י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בגיל 30 בלבד

מת 'הממשיך' שהוכרז על מציאתו, מיליון דולר

בנו בן ה-30 של אוסאמה בן לאדן מת • ארה"ב הציעה לאחרונה פרס על סך מליון דולר למי שיסייע בלכידתו • לא ברור בשלב זה האם ארה"ב עומדת מאחורי המוות שלו

מת 'הממשיך' שהוכרז על מציאתו, מיליון דולר
צופה בדיווח על אוסמה בן לאדן צילום: Najeh Hashlamoun /Flash 90

באבוד רשעים רינה: רשת 'NBC' מפרסמת הערב (רביעי) כי שלושה גורמים אמריקנים טוענים על פי מידע מודיעיני כי חמזה בן לאדן, בנו של אוסמה בן לאדן, מת. אותם גורמים סירבו למסור היכן מת ובאלו נסיבות. מהבית הלבן טרם נמסרה תגובה.

לאחר חיסולו של מנהיג 'אל קאעידה' אוסמה בן לאדן בשנת 2011 בפקיסטן, פרסם בנו סרטונים בהם קרא לנאמניו לנקום בארה"ב ובנות בריתה. לפני כשנה פרסם סרטון על ידי זרוע התעמולה הצבאית של 'אל קאעידה', בו קרא לתושבי חצי האי ערב, למרוד בסעודיה.

במסמכים שנתפסו עם חיסולו של אביו, נכתב כי אוסמה רצה שבנו יגור איתו ואף טיפח אותו, על מנת שברבות הימים יעמוד בראש ארגון הטרור. ב-2017 טען עלי סופאן, סוכן FBI לשעבר ומומחה ללוחמה בטרור, כי חמזה פועל לתפיסת המושכות בארגון, אותו הקים אביו. 

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה בחודש מרץ האחרון, על פרס בסך מיליון דולר, למי שימסור מידע על מקום הימצאו של חמזה בן לאדן. בהודעת מחלקת המדינה נאמר, כי חמזה מסתמן כמנהיג הבא של אל-קאעידה. בהודעה צוין שהוא מסתתר על פי ההערכות בגבול אפגניסטן-פקיסטן. בעקבות ההודעה, שללה סעודיה מחמזה את האזרחות שלו.

מודעת המבוקשים של חמזה בן לאדן

 

בן לאדן אל קעידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד