י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"נזרקתי מאחד לשני"

לאחר 15 שנות סבל וייאוש: אסתר קיבלה גט

עגונה המתגוררת בלונדון קיבלה סוף סוף את הגט לו ייחלה במשך 15 שנים במהלכן סבלה מטלטלות שונות סביב בעלה העקשן שהושמץ בפומבית • למרות שהסאגה מאחוריה - היא מאשימה את הרבנים בכך שלא עשו מספיק כדי לסיים את זה מוקדם יותר

לאחר 15 שנות סבל וייאוש: אסתר קיבלה גט
זוג חרדים. אילוסטרציה צילום: Sebi Berens/Flash90

נגאלה מייסוריה: אסתר כהן בת ה-57, שהייתה נשואה לשמואל כהן, לא יכלה בשום פנים ואופן להתחתן בשנית על פי ההלכה כיוון שלא קיבלה גט. למרות מעורבותם של שלושה בתי דין וקמפיין "שם ובושה" (שהינו קמפיין שבו בית דין מפרסם את השם והתמונה של סרבן הגט, כדי ללחוץ עליו לתת גט. י. פ.) של אחד מבתי הדין, שנועד לנסות ללחוץ על בעלה להעניק את הגט, היא מאמינה שניתן היה לעשות יותר.  

"מצאתי את עצמי נזרקת מאחד לשני, לא הרגשתי שיש תחושת דחיפות מצד בעלי הסמכות לפתור את מצוקתי", אמרה אסתר לאתר 'ג'ואיש כרוניקל'.

כזכור, בשנת 2015 חילק בית דין בלונדון עלונים בבתי כנסת שונים, והוקיע את ה"התנהגות המתועבת" של הבעל שמואל כהן, בגין סירובו לתת גט לרעייתו.

אולם הגברת כהן אמרה שחירותה הגיעה, רק לאחר שבמקרה היא הבחינה בבעלה לשעבר, המתגורר בחו"ל בביקור בלונדון בשבועות האחרונים. היא ביקשה מחברה לפנות אליו בשמה, ותוך שלושה ימים גייסו חברים סכום כסף כדי להגיע להסדר. הגט סודר על ידי איחוד הקהילות האורתודוכסיות.

למרות שהסאגה כבר מאחוריה, היא משתפת כי במהלך תקופתה כעגונה, היא חשה שלא עושים מספיק בגלל היחס של כמה רבנים. אחד הרבנים אפילו ניסה לזרוע בה ייאוש והמליץ לה שלא לצפות לקבל גט.

"עם גישה כזו מעולם לא הייתי משוכנעת שהם עושים כל מה שהם יכולים כדי לעזור לי, יש עגונות אחרות שסובלות כל יום, אני מקווה שהסיפור שלי ייתן להם תקווה שיום אחד כולם ישוחררו ממצביהם. אין לי ספק שבית דין עם יותר השפעה וסמכות היה עושה את ההבדל הדרמטי לפתור את בעיית העגונות, רק הרבנים יכולים לגרום לזה לקרות. אני מקווה שהם מבינים וישימו לב", קיוותה הגרושה הטרייה בראיון לאתר הבריטי.

יצוין כי באחד השלבים, תוכננה מחאה מחוץ לבית כנסת בו התפלל מר כהן, אך לבסוף המחאה בוטלה. חברו של שמואל כהן אמר בשנת 2015, כי הבעל רצה ליישב את הנושא, אך היה צריך "להסדיר את העניינים ביניהם".

ראש בית דין בלונדון, הדיין הרב מנחם גאלי, אמר כי הוא "שמח מאוד שהמצב נפתר כעת, כל מאמץ הושקע במשך שנים רבות כדי לפתור את בעיותיה של הגברת כהן בתחום ההלכה". אמר. בנוסף, כאשר שמואל כהן עבר לניו יורק, 'לונדון בית דין' ניהל קמפיין באמצעות מודעות הקוראות, שלא לתרום לארגון הצדקה שבראשו הוא עומד.

סרבן גט לונדון בית דין אישה עגונה אסתר כהן שמואל כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד