י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
האתר קרס מרוב עומס

מרגש: עם ישראל התגייס ותרם לאלמנה סכום אגדי

מצווה לפרסם עושי מצווה: אופיר חסדאי ז"ל הלך בתחילת השבוע לעולמו באופן טרגי לאחר שנורה למוות בעקבות ויכוח על חנייה שיצא מפרופורציות • יוזמה פרטית של מאיר ליוש פתחה את הלבבות של עם ישראל ואלפים התגייסו ונתנו יחד מעל מיליון שקלים • "יש לנו עם נפלא"

מרגש: עם ישראל התגייס ותרם לאלמנה סכום אגדי
מימין: ארונו של אופיר. משמאל: זירת הירי צילום: פלאש 90

מי כעמך ישראל: אופיר חסדאי ז"ל הלך בתחילת השבוע לעולמו באופן טרגי לאחר שנורה למוות בעקבות ויכוח על חנייה שיצא מפרופורציות והותיר משפחה שלמה עצובה ודאובה.

דקלה, אלמנתו של אופיר ז"ל, התראיינה לאחר התקרית בדמעות ל'קלמן-ליברמן' בכאן ב', וסיפרה בכאב על הרגעים הקשים בהם הייתה עדה לאירוע המזעזע ועל הקושי הכלכלי שהגיע לפתחה.

הדברים הנוגעים ללב שלה הולידו יוזמה של אנשים פרטיים, שכלל לא מכירים אותה, שפתחו בקמפיין למימון המונים לאיסוף סכום מכובד עבור האלמנה. רבים פתחו את כיסם, וגם 'בחדרי חרדים' התגייס לטובת האלמנה

בסך הכל נאספו עד כה למעלה ממיליון שקלים מיותר מ-6,000 תורמים שונים, כאשר היעד המקורי היה 400,000 ש"ח. בשלב מסוים האתר אף קרס בשל ריבוי הכניסות לתרומה. מאיר ליוש, יוזם הפרויקט, אמר בהתרגשות: "יש לנו עם נפלא". 

ליוש על רקע הכנסת. קרדיט: צילום מסך, טוויטר

בשיחה ל'בחדרי חרדים' בירך ליוש את ההצטרפות ליוזמתו והודה: "אשריכם צדיקים שאתכם מזכים עוד אנשים לתרום".

על מה שהוביל אותו להתגייס לטובת המשפחה סיפר ליוש: "הסיפור קרע לי את הלב, באותו ערב פנה אלי מנכ"ל אחד האתרים והרמנו את הקמפיין. יש עשרות אלפי פניות, האתר קרס", סיפר ליוש.

ליוש ביקר אתמול (שלישי) בבית האבלים וסיפר, "ישבתי בסוכת האבלים, וראיתי מישהו מגיע, שלא קשור למשפחה, ונתן לילדה של אופיר בובה גדולה ויפה. היא פשוט שמחה. בטירוף. כאילו זה הדבר היחיד שקיים בעולם. אושר צרוף על פניה. פתאום האסימון נפל לי, כמו עכשיו. הבנתי מה עשיתי. מה עשינו".

מעל מיליון ש"ח. הסכום שנאסף נכון לשעה זו

הקשיבו לרעייתו של אופיר ז"ל: "נשארתי עם חור ענק בלב, אני חיה על פת לחם. אני מבקשת שיעזרו לי עבור אוכל לשבעה. אין לי כסף לחיות. אין לי מושג איך אני הולכת להתמודד עם זה".

כזכור, ביום ראשון האחרון גבר בן 74 נעצר על ידי המשטרה לאחר שירה למוות באופיר חסדאי ז"ל. התקרית אירעה בחניון של קניון ברמלה, ברחוב שמשון הגיבור. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים את אופיר ז"ל כשהוא במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה. מבית החולים נמסר כי הרופאים נאבקו על חייו, אך נאלצו לקבוע את מותו.

"כשהגענו לחניון של המרכז המסחרי ראינו גבר בשנות ה-40 שוכב מחוסר הכרה עם פצעי ירי בגופו כששוטרת מבצעת בו פעולות החייאה בסיסיות", סיפר פראמדיק מד"א אופיר שיש.

"המשכנו את הטיפול הרפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו מתן תרופות, הנשמות ועיסויים. העלנו אותו במהירות לאמבולנס ופינינו אותו במצב קריטי תוך המשך ביצוע פעולות החייאה. אישה וילדה שהיו במקום בזמן האירוע היו נסערות וטופלו ע"י צוותי מד"א נוספים שהגיעו למקום", סיפר אופיר.

ירחמיאל אורלנצ'יק, מתנדב זק"א שפלה שטיפל בזירה, סיפר: "מדובר בגבר כבן 30 שנורה בחניה של הקניון, ככה"נ על רקע וויכוח על מקום חניה, צוותי מד"א פינו את הפצ' במצב אנוש תוך כדי החייאה לביה"ח אסה"ר שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו, מתנדבי זק"א שפלה טיפלו באיסוף הממצאים בזירת האירוע. נסיבות האירוע נחקרת ע"י המשטרה במקום".

ירי בחניון אופיר חסדאי דקלה חסדאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד