י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תיעוד בלעדי מבית הכנסת

אב האסיר פתח את הארון ופצח בשירות ותשבחות

שם טוב נחמני, אביו של האסיר המשוחרר רונן נחמני, הגיע לאחר הפרסום על שחרורו לבית הכנסת, בו מתפללת המשפחה ופצח בשירות ותשבחות יחד עם מתפללי בית הכנסת • צפו בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'

אב האסיר פתח את הארון ופצח בשירות ותשבחות
תפילת הודיה לאחר שחרור רונן נחמני צילום: צילום מסך

שחרור האסיר הישראלי בעקבות מכתבי ילדיו לנשיא טראמפ: מיד לאחר הפרסום על השחרור, שם טוב נחמני, אביו של האסיר המשוחרר, רונן נחמני, השתתף בתפילת הודיה מיוחדת בבית הכנסת 'נתיבי עזרא' באוונטורה שבמיאמי.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה האב פותח את ארון הקודש ופותח בשירות ותשבחות לקל חי, בהן 'נשמת כל חי' יחד עם קהל המתפללים, שכן האסיר שוחרר כעבור 4 שנים מתוך עשרים שנה שנגזרו עליו לשבת מאחורי סורג ובריח.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', נשיא ארה"ב טראמפ קיצר שלשום (שני) את עונשו של אסיר חרדי בשם רונן נחמני, לאחר מכתבים מרגשים עד דמעות, ששיגרו ילדיו לנשיא ארה"ב, במבחן התוצאה נראה שאלה השפיעו על החלטתו של טראמפ לשחרר את האב לאלתר ולהשיבו אל חיק ילדיו המתגעגעים.

נחמני, חרדי, תושב ישראל לשעבר, אב לחמישה ילדים מתגורר עם משפחתו במיאמי שבפלורידה, היה מעורב על פי כתב האישום בעסקת מריחואנה סינתטית, ובשנת 2015 הוא נכנס לרצות עונש מאסר כבד של 20 שנה, כאשר רבים בקהילה היהודית חשו כי עונשו היה מחמיר מדי וחסר פרופורציה.

סנגורו דיוויד ויינשטיין, טען לפני גזר הדין, כי נחמני צריך לקבל פחות מעשר שנות מאסר. אולם השופט המחוזי מייקל מור לא הסכים איתו וציין כי הנאשם לא הביע חרטה ולא דאגה לקורבנות שהשתמשו בקנאביס הסינתטי ששיווק.

בהודעה על קיצור עונשו, ציין הנשיא טראמפ כי מר נחמני אינו עבריין מסוכן, לא אלים וללא היסטוריה פלילית, יש לו חמישה ילדים קטנים בבית ואשתו סובלת מסרטן סופני. נסיבות מקלות אלה מדגישות את הדחיפות לבקשתו לקיצוב עונשו.

"קשה לי לנשום. אני בהלם, אני לא מאמינה שזה קורה אין לי מילים לתאר כמה אני אסירת תודה, כמה אני מרגישה מבורכת ומאושרת בכל לבי", כך הגיבה האם החולה ל"ע, על פי הדיווח באתר 'המודיע' באנגלית.

בימים האחרונים, כך נודע ל'בחדרי חרדים', בנו אוראל בן ה-10 שיגר מכתב קורע לב לנשיא ארה"ב טראמפ, בו התחנן בפניו שישחרר את אביו, מה שמתברר, נגע ללבו של הנשיא והביא לשחרורה המיוחל, זאת לצד מצבה הבריאותי של האם, שנמצאת במצב קשה מאד עקב המחלה הנוראה ממנה היא סובלת בחודשים האחרונים.

כן דיווחנו כי מי שהיה מעורב בשחרורו, הוא העסקן החסידי ר' משה מורגרטן, חסיד סקווירא, שפעל רבות כדי להשיג את שחרורו של רונן נחמני. מורגרטן עמל במשך עשור שנים לקדם חוק שיביא לשחרורם של אסירי צווארון לבן, מאחר ובארצות הברית העונש על עבירות מס או סחר לא חוקי, יכול להגיע לעשרים שנות מאסר, ואף יותר מכך, ואכן לאחרונה הצליח לחולל מהפכה ולהעביר את החוק בכל האמצעים הנדרשים כולל חתימת הנשיא, מה שהביא לשורת שחרורים של אנשי צווארון לבן חרדיים, ששבו כעבור שנים מעטות אל חיק משפחתם.

בנוסף לאוראל, גם האחות אריאלה בת ה-11, העלתה על הכתב את רגשותיה, "אמא שלי תמיד חולה, היא תמיד עייפה, היא תמיד עצובה ובוכה הרבה, בבקשה אני מתחננת בפניך שתשחרר את אבא שלי, שנוכל לחזור להיות משפחה נורמלית", כתבה הבת לטראמפ בדמע.

אוראל כתב לנשיא, "אתה בוודאי שמעת על המצב של המשפחה שלי, אני הרבה בוכה, במיוחד כשאני הולך לבקר אותו בימי ראשון, ההרגשה שלי כל כך קשה כשאני צריך ללכת הביתה מהביקור, ואני יודע שאבא שלי יישאר שם, החיים שלי כל כך אומללים, תרחם עלינו".

עוד כתב אוראל לטראמפ, "אני רואה את מצבה של אימי, מצבה נהיה גרוע יותר ויותר, אני לא יודע מה יקרה לה בעתיד, אני לא יודע מה יקרה איתי בעתיד, אם היא לא תהיה איתי, אני מתחנן בפניך ומקווה שאתה יכול לעזור למשפחתי".

בת נוספת, דניאלה בת ה-8, כתבה לנשיא, "בבקשה תהיה הסופרמן שלי, תחשוב מה זה לגדול בלי אבא, אני רואה את הילדים האחרים בבית הספר, הולכים הביתה עם אבא שלהם שאוסף אותם, לי אין אבא שאוסף, אני כל כך שבור. הייתי נותן לך את כל הכסף שבעולם אם היה לי, כדי שתשחרר את אבא שלי. אנשים אחרים לוקחים אותי הביתה מבית הספר, אבל זה לא אותו דבר בלי אבא שלי. אמא שלי תמיד בוכה, אין לה כוח, היא חולה מאד, היה לי יום הולדת עצוב ובלי אבא, חצי מהחיים שלי אני בלי אבא שלי, בבקשה תן לו להגיע הביתה".

נשמת כל חי רונן נחמני אסיר משוחרר דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד