כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

גנבו תלושי 'קמחא דפסחא' ונתפסו במינימרקט

בעל מינימרקט עירני במיוחד, סייע ללכידתן של 2 נשים שגנבו תלושי 'קמחא דפסחא' מתיבות דואר של נזקקים • ארגון 'השומרים' סיים את העבודה ולכד אותן

צילום: דוברות השומרים
צילום: דוברות השומרים



ערב חג הפסח, 'קמחא דפסחא' מחולק על ידי עשרות ארגוני חסד ברחבי הארץ. ישנם ארגונים שבמקום לבקש מהנצרכים להגיע לקבל את המוצרים הקבועים מראש, שולחים באמצעות הדואר תווי קנייה למשפחות מעוטי יכולת, על מנת שיערכו קניה ברשתות השיווק בצורה מכובדת, ויקנו את המצרכים הדרושים להם.

אם בחלוקת מזון בנקודות החלוקה מזדהים הנצרכים באמצעות תעודת זהות, בתווי קנייה אין צורך בכך, ובכל כרטיס מופיע ברקוד שרשום במערכת הממוחשבת על שם המקבל.

שתי נשים שהגיעו לחנות מינימרקט בעיר בני ברק, עוררו את חשדו של בעל העסק, לאחר שעל פי המראה לא היה נראה כי הן קיבלו תלושי קנייה מארגון חסד חרדי, לאחר בירור עם ארגון החסד התברר כי המעטפות נגנבו מתיבת דואר של משפחה נצרכת בעיר. החשודות שהחנו את רכבן 2 רחובות מהחנות נעצרו לאחר מעקב.

בעל החנות מספר ל'בחדרי חרדים': "בסביבות השעה 14:00 בצהרים נכנסו לחנות 2 נשים ממוצא רוסי שלא מתאימות לאורח המקום, ושאלו האם אני מקבל תלושים מאותו סוג. אישרתי שזה בסדר כיוון שאני מקבל אלפים של תלושים כאלה לא חשדתי.

"לאחר כשתי דקות אני מבחין שהן מתקרבות לקופה עם 2 עגלות מלאות. זה עורר לי חשד כי קניה לא עורכים בכזאת מהירות. כששאלתי מהיכן התלושים ענתה אחת מהן כי הן קיבלו מימשהו. בקשתי שתראה לי כיון שידעתי שעל כל תלוש יש מספר ברקוד. לקחתי את התלוש וחייגתי לאחראי בעמותה שיבדוק למי זה שייך.

"לאחר מספר דקות חזר אלי האחראי ואמר שמבירור שעשה, תלושים אלו היו ממעונים למשפחה נזקקת בעיר, והמעטפה הונחה הלילה (בחלוקה בתיבת הדואר) והמשפחה לא קיבלה אותם, ובמעטפה היה 1500 שקל בתלושים.

לאחר סיום השיחה פניתי לנשים ואמרתי שהאחראי אמר שאי אפשר לבצע את הרכישה. הן ביקשו את המספר של האחראי, לאחר מספר דקות חזרו לחנות והחזירו 400 שקל בתלושים.

בעל החנות שלח את אחד העובדים לעקוב אחר החשודות, התגלה שהן הגיעו עם רכב וחנו שתי רחובות מהחנות, בזמן שליד החנות יש שפע של חניה. בעל החנות הזעיק את מתנדבי ארגון 'השומרים' שהגיעו תוך דקות ספורות ועצרו אותן ברחוב אלישע. מכאן הטיפול הועבר למשטרת ישראל.

ניידת משטרה הוזמנה למקום, ושתי הנשים נלקחו אחר כבוד לתחנת המשטרה לחקירה.

אחראי בעמותה מספר שהתלושים ממעונים לפי מספר וכך ידענו שזה היה אמור להגיע למשפחה נזקקת, וכשהיא חייגה ביקשתי שתחזיר את התלושים, היא החזירה רק חלק מתוך ה-1500 שקל, ומתנדבי ארגון 'השומרים' הזעיקו אותי למקום בכדי שאני אזהה את התלושים ואגיש תלונה.

בארגון 'השומרים' שבים ומתריעים "לא לשלוח כסף ושווי כסף בדואר וגם לא בתיבות דואר כי כל לילה אנחנו צופים בנשים ואנשים שגונבים מהתיבות דואר ראו הוזהרתם".

צילום: דוברות השומרים









השומרים קמחא דפסחא תווי קנייה גניבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד