יום שבת נהיה יום השיפוצים. דיברנו עם כולם על זה, גם עם ראש הממשלה ועומדים על זה שנתקן את נושא העבודות בשבת".

כאמור, דבריו של יו"ר 'יהדות התורה' סגן השר יעקב ליצמן, מכחישים את ההכחשה של יו"ר 'דגל התורה' משה גפני שהגיב לפרסום מוקדם יותר היום ב'בחדרי חרדים', על כך שאלי ישי דורש תפקיד בתמורה לתמיכה ב'יהדות התורה' ומלשכתו נמסר כי "בפגישה שהתקיימה היום בין ראשי 'יהדות התורה' ליו"ר 'יחד' אלי ישי - לא עלתה שום בקשה על תפקיד כזה או אחר. הפרסום בנושא משקר יסודו", כעת כאמור חושף ליצמן כי האמת שונה.

ישיבת כסא רחמים אלי ישי יעקב ליצמן בחירות 2019 משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד