ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
משקרים אך לא מתנצלים

בן 4 הוזמן לחקירה? תלוי את מי שואלים

סיפור יוצא דופן: חברי הכנסת הערביים תקפו את המשטרה, והתברר ששיקרו • לשאלות הגולשים על המקרה, לא נמסרו תגובות

בן 4 הוזמן לחקירה? תלוי את מי שואלים
כוחות משטרה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

פעילי שמאל ערביים ובהם חבר הכנסת אחמד טיבי, חברת הכנסת הֶיבָּא יַזְבַּק, סוכנות 'שיאהב', ועיתונאי גל"צ ג'קי חוגי ועוד, פרסמו בימים האחרונים, כי משטרת ישראל זימנה לחקירה ילד ערבי בן 4 בחשד ליידוי אבנים כנגד כוחות הביטחון.

הילד, מחמוד עליאן בן ה-4 תושב שכונת עיסאוויה, נחשד כי זרק אבנים על שוטרי מג"ב שהיו בסיור שגרתי באיזור מגוריו. הרשת געשה, והידיעה גררה גינויים נרחבים מכלל פעילי השמאל הקיצוני וחברי הכנסת הערביים.

חבר הכנסת אחמד טיבי פרסם הבוקר (שלישי) בחשבון הטוויטר שלו תיעוד של הילד יחד עם אביו בתחנת המשטרה וכתב: "‏הילד מוחמד עליאן מעיסאוויה, בן ה-4 עם אביו בדרך למשטרת סלאח אדין . קיבל זימון בכתב בגלל 'זריקת אבנים'. ילד בן 4".

חברת הכנסת היבא יזבק כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "‏מחמד עליאן בן 4 מעיסאוויה הוזמן לחקירה! במקום שמחמד יהנה מחיים בטוחים הוא חי בפחד ובטראומה. ילד בן 4, גיל שבו ללא ספק אין אחריות פלילית, גיל שבו אף אחד לא צריך לשאת את הפחד והחרדה הנוראיים הנלווים לחקירה משטרתית. ככה נראה הכיבוש - הפחדה של ילדים, כוחנות והתנהלות בלתי חוקית בעליל".

אולם, תיעוד שמתפרסם ברשתות החברתיות בשעות האחרונות, מעלה כי הזימון נשלח לאביו של הילד רביע עליאן, שהחליט לרכב על גבו של הילד, מה שלא הפריע לחברי הכנסת הערביים ופעילי השמאל הקיצוני לגנות את כוחות הביטחון ולהסית נגדם.

גולשים שביקשו תגובות מחברי הכנסת - לא נענו.

אחמד טיבי ידוי אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד