ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
למרות ההתנגדות החריפה

הריצה המשותפת אושרה: מה ההבדל בינינו?

למרות הביקורת החריפה בתוככי 'הבית היהודי' נגד ההסכם עם 'הימין החדש' והעמדתה של חילונית כאיילת שקד בראש הרשימה, אושר ההסכם ברוב גדול • זקן רבני הציונות הדתית שנתקל בהפרעות לדבריו: "בואו לא נתרברב שאנחנו מי יודע מה. יש לנו 6 נציגים בעשירייה"

הריצה המשותפת אושרה: מה ההבדל בינינו?
בן דהן, פרץ ויוגב בכנס 'הבית היהודי' צילום: פלאש 90

בצל הניסיונות האחרונים לצרף את 'עוצמה יהודית' ל'ימין המאוחד', חברי מרכז 'הבית היהודי' התכנסו הערב (רביעי) בכדי לאשר את ההסכם שנחתם שלשום עם 'הימין החדש' בראשות איילת שקד, ואכן לאחר דיונים ונאומים אושרה הריצה המשותפת ברוב גדול.

הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית עלה לשאת דברים ואמר, "אין מילים בפי כדי לברך את הרב רפי פרץ, שהוא היה והוא נשאר יו"ר ה'בית היהודי'. נא לא להתבלבל. אין אף אחד אחר שמחליף אותו בראש הציונות הדתית. מדובר בהליכה לבחירות בבלוק טכני! אני מאמין שבמציאות הנוכחית לא יכולנו ללכת לבד. יש כאלה שחושבים שאפשר ללכת לבד. יש מפלגת 'נעם' שחושבת שהיא יכולה ללכת לבד. ראינו עם כל המאמצים שלנו כמה קולות הבאנו לקלפי בבחירות האחרונות. אז בואו לא נתרברב שאנחנו מי יודע מה".

הרב הוסיף ואמר לנוכחים, "הציונות הדתית תלחם על עמדותיה. בעשרת המקומות הראשונים יש לנו שישה נציגים יחד עם האיחוד הלאומי. מה ההבדל בינינו? אין הבדל, אנחנו הציונות הדתית".

הרב דרוקמן הערב. צילום: פלאש 90

"לפני שלושה חודשים בקושי עברנו את אחוז החסימה. נכון שישנם רבים מאיתנו וגם אני בתוכם שסברנו בסיבוב הקודם שנוכל, יחד עם האיחוד הלאומי, להצליח", אמר מזכ"ל המפלגה ניר אורבך.

המזכ"ל הוסיף ואמר לחברי המרכז, "ישנם רבים שיש להם תחושה שנעשה אי צדק במה שקרה בימים האחרונים. אבל האווירה הציבורית משדרת משהו גדול, הציבור זועק אחדות, דורש אחדות. בכל שלב משלבי המשא ומתן הקשוח המורכב ראינו את טובת הציונות הדתית".

"בהסכם הזה יש המון טוב", ניסה אורבך לרכך את הזועמים ואמר, "שישה נציגים שלנו בעשירייה. האותיות יישארו 'טב'. צבעי הקמפיין יהיו הצבעים של הבית היהודי. לא היה לנו קל לחתום על ההסכם, אבל זהו הסכם טוב", סיכם.

כזכור, הסכם הריצה המשותפת אינו מוסכם על חלק מחברי ורבני מרכז ה'בית היהודי'. כשבראשית השבוע פורסמו ב'בחדרי חרדים'  דבריו של הרב איתן אייזמן מרבני המפלגה, כשהוא מבהיר מעל בימת הוועידה, "אצביע נגד הרשימה המאוחדת במתכונת הזאת. אנו שמחים על האיחוד אבל נאמר את דברינו. ההרגשה היא שאנחנו נמצאים ברגע של חילול השם ממש".

אחד מחברי מרכז 'הבית היהודי', הצטרף לביקורת שהביע הרב אייזמן על העמדת אישה חילונית בראש רשימה ציונית דתית, והטיח ביו"ר 'הבית היהודי' הרב רפי פרץ שישב עם הגב אליו, "בושה וכלימה למי שחתם והיד שלו לא רעדה. גועל נפש. ככה אנחנו צריכים לחנך את הילדים שלנו? להצביע בשביל אחת שמרוחה על גבי העיתון? שאפילו חילונים מסתייגים ממנה? בושה וכלימה וזה רק הסיפתח".

גם היום נרשמו הפרעות לא מעטות לדבריו של הרב דרוקמן, שנתקל אף הוא בהתנגדות נחרצת של חברי מרכז ה'בית היהודי'. יצוין כי בעקבות דרישת חברי מרכז, ניתן לרב אייזמן לעלות שוב ולדבר בגנות האיחוד, והוא כצפוי מחה נמרצות נגד ההצעה, לקול מחיאות הכפיים של חלק מהמשתתפים. עם זאת הבהיר הרב בימים האחרונים כי למרות הביקורת נגד האיחוד הוא יקרא להצביע לה ויצביע גם בעצמו.

כאמור, למרות חיצי הביקוורת, אושר ההסכם ברוב גדול.

הרב איתן אייזמן הרב דרוקמן רשימת הימין המאוחד בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד