י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
במהלך הביקור

הערבים לנתניהו: "בעזרת השם תקים ממשלה"

יש גם ערבים כאלה: בעת ביקורו של נתניהו אתמול בשומרון, הוא הופתע לשמוע הודעה קולית מפי פלסטיני ששוחרר מהכלא של הרשות הפלסטינית בזכות מאמציו לפני שלוש שנים, המעוניין לפגוש אותו ולהודות לו בפניו על השחרור. אבל "בעזרת השם קודם כל יצליח בממשלה, שיעשה ממשלה חזקה וטובה" • צפו

הערבים לנתניהו: "בעזרת השם תקים ממשלה"
עודד רביבי מעניק לנתניהו מזכרת צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

שלוש שנים אחרי שחרורם, הפלסטינים ביקשו לפגוש את בנימין נתניהו ולהודות לו פנים מול פנים, אולם היחידה לאבטחת אישים בשב"כ, ככל הנראה לא אישרה זאת, אז הם הסתפקו בהעברת המסר באמצעות חברם.

לפני כשלוש שנים הגיעו קבוצת פלסטינים לסוכתו של עודד רביבי ראש מועצת אפרת, כדי לברך אותו לרגל חג הסוכות. בתגובה הרשות הפלסטינית עצרה וכלאה אותם בטענה שהם משתפי פעולה. מי שסייע להם להשתחרר, היה לא אחר מאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהפעיל קשרים ומאמצים, יחד עם מתאם הפעולות בשטחים באותם ימים תא"ל יואב (פולי) מרדכי, עד שהם שוחררו לבתיהם.

אתמול (רביעי) הגיע ראש הממשלה לביקור ביישוב אפרת, כאשר שמעו אותם פלסטינים על בואו, הם הבינו שלא יצליחו להיפגש עמו, אך בכל זאת ביקשו להעביר לו מסר, באמצעות חברם ראש המועצה עודד רביבי.

בעת נאומו הפתיע רביבי את ביבי ואמר, "יש לנו שכנים אדוני ראש הממשלה, הם רצו לבוא לפה היום, עם כל האורחים שבאו מסביב, הודיעו להם שהם לא יכולים לבוא, אז הם שלחו לך מסרון, אני ברשותך אשמיע אותו".

וכך נשמע אחד הפלסטינים מהכפר הסמוך: "עודד ערב טוב, מה שלומך, יש מצב בעולם שנפגוש את ביבי דקה, נגיד לו תודה רבה על פעם שעזרת כשהיינו בבית הסוהר, אל תצחק, אני לא משוגע". 

"אנחנו מתים לשבת איתו, בעזרת השם קודם כל יצליח בממשלה, שיעשה ממשלה חזקה וטובה, ואנחנו רוצים לשבת איתו ולהגיד לו קודם כל תודה רבה לך על העזרה שעזרת לנו שהיינו בסוכה של עודד, שהוציא אותנו מבית הסוהר של הרשות, אנחנו לא שוכחים את זה כל החיים שלנו".

"אנחנו אוהבים את עם ישראל ואת מדינת ישראל ובעזרת השם יהיה לך זמן לקפוץ לכפר שלנו ועודד יסביר לך הכל על הכפר שלנו ותודה רבה לך".

נתניהו המופתע הגיב בהלצה, "אני הולך".

"למרבה הבושה, ארגוני השמאל שותקים"

נזכיר, כי לפני כשלוש שנים, לאחר שחרורם של אותם פלסטינים, תקף נתניהו את ארגוני השמאל, שלא עשו דבר כדי לנסות להביא לשחרורם, ובפוסט בפייסבוק שהעלה אז, הוא כתב:

לפני ימים ספורים ביקרו מספר פלסטינים בסוכתו של ראש מועצת אפרת עודד רביבי. הם באו לכבד את חג הסוכות ואת שכניהם היהודים, והם כובדו באירוח כמיטב המסורת.

המבקרים הללו לא עשו רע לאיש. אבל כששבו מהביקור נעצרו ארבעה על-ידי הרשות הפלסטינית. לדברי בכירים ברשות, הם עתידים להישפט ולהיכלא בגין הפשע של "נורמליזציה עם ישראל".

היכן זעקת ארגוני זכויות האדם? היא איננה. למרבה הבושה, הארגונים הללו שותקים.

השתיקה הזו לא חדשה ולא מפתיעה. הרי הארגונים הללו שותקים גם כשברשות הפלסטינית משלמים משכורות למשפחות מחבלים, מפארים את הרוצחים וקוראים על שמם רחובות וכיכרות.

הארגונים הללו מוכיחים שוב שאין להם עניין בזכויות אדם, אלא רק בהכפשת ישראל והוצאת דיבתה רעה בעולם. הם משתמשים באידאל החשוב של זכויות אדם ככלי פוליטי לניגוח ישראל.

אני קורא לקהילה הבינלאומית לפעול לשחרור את הפלסטינים החפים מפשע, שכליאתם היא עדות נוספת לסרבנות השלום הפלסטינית.

כאמור, אתמול בעת ביקורו של נתניהו באפרת, השמיע ראש המועצה את הברכה והתודה של אחד הפלסטינים ששוחרר בעקבות הלחץ שהפעיל ראש הממשלה.

בנימין נתניהו עודד רביבי אפרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד