י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
3 לוחמים נפצעו

מתיחות בדרום: מחבל חדר לשטח ישראל

באמצע הלילה: לוחמי גדוד 12 של גולני זיהו מחבל המתקרב לגדר המערכת • בעקבות הזיהוי הוקפצו כוחות לאזור והוכרזה כוננות • במקביל: אירעה תקרית ירי ממנה נפצעו 3 לוחמי צה"ל

מתיחות בדרום: מחבל חדר לשטח ישראל
עמדת חמאס שצה"ל תקף צילום: דובר צה"ל

בסביבות השעה 02:00 זיהו לוחמי גדוד 12 של גולני, חשוד המתקרב לגדר המערכת. בעקבות הזיהוי הוקפצו כוחות לאזור והוכרזה כוננות.

לאחר שחצה את גדר המערכת ביצע המחבל שהיה חמוש בקלצ'ניקוב וברימונים, ירי לעבר הלוחמים והשליך לעברם רימון.

הלוחמים השיבו אש לעבר המחבל וחיסלו אותו, אך כתוצאה מהירי נפצע קצין צה"ל באורח בינוני ושני לוחמים נוספים נפצעו באורח קל, ופונו לביה"ח סורוקה.

המחבל שביצע את הפיגוע בדרום הרצועה הוא האני אבו סאלח בשנות ה-20 לחייו. האני היה פעיל חמאס ששירת בכוח "תפיסת שטח", כוח היושב בגבול עם ישראל ואחראי למנוע שיגור רקטות לעבר ישראל על ידי פלגים המסוכסכים עם חמאס, וכן למנוע הסתננות לישראל.

צילום: דובר צה"ל

הערכה כי ביצע את הפיגוע כנקמה על מות אחיו שנהרג ע"י צלפי צה"ל במסגרת אירועי צעדות השיבה לפני מספר חודשים.

לאורך האירוע, שנערך כולו במרחב הגבול, נחסמו מספר צירים וכוחות תגבור אבטחו את היישובים הסמוכים לגבול. כמו כן, במהלך האירוע הותקפה עמדת חמאס על ידי טנק. מדובר צה"ל נמסר, כי המחבל הינו פעיל חמאס שפעל לבד, וכי גופת המחבל בידי צה"ל.

כזכור, אתמול בצהריים הסתיים התראו"ג הגדול ביותר שנערך ממבצע צוק איתן. עם סיום התראו"ג שנמשך ארבעה ימים וקיבל את הכינוי 'ארבע עונות', אמר הרמטכ"ל רא"ל כוכבי כי המערכה מול החמאס יכולה להיפתח כל יום.

 

תקיפה חמאס חדירת מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד