י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ניצח בבג"צ?

הפרופסור נגד קובי: "גס רוח שלא שמענו כמותו"

פרופ' אביעד הכהן, מגיב להתנהגותו של רון קובי ומכנה אותה, "גסות רוח שלא שמענו כמותה הרבה" • על הניצחון בבג"ץ אמר, "אני במקומו לא הייתי ממהר לשמוח. את המערכה שלו הוא יפסיד" 

 הפרופסור נגד קובי: "גס רוח שלא שמענו כמותו"
רון קובי בבג"צ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא המרכז האקדמי 'שערי מדע ומשפט' הפרופ' אביעד הכהן יוצא במתקפה נגד ראש עיריית טבריה רון קובי על התנהלותו והתנהגותו, ואמר כי השמחה שלו מוקדמת.

בראיון שהעניק הפרופסור ל'ערוץ 7', אמר כי "הסגנון שרון קובי הכניס לפוליטיקה הישראלית, הוא מתחת לכל ביקורת. גסות רוח שלא שמענו כמותה הרבה. אנחנו רגילים לפעמים גם לאמירות בוטות של פוליטיקאים, אבל התנהגות מתמשכת כזו עוד לא ראינו. הוא לא ראוי להיות ראש עיר במדינת ישראל, בלי קשר לשאלה פוליטית כזו או אחרת. אני חושב שצורת הסגנון וצורת ההתבטאות, לא כך צריך להיראות נבחר ציבור במדינת ישראל".

לשאלת הכתב כי "מצידו של רון קובי נראה כי יש כאן ניצחון", אמר הפרופסור: "על זה נאמר עוד ניצחון כזה ואבדנו. גם אם זה ניצחון ב'קרבון', זה אפילו לא קרב אלא קרב קטן, אני חושב שהשמחה שלו מוקדמת ויש סיכוי יותר מסביר שאת המערכה שלו הוא יפסיד. הוא לא ימשיך כראש עיריית טבריה, אלא אם כן יקרה לו איזשהו נס".

הפרופ' אביעד הכהן. צילום: אלי שלזינגר

עם זאת אומר אביעד הכהן ל'ערוץ 7': "יכול להיות שהוא יחזור בתשובה, ויתפלל כל כך חזק שיקרה לו נס והוא יישאר ראש העיר, אבל אחרת אני לא רואה איך הוא נשאר ראש העיר. כפי שאמרתי, בסך הכל יש פה דחייה של חודש וחצי עד אחרי הבחירות, אני לא הייתי במקומו ממהר לשמוח, ובוודאי לא לדבר בביטויים שהוא השתמש בהם. אין להם שום קשר למציאות".

כזכור, ביום שני השבוע הרכב של שלושה שופטים, דן בעתירה שהגיש ראש עיריית טבריה רון קובי נגד החלטת משרד בפנים לפטרו מתפקידו, זאת לאחר שכשל שוב ושוב בהעברת תקציב העירייה מאז נבחר לתפקיד.

המתווה שהציע בית המשפט העליון: שר הפנים ימנה ועדה שתמלא את תפקידי המועצה, השימוע יידחה עד ה-3באוקטובר, בכדי לתת לרון קובי שהות לנסות להעביר את התקציב פעם נוספת. שר הפנים ביקש לקבל מספר ימים כדי לשקול את ההצעה.

לבקשתו של שר הפנים, בית המשפט הודיע כי הוא מעניק שבוע נוסף לאריה דרעי כדי לשקול את השימוע של ראש עיריית טבריה.

בג"ץ הביע תמיכה בקובי ובמתן צ'אנס נוסף להעברת התקציב. נשיאת העליון אסתר חיות אמרה בדיון: "תמנו את הוועדה המורכבת של עובדי המדינה. ולצידה ימשיך ראש העיר. יש אמירות מאוד בעייתיות שנאמרו על ידי השר שאמור להכריע לגבי עתידו של קובי. אני לא רוצה לחזור על זה כאן".

החלטת בג"צ קוממה לא מעט אנשים ובעיקר דבריה של הנשיאה אסתר חיות שקבעה כי "יש אמירות מאוד בעייתיות שנאמרו על ידי השר", בעוד העוול זועק לשמים, שכן השר דרעי לא התייחס בחודשים האחרונים להאשמות והעלבות שהטיח בו ראש עיריית טבריה, אלא ההיפך, מי שכבר למעלה מחצי שנה, מחרף ומגדף אותו ואת המגזר החרדי תוך הסתה פרועה, הוא רון קובי.

רון קובי אביעד הכהן אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד