י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ניסוי בכלי נשק חדשים

הרמטכ"ל: בעזה יכול לפרוץ עימות כל יום

צה"ל השלים היום את התרגיל הביטחוני הגדול ביותר מאז 'צוק איתן' • הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר עם סיום התרגיל כי "ברצועת עזה יכול לפרוץ עימות כל יום" • במקביל נערך תרגיל נרחב גם באיזור הצפון • צפו

הרמטכ"ל: בעזה יכול לפרוץ עימות כל יום
תרגיל בגבול הרצועה צילום: דובר צה"ל

צה"ל השלים היום (רביעי) את היערכותו למלחמה ברצועת עזה, עם התרגיל הגדול ביותר שהתקיים מאז מבצע 'צוק איתן'. בתרגיל שערכה אוגדת עזה בארבעת הימים האחרונים, וקיבל את השם "ארבע עונות", דימתה האוגדה מלחמה כוללת עם החמאס וכן תרחיש ובו צה"ל מתמודד במקביל עם זירות נוספות. במסגרת התרגיל דימו הלוחמים מצב ובו הם מבצעים פינוי נרחב של האוכלוסייה הפלסטינית, וכן התנסו בכלי נשק חדשים.

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי אמר היום עם סיום התרגיל, "אני מתרשם לא רק מהביקור, אלא לאורך לאורך הרבה מאוד דיונים וחיתוכי מצב ותרגילים שעשינו בחודשים האחרונים. אני מתרשם שחלה פה עליית מדרגה משמעותית ביותר. אני מתרשם שגם הפיקוד, גם האוגדה, ושוב, עם כל העזרה של המטה הכללי, יש פה תהליך הכנות מקיף, רציני מאוד, אני מתרשם שרמת המוכנות מאוד מאוד מאוד גבוהה למערכה אפשרית ברצועת עזה. אנחנו לא נותנים לרגיעה הזאת לבלבל אותנו, אנחנו לא נותנים לרגיעה הזאת להטעות אותנו, ואנחנו נמשיך בתהליך ההתכוננות מתוך הנחה שברצועת עזה יכול לפרוץ עימות כל יום".

שרשרת הפיקוד במסגרת התרגיל. צילום: דובר צה"ל

כמו"כ התקיים היום תרגיל צבאי נרחב באזור הצפון במרחב קיבוץ אילון, ובו דימו לוחמי צה"ל חזית שנפתחת מול החיזבאללה, ובה לוחמי החיזבאללה כובשים יישוב ישראלי.

אביב כוכבי רצועת עזה תרגיל צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד