י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"זה דבר שמעולם לא חוויתי"

בחזרה מבית הכנסת: הרב הותקף לעיני בנו

רב קהילת חב"ד בברלין הרב יהודה טייכטל, הותקף בסוף השבוע על ידי שני גברים ממוצא מזרחי בשעה ששב מבית הכנסת כשהוא מלווה בבנו • "אני גר בברלין כבר 23 שנה, וזה דבר שמעולם לא חוויתי לפני כן"

בחזרה מבית הכנסת: הרב הותקף לעיני בנו
הרב יהודה טייכטל צילום: כאן 11

‏אנטישמיות בברלין: שני גברים ממוצא מזרח תיכוני, ירקו וצעקו מילות גנאי בערבית לעבר רב חב"ד בברלין, הרב יהודה טייכטל.

האירוע התרחש בבירה הגרמנית בסוף השבוע בשעה, שהרב חזר מבית הכנסת כשהוא מלווה באחד מילדיו. הרב הגיש תלונה במשטרה שמקיימת בשעה זו חקירה בנושא. כך דיווחה אנטוניה ימין כתבת 'כאן' באירופה.

‏הרב טייכטל אמר: "לצערי עלינו להבין שהתוקפנות כלפי יהודים הן בבתי הספר והן ברחובות ברלין, קיבלה חיים משלה. אולם אני עדיין חושב שרוב הברלינאים מגנים זאת".

הרב אמר לאתר הגרמני WELT: "אני גר בברלין כבר 23 שנה, וזה דבר שמעולם לא חוויתי לפני כן, זה לא היה רק עלבונות, זה היה מצב מאיים, במיוחד בגלל שהילד שלי היה איתי". המשטרה חוקרת כעת את האירוע, עדיין לא נעצרו התוקפים.

הרב הוסיף. "לצערי, עלי לומר שהתוקפנות כלפי יהודים התגברה, הן בחצרות בתי הספר והן ברחובות ברלין". עם זאת, הרב טייכטל ממשיך להיות משוכנע כי "רוב האנשים בברלין לא רוצים לקבל את התוקפנות הזו נגד יהודים כחלק עצוב מחיי היומיום היהודיים".

הרב מקווה לתגובה של החברה האזרחית: "הייתי רוצה שאנשים בעיר יגידו: 'אנחנו ברלין'. זו העיר שלנו, ואין מקום לאנטישמים וגזענים, אני רוצה לקרב אנשים לחיים היהודיים".

"אנו זקוקים לעזרת הרשויות, כך שיהודים בעיר יוכלו להרגיש שוב בטוחים", אומר הרב טייכטל. "באזורים מסוימים ובזמנים מסוימים זה לא בטוח".

יצוין כי משטרת ברלין חוקרת את התקיפה האנטישמית ומנהלת מצוד אחר החשודים.

למרות ההתעניינות התקשורתית הגוברת, הרב טייכטל מעדיף לקחת את המקרה לכיוון אחר ומבהיר, "במקום להתקרבן, אנחנו נדרוש מהממשלה שתשקיע בחינוך נגד אנטישמיות ובפרט בקרב בנוער". 

מאז פרסום המקרה, כל הצמרת הפוליטית בגרמניה חיזקה את ידיו, "הם אמרו לי שיעשו הכל כדי ללכוד את התוקפים ובמקביל ידאגו לעורר יותר מודעות במאבק באנטישמיות", סיפר טייכטל. 

חב"ד ברלין אנטישמיות תקיפות אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד