י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לאחר שנכווה מסנט מוריץ

הגננת נחקרה והודתה; שיפור במצב התינוק

שיפור במצבו של התינוק בן השנה שפונה אתמול למיון ילדים לאחר שנכווה מסנט מוריץ • מצבו של התינוק מוגדר קל

הגננת נחקרה והודתה; שיפור במצב התינוק
אילוסטרציה צילום: unsplash

שיפור נרשם במצבו של התינוק בן השנה שפונה אתמול למיון ילדים לאחר שנכווה מחומר כימי, ככל הנראה סנט מוריץ. מבית החולים הדסה עין כרם נמסר הבוקר (רביעי) כי התינוק סובל מכוויות בפניו, בחזה ובבטן - כוויות בדרגה שניה ושלישית, ללא סכנה לדרכי הנשימה ומצבו מוגדר קל.

המטפלת שבפעוטון, בשנות ה-50 לחייה נחקרה כבר אתמול (שלישי) בתחנת לב הבירה בירושלים, בחשד שגרמה לחבלה ברשלנות בחסר ישע. בחקירה, כך מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים', לא הכחישה הימצאות חומר הניקוי סנט מוריץ במקום בו הייתה גישה לילדי הפעוטון בשכונת רמות בירושלים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הפעוט מגבעת זאב מאושפז במחלקה הכירורגית בעין כרם להמשך טיפול ובירור מצבו. בתום חקירתה של המטפלת היא שוחררה בתנאים מגבילים ובהם מעצר בית למשך 5 ימים והרחקה. במקביל, הפיקוח על הפעוטונים ממשרד העבודה והרווחה אף הוא מעורב בעניין.

כזכור, בשעות אחר הצהרים של אתמול (שלישי) צוותי מגן דוד אדום פינו לבית החולים הדסה עין כרם את הפעוט כשהוא סובל מכוויות בחזה. מפרטים ראשוניים עלה כי אם הפעוט אספה אותו מפעוטון בשכונת רמות והבחינה בהתנהגות מעט חריגה וכשבדקה היא גילתה לתדהמתה סימני כוויות על חזהו.

לשאלתה, השיבה המטפלת כי הפעוט שפך על עצמו חומר ניקוי כלשהו, ככל הנראה מסיר שומנים - סנט מוריץ. האם החלה בנסיעה לביתה, אך בדרך הבחינה כי בנה מתנהג באופן מוזר והזעיקה אמבולנס.

צוות מגן דוד אדום פינה את הפעוט עם כוויות בחזה לבית החולים הדסה עין כרם, כשמצבו מוגדר בשלב הראשוני בינוני ומעורפל הכרה.

משה מזרחי חובש באיחוד הצלה סיפר: "בסיוע פרמדיק מתנדב באיחוד הצלה תוך ייעוץ טלפוני עם המרכז הארצי למידע בהרעלות שבבית החולים רמב"ם בחיפה הענקנו סיוע ראשוני לפעוט ברכב הוריו כשהיה בדרכו לגבעת זאב לאחר שהוריו אספו אותו מהמטפלת בשכונת רמות. לאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים".

רשלנות גננת סנט מוריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד