י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תיקו בין כחול לבן לליכוד

סקר: האיחוד בראשות שקד - השתלם ובגדול

סקר שבוצע עבור 'המהדורה המרכזית' של 'ערוץ 12', מציג, אילו הבחירות היו מתקיימות היום, רשימת 'הימין המאוחד' בראשות שקד היא המפלגה השלישית בגודלה, ומי נחלש במקרה של צירוף 'עוצמה יהודית' ו'זהות' לאיחוד?

סקר: האיחוד בראשות שקד - השתלם ובגדול
הימין המאוחד צילום: באדיבות המצלם

יממה לאחר האיחוד המיוחל בימין, למורת רוחו של בנימין נתניהו, סקר שמפרסם הערב (שלישי) עמית סגל במהדורה המרכזית ב'ערוץ 12', צופה נתונים מרשימים לרשימה המאוחדת בראשות איילת שקד.

משתתפי הסקר שערך מכון 'מדגם וIPanel', נשאלו, לו הבחירות היו מתקיימות היום, עבור איזו מפלגה היית מצביע? 'הליכוד' + 'כולנו' 30 מנדטים, 'כחול לבן' גם כן עם 30 מנדטים.

הפתעת הסקר, היא הרשימה הימנית החדשה 'הימין המאוחד' בראשות איילת שקד, 12 מנדטים.

בהמשך הרשימה; 'הרשימה המשותפת' עם 11 מנדטים, 'ישראל ביתנו' ממשיכה במגמת ההתחזקות ומקבלת 10 מנדטים, 'יהדות התורה' שומרת על כוחה עם 8 מנדטים, לעומת ש"ס שנחלשת במנדט ויורדת ל-7.

'המחנה הדמוקרטי' בראשות ניצן הורוביץ, סתיו שפיר ואהוד ברק מקבל 7 מנדטים, הוי אומר שברק עצמו המוצב במקום העשירי, לא יהיה בכנסת הבאה, לעומת 'העבודה' שממשיכה להיחלש למרות האיחוד עם 'גשר' ל-5 מנדטים.

המפלגות שנסקרו ולא עברו את אחוז החסימה: 'זהות' עם 1.4%, ו'עוצמה יהודית' עם 1.2%.

מן הסקר עולה כי תמונת הגושים הינה,  ימין-חרדים-57, מרכז-שמאל 42, ערבים 11 ו'ישראל ביתנו' 10 מנדטים.

הסקר בדק גם כן אופציה, אם 'עוצמה יהודית' של איתמר בן גביר הייתה מצטרפת אל 'הימין המאוחד' ברשימה אחת בראשות איילת שקד, כשיתר המפלגות המתמודדות בבחירות הקרובות לכנסת ללא שינוי. אם הבחירות היו מתקיימות היום: 'כחול לבן' 30, 'הליכוד'-'כולנו' 29 מנדטים, 'הימין המאוחד' + 'עוצמה יהודית' רק 13 מנדטים.

שאר המפלגות ללא שינוי: 'הרשימה המשותפת' 11 מנדטים, 'ישראל ביתנו' 10, 'יהדות התורה' 8, ש"ס 7, 'המחנה הדמוקרטי' 7, 'העבודה' ו'גשר' 5.

מפלגת 'זהות' לא עברה את אחוז החסימה וקיבלה בסקר הנוכחי רק 2.2% מנדטים.

מסתבר כי 'עוצמה יהודית' מוסיפה ל'ימין המאוחד' עוד מנדט אחד בלבד על חשבון 'הליכוד', ושאר המפלגות ללא שינוי.

הסקר בדק גם כן ריצה משותפת של 'הימין המאוחד', כולל 'עוצמה יהודית' ו'זהות' של משה פייגלין - התוצאה היא - 14 מנדטים, כאשר שני המנדטים הנוספים נלקחים מ'הליכוד' שיורד משמעותית בכוחו, מ-35 מנדטים ל-28 בלבד, כאשר 'כחול לבן' היא המפלגה הגדולה עם 30 מנדטים. עם זאת אין הבדל בתוצאת הגושים. גוש הימין אמנם ללא 61 להקמת ממשלה, אך עדיין עם 57 לעומת 53 לגוש המרכז-שמאל-ערבים.

הסקר נערך היום ע"י מכון מדגם וIPanel בקרב 505 מרואיינים במדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית בסקר 4.4%+

סקר מנדטים איילת שקד רשימת הימין המאוחד בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד