י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעקבות הירי לעבר ליפשיץ

המתפללים מודים: "לא מרגישים בטוחים, התרגלנו לפחד"

מתפללי בית הכנסת מחוצה לה נורה ביום ראשון האחרון יוסף ליפשיץ בן ה-60, לא מצליחים להירגע מהאירוע ומביעים את חששם בגלוי: "כבר לא מרגישים בנוח בבית הכנסת שלנו, אנשים עוסקים כל הזמן במחשבות האלה, תראו באיזה קלות זה קורה"

המתפללים מודים: "לא מרגישים בטוחים, התרגלנו לפחד"
בית הכנסת 'יאנג ישראל' במיאמי, פלורידה צילום: גוגל מפות

"אנחנו לא מרגישים בטוחים בבית הכנסת, התרגלנו לפחד", כך אומרים מתפללי בית הכנסת 'צעירי ישראל' שבצפון מיאמי ביץ' בפלורידה.

הם חוששים מהעתיד, לאחר שאחד המתפללים נורה ביום ראשון האחרון מחוץ לבית הכנסת. אחד המתפללים אמר, "מכיוון שזה היה בבית כנסת, ובגלל כל האנטישמיות שמתרחשת כיום בעולם, כמעט התרגלנו לזה, וכבר לא מרגישים בנוח בבית הכנסת שלנו, אנשים עוסקים כל הזמן במחשבות האלה, תראו באיזה קלות זה קורה, תראו איך בצורה קלה, פשוט מישהו מגיע עם אקדח ומתחיל לירות באנשים", כך דווח באתר JTA.

יוסף ליפשיץ, נורה בסביבות השעה 19:00, ביום ראשון האחרון, מחוץ לבית הכנסת 'Young Israel' (ישראל הצעיר) שבצפון מיאמי ביץ', עת שישב מחוץ לבית הכנסת שנמצא בשדרה 10, ליד רחוב 171. מתנדבי ארגון 'הצלה מיאמי' הגיעו למקום וטיפלו בקרבן, בשנות ה-60 לחייו, שספג מספר יריות ברגליו.

על-פי הדיווחים בתקשורת המקומית, אדם שנראה בשנות ה-20 לחייו יצא ממכוניתו, התקדם לעבר הספסל והחל לירות לעבר ליפשיץ. הנפגע התעשת מהר והסתתר מאחורי הספסל - בכך אולי הציל את חייו - עד שהירי נפסק כעבור 20 או 30 שניות. היורה שב לרכבו ונעלם.

אחד ממתפללי בית כנסת אחר שנמצא במרחק קצר ממקום הירי, סיפר ל'בחדרי חרדים', כי "המשטרה הגבירה את הסיורים בכל בתי הכנסת בשכונות, והציבה שוטר מחוץ לבית הכנסת "צעירי ישראל" בזמן התפילות, גם ליד בתי כנסת שאף פעם לא היו שם סיורי שוטרים".

מתפללת נוספת סיפרה לתקשורת המקומית, כי למרות האבטחה הקבועה בבית הכנסת, מאבטח חמוש, מצלמות אבטחה, דלתות כפולות, "אנחנו עדיין לא יכולים להיות שקטים, כי לא ככה אתה מקבל הגנה, לא ככה אתה גורם לאנשים להקשיב". אמרה. "אנשים מפחדים ושואלים האם אוכל להגיע לבית הכנסת? האם זה בטוח לבוא עם הילד שלי?".

היא הוסיפה, "כרגע יש כל כך הרבה משטרה בסביבה, זה המקום הבטוח ביותר להיות כנראה".

פלורידה מיאמי יאנג ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד