י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הקלטות מהכינוס הסגור חושפות

אריה דרעי מציג: הבדיקות, המינוי והסקרים

יו"ר ש"ס אריה דרעי קיים כנס ח"כים, חברי עיריות ופעילים בולטים, בו דיבר בפתיחות יתר וגילה, כי ש"ס יכולה היתה להציל את המדינה מבחירות והודה כי היתה "ירידה של עשרות אחוזים במקומות שעלינו ב-2015", כך בהקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי' • ומי מונה לטפל בנושא • האזינו לדבריו

אריה דרעי מציג: הבדיקות, המינוי והסקרים
כינוס ח"כי ונציגי ש"ס לקראת הבחירות צילום: יעקב כהן

כשהוא מתכונן לבחירות הגורליות לכנסת ה-22, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, לא שוכח את הבחירות שחלפו ולמרות ההישג המשמעותי של ש"ס עם השגת שמונה מנדטים, הוא מציג בפני הנציגים את הזווית הנוספת בבחירות החולפות וטוען כי ש"ס יכולה היתה לקבל הרבה יותר קולות ולמנוע את מזימת ליברמן, באמצעות הקמת קואליציה צרה הנשענת על 61 חברי כנסת.

בכינוס פעילים שקיים אמש (שלישי) ללא תקשורת או תיעודים, הרגיש יו"ר ש"ס בפתיחות יתר, כדי לשתף את הנציגים מכל רחבי הארץ בבדיקות שערכו במפלגה לאחר הבחירות, וגילה, "ישבנו הרבה מאוד שעות כדי לנתח עיר עיר, בגדול התוצאות של הבחירות האחרונות מגלות כי במגזר החרדי כל מקום של מגזר חרדי עלינו בצורה די משמעותית, בירושלים, במודיעין, בביתר ובאלעד. בכל מקום של ריכוזים חרדים, קריית יערים ורכסים בכל מקום גדלנו", כך הוא נשמע בהקלטה שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'.

"איפה ירדנו?", הוסיף היו"ר לשטוח את הנתונים בפני הנציגים, "בבאר שבע, רעננה, נתניה, יבנה - לצערי הרב ברוב המקומות האחרונים ירדנו, אני מקבל את הטענות וכולנו יודעים שברור שנתניהו שותה (מנדטים א.ק.), לאחרים הוא לקח באחוזים גדולים מאוד, הנס שלנו הוא ששלנו הוא לקח אחוזים קטנים והיתה לנו עלייה בציבור החרדי וזה איזן ולכן קיבלנו 8 מנדטים וגם אחוז ההצבעה שלא היה גבוה".

דרעי הוסיף לשטוח את המצב בפני הנציגים, "אבל שאתה רואה מקומות שאין שום סיבה שהירידה היא לא ירידה כממוצע בשאר במקומות בארץ, אלא ירידה של עשרות אחוזים במקומות שעלינו ב-2015 ובמקומות האלה ב-2019 שיש מקומות שנחתנו ב 60%", דרעי נשמע בהקלטה שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', כשהוא שוטח את הנתונים על הירידה במספר ריכוזים בארץ.

"יש לנו הסברים אבל לא צריך שזה יקרה" אמר דרעי והבהיר לנוכחים, "אי אפשר לוותר על עשרות אלפי קולות. תארו לכם שהיה לנו עוד מנדט, אחד אחד, אז לא היה את הבחירות החוזרות, היה לנו 61 ויכולנו להקים ממשלה - יש עלינו אחריות".

דרעי הודיע במהלך הכינוס כי הוא מינה את מקורבו יהודה אבידן, לפעול בנושא ולרדת לכ-20 ערים כדי לבדוק את הסיבה שש"ס ירדה בכוחה הפוליטי בבחירות לכנסת ה-21, השר הבהיר כי הוא נותן לו את מלוא הגיבוי וחופש הפעולה, "אם צריך להחליף פעילים או להביא אנשים מבחוץ או אפילו להביא מנהל אזורי", כשמטרת ש"ס היא, להחזיר את כל אותם מצביעים הביתה.

בנוסף, בהקלטות שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', מתייחס יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, למערכת הבחירות המתקרבת, כמו בבחירות החולפות עיקר המאמצים הושקעו בהעברת מצביעים שמתלבטים בין 'הליכוד' לש"ס, כפי שהוצג בפני ראשי ש"ס בסקר עומק שנעשה על ידם, כאשר עיקר המשאבים של ש"ס יושקעו לשבועיים קודם הבחירות, אז יערכו כנסי סליחות ברחבי הארץ.

דרעי אמר לנציגים, ,אם במערכת הבחירות הקודמות היה לנו לחץ גדול והאמירה הייתה שש"ס חלשה והיא נלחמת על חייה ושלא ברור שהיא לגמרי בצד הימני - במערכת הבחירות הזו, אחרי שעשינו עבודה אסטרטגית ולכולם ברור שנתניהו וש"ס חד הם, היינו הכי נאמנים והכי אמינים בעניין, עד הרגע האחרון של פיזור הכנסת היינו עם נתניהו ואנחנו ממשיכים בקו הזה ולא עושים תנאים, אנחנו ממשיכם לומר בצורה הברורה ביותר, שאנחנו עם נתניהו".

יו"ר התנועה ביקש מהנציגים, "לא לדבר דברים מיותרים" בעניין התמיכה בראש הממשלה נתניהו ובימין, כשלדבריו, ״זה חשוב מאוד, כי הקהל שלנו נמצא שם. אנחנו נלחמים מול מצביעים או שיושבים או שהם מתלבטים בין ש"ס לליכוד. יש ספרדים שמצביעים ליהדות התורה, אבל הקהל שמתלבט בין הליכוד לש"ס או יושבים בבית הם הרבה יותר גדולים מאלה שתומכים ביהדות התורה".

דרעי גילה עוד, על סקר עומק שנערך על ידי התנועה, בו עלה כי למרות שמצבה של ש"ס לא בסכנה כפי שהייתה במערכת הבחירות החולפת, בכל אופן עולה כי אחוז גבוה מאוד אמר כי יצביעו לש"ס, למרות שהם חזקים, כשהתנאי הוא שהם מעניקים תמיכה אבסולוטית בנתניהו בכל תנאי ובכל מצב. נתון נוסף מפתיע שגילו בש"ס, כי רוב המצביעים תומכים בתנועה, מתוך אחריות - לשמר את התנועה שהקים מרן הגר"ע יוסף זצ"ל.

אריה דרעי תנועת שס בחירות 2019 יהודה אבידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד