ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"חיפש לספק את תאוותו"

אחים הורשעו בגין עבירות חמורות בקטינות

שני אחים ממשפחה חרדית לונדונית הורשעו בגין ביצוע עבירות חמורות ואסורות בקטינות שהכירו דרך רשתות חברתיות | הצעיר שבהם הואשם בתשעה סעיפים | גזר דינם יינתן בחודש הבא 

אחים הורשעו בגין עבירות חמורות בקטינות
ידיים. אילוסטרציה צילום: unsplash

שני אחים ממשפחה חרדית המתגוררת בלונדון, בשנות העשרים לחייהם, הורשעו בגין ביצוע עבירות חמורות בקטינות שהכירו דרך הרשתות החברתיות ופגעו בהן.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי האחים העצורים, היגרו עם משפחתם לפני מספר שנים מתימן לבריטניה, במבצע חילוץ של מספר ארגונים, לאחר שהיו בסכנת חיים.

הם נעצרו לפני כשנה בספטמבר 2018, בחשד לעבירות התעללות בילדים, לאחר שהוריה של ילדה בת 14, מצאו בטלפון שלה, תמונות שהוכיחו את מעורבותם של הצעירים בהטרדת בתם, כך נמסר ממשטרת המטרופולין של לונדון.

כלי תקשורת בבריטניה מדווחים, כי הצעיר מביניהם, יצר קשר עם קורבנותיו באמצעות אפליקציות של מסרים במדיה החברתית.

לאחר חילופי מסרים, הצעיר החרדי קבע פגישה עם אחת הקורבנות מחוץ ללונדון ביוני 2018, כשהוא ממשיך לבצע בה עבירות חמורות. בנוסף, היה האח הצעיר, בקשר עם ילדה אחרת בת 14, שהתגוררה בלונדון, והיא פגשה אותה מספר פעמים, אז הוא ביצע בה עבירות חמורות האסורות, הן על פי התורה והן על פי חוק.

ביום שישי ערב שבת פרשת שובה תשע"ט, פשטו שוטרים על ביתו, ערכו חיפוש ועצרו את האח הצעיר. בערב שבת חנוכה, הוא הופיע לראשונה בבית המשפט. חבר מושבעים מצא את הצעיר שבאחים, אשם בתשעה סעיפים הנוגעים לעבירות חמורות בקטינים. הוא הורשע גם בשלוש עבירות של החזקת תמונות תועבה של קטינים.

במהלך ינואר 2019, אחיו המבוגר ממנו בכמה שנים, יצר קשר עם מכר של אחת הקורבנות וביקש לשנות את גרסת המתלוננת. בערב פורים תשע"ט, הוא נעצר ונמצא אשם בכך שהוא ניסה לשבש הליכי חקירה, לאחר שפנה לאחד מחברי הקורבנות.

שני האחים יופיעו בבית המשפט ב-27 בספטמבר להמשך הדיונים בעניינם.

מפקד תחנת המשטרה, מארק רוג'רס, שהוביל את החקירה, אמר לאחר ההרשעה: "הפוגע היה עבריין בודד שפגש את קורבנותיו הצעירים בפלטפורמות המדיה החברתית בידיעה שהם פגיעים, תוך שהוא מחפש לספק את תאוותו". באשר לאחיו הבוגר יותר, אמר רוג'רס כי הוא "ניסה להשפיע על מהלך החקירה, מעשיו היו פזיזים לחלוטין והביאו להרשעתו".

"אני רוצה לשבח את הילדים ואת משפחותיהם שהפגינו אומץ רב בתמיכה בחקירה ובמסירת עדויות בתיק בית משפט קשה וטראומתי. למרבה המזל, סוגים אלה של פשע הם נדירים, האינטרנט הוא משאב פנטסטי המאפשר לצעירים להתחבר וללמוד, למרבה הצער, זה יכול לשמש גם עבריינים טורפים והם מטרה לילדים". עוד קרא המפקד, "לכל צעיר שחווה קשר בלתי רצוי, לדווח על כך למשטרה".

יצוין כי האחים משתייכים למשפחה חרדית המתגוררת בלונדון, אך הם עצמם עזבן את הדת בשנים האחרונות.

מעשים חמורים וביערת הרע מקרבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד