ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
די לדיקטטורה

ח"כים ב'כחול לבן' ממורמרים: "מחביאים אותנו"

אחת האסטרטגיות של 'כחול לבן' אינה מקובלת על כל חברי הרשימה, שלא חוששים לגלותה לתקשורת ולהתלונן • ח"כים מתלוננים באוזני 'ישראל היום': "זה ממרמר מאוד לראות אחרים שנותנים להם, בזמן שלא סומכים עליך" • ומהי תגובת 'כחול לבן' הרשמית לטענות?

ח"כים ב'כחול לבן' ממורמרים: "מחביאים אותנו"
'רביעיית ההנהגה ב'כחול לבן צילום: Gili Yaari/Flsh90

ברקע הסקרים האחרונים שחלקם, לא ממש מחמיאים לרשימת 'כחול לבן', ח"כים ברשימה לא חוששים להביע ביקורת בפומבי נגד ההנהגה המרובעת, באוזני כתב 'ישראל היום', עיתון המזוהה כידוע עם היריב - בנימין נתניהו.

על פי הדיווח הבוקר (שלישי) בעיתון, ח"כים ב'כחול לבן' ממורמרים על כך שלא נותנים להם בתקופה זו בה הם מתמודדים על מקומן מחדש - להתבטא בתקשורת, "אנחנו אישי ציבור ומחביאים אותנו, כי חוששים שנעשה פדיחות ולא נדע לענות היטב על שאלות פוליטיות. זה ממש לא נעים", אומר אחד הח"כים לכתבת 'ישראל היום' דניאל רוט-אבנרי.

אם בבחירות הקודמות, מי שהתחבא היה דווקא היו"ר בני גנץ, שכמעט ולא התראיין לתקשורת, הפעם הוא זה שדווקא מרבה לפתוח את הפה מול כל מיקרופון (מלבד ערוץ 20), לעומת ח"כים ברשימה שמונעים מהם מלהתראיין, מחשש שאלה ייתקלו במראיינים מתוחכמים שיפילו אותם במלכודת, עם שאלות סבוכות שלא ידעו להשיב עליהן כהוגן ויגרמו נזק תדמיתי למפלגה.

הח"כים שכן קיבלו אור ירוק להתראיין ונשמעים רבות בערוצי הטלוויזיה ותחנות הרדיו, הם חברי הכנסת, עופר שלח, מאיר כהן ואורנה ברביבאי, השייכים לסיעת 'יש עתיד', יועז הנדל וצביקה האוזר, השייכים לסיעת 'תלם' של יעלון וכן חילי טרופר המשתייך ל'חוסן לישראל' של גנץ, מהרשימה ניתן ללמוד כי הח"כים של 'יש עתיד' מקבלים יותר חופשיות וזאת בשל ניסיונם, זו הכנסת השלישית, לעומת ח"כי 'חוסן לישראל' שהינם חדשים בתחום וקיים חשש שלא ידעו להתמודד עם ראיונות סבוכים.

כך למשל, אפילו הח"כ אבי ניסנקורן יו"ר ההסתדרות לשעבר, המוצב במקום החמישי ונחשב לבכיר ברשימה, לא מרבה להתראיין בשל דעותיו הנתפסות יותר כשמאל, לעומת הרשימה שמציגה את עצמה כ'מרכז', גם הוא שלמוד ראיונות בתפקידו הקודם, מוצנע. כך גם ח"כ מיקי חיימוביץ' מ'חוסן לישראל', הנמצאת בעשירייה הפותחת, לא מתראיינת לאחרונה, מאז פישלה והציגה בראיון עמדה שמאלנית באשר להשארת הגז באדמה, מילים שגרמו למפלגה נזק תדמיתי רב והלקחים שהופקו הן, הסתרתה מהתקשורת.

בעיתון מצוטט ח"כ נוסף מ'כחול לבן' שמגלה, "אמרו לנו בעדינות שאין לנו מספיק ניסיון תקשורתי ושהיו המון תקלות בקמפיין הקודם, אז יש החלטה שמי לא מנוסה לא יתראיין, כדי 'לשמור עלינו' וכדי שלא ייווצרו סערות מיותרות".

"יש את חוד החנית של הח"כים שמתראיינים לתקשורת, וזה ממרמר מאוד לראות אחרים שנותנים להם בזמן שלא סומכים עליך. מציגים את זה ממקום של לגונן, אבל אני מבין היטב את המסר", כך מצוטט ח"כ ממורמר נוסף.

ממפלגת 'כחול לבן' הרשמית מסרו בתגובה ל'ישראל היום': "חברי הכנסת של כחול לבן קיימו בחודש האחרון 218 ראיונות בתקשורת, ועוד עשרות מפגשים עם הציבור. כחול לבן גאה בנבחרת הח"כים המרשימה שלה, שעסוקה בהחלפת השלטון ב־17 בספטמבר".

 

 

מפלגת כחול לבן בני גנץ יאיר לפיד ישראל היום בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד