ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

עכשיו זה רשמי: הקוראים האלקטרונים מעודדים קריאה

מחקר שנערך בארה"ב מעלה כי חמישית מהאמריקאים משתמשים בקוראי ספרים אלקטרונים, אך שוק הספרים הפיסיים לא נעלם - 72% מתושבי ארה"ב מעידים כי הם עדיין קוראים מתוך נייר

עכשיו זה רשמי: הקוראים האלקטרונים מעודדים קריאה

מתברר כי דווקא היעלמות הספרים מעודדת את האמריקאים לקרוא יותר. מחקר חדש שערך מכון המחקר פאו בארה"ב מעלה כי נרשמת עלייה במספר האמריקאים שנוהגים לקרוא ספרים מאז כניסתם של הקוראים האלקטרוניים לשוק.

מהמחקר עולה כי באמצע דצמבר 2011, 17% מהבוגרים האמריקאים אמרו כי הם קראו ספר בקורא אלקטרוני. מאז, המספר עלה באופן דרמטי, ופברואר עלה מספרים של המשתמשים בקורא אלקטרוני ל-21% - יותר מחמישית מהאמריקאים.

מחברי המחקר טוענים גם כי בסוף דצמבר 2011, 43% מהאמריקאים בגילי 16 ויותר אמרו כי הם קראו ספר, מגזין או עיתון בקורא אלקטרוני או באמצעי דיגיטלי אחר כמו מחשב, טאבלט או מכשיר סלולרי. עוד עולה כי 88% ממי שהשתמש בקורא ספרים אלקטרוני קרא בשנה האחרונה גם ספר מודפס. באופן כללי, המחקר מדגיש כי המשתמשים בקוראים אלקטרוניים נוהגים לקרוא יותר. לפי המחקר, המשתמשים בקוראים דיגיטליים קראו בממוצע 24 ספרים בשנה האחרונה, לעומת ממוצע של 15 ספרים בקרב מי שאינו קורא באמצעים דיגיטליים.

ואולם, למרות שמספרם של המשתמשים בקוראים דיגיטליים עולה, שוק הספרים הפיסיים עדיין שולט ביד רמה - 72% מהאמריקאים מעידים כי קראו ספר פיסי בשנה האחרונה. ואולם קוראי הספרים האלקטרונים מקפידים לשמור על שגרת קריאה קבועה יותר - 59% מהם העידו כי הם קוראים בכל יום ספר אלקטרוני או פיסי.
קורא ספרים אלקטרוניים קריאה ספרים מחקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד