י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
גולדין בפנייה דחופה

"לא להשיב את גופת המחבל שחוסל הלילה"

לאחר התקרית שאירעה הלילה בגבול הרצועה ובעקבותיה נלקחה גופת המחבל שביצע את הירי - משפחת גולדין בפנייה דחופה למתאם השבויים: "לא להשיב את גופת המחבל שחוסל"

"לא להשיב את גופת המחבל שחוסל הלילה"
אביו של הדר גולדין צילום: פלאש 90

לאחר התקרית שאירעה הלילה (רביעי) ולאחר הודעת דובר צה"ל הבוקר כי גופת המחבל שביצע את הירי היום לפנות בוקר מוחזקת בידיהם - פנתה משפחת גולדין למתאם השבויים והנעדרים ולמזכירו הצבאי של ראש הממשלה נתניהו ודרשה כי ישראל לא תשיב את גופת המחבל שחוסל הלילה.

ממשפחת גולדין נמסר: ״פנינו הבוקר בנושא זה על מנת להבטיח כי ממשלת ישראל לא תחזור על טעויות העבר ותשחרר לקבורה גופת מחבל חמאס בעוד חיילי צה״ל והאזרחים הישראליים ממשיכים להיות מוחזקים בעזה. ממשלת ישראל בראשות נתניהו כבר השיבה ב-5 השנים האחרונות גופות מחבלים מזוהים עם חמאס למרות החלטות הקבינט בעניין זה והחלטות בג״צ שפסקו עליה למלא אחריהן״.

כזכור, בעת מבצע צוק איתן, ב-1 באוגוסט 2014 בשעה 08:00 החלה הפסקת אש למשך 72 שעות ביוזמת מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, ומזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי. הפסקת האש אושרה על ידי חמאס וישראל. הפסקת אש זו הופרה תוך זמן קצר על ידי החמאס בשיגור מספר רקטות לעבר יישובי עוטף עזה ולאחר מכן בירי שתי פצצות מרגמה.

כוח של סיירת גבעתי המשיך בפעילות מבצעית לאיתור מנהרות באזור רפיח. ב-9:05 תקפו את הכוח מחבלים שיצאו ממנהרה, והרגו שלושה מחיילי הכוח: מפקד הסיירת, רס"ן בניה שראל, סגן הדר גולדין וסמ"ר ליאל גדעוני. התוקפים לקחו אתם את גופתו של סגן גולדין.

על פי ההערכה הראשונית, גולדין נחטף בעודו חי ולכן הופעל נוהל 'חניבעל', כחצי שעה לאחר ההתקלות, לשם שיבוש דרכי המילוט של חוטפיו.

אולם, במהלך המרדף אחרי חוליית המחבלים, נתגלו פריטים שאפשרו, יחד עם פריטים שנתגלו בשעות הצהריים על ידי צוות של סיירת מטכ"ל ויחידת אית"ן, לקבוע מאוחר יותר את מותו של סגן גולדין.

מאז ועד היום מוחזקת גופתו של גולדין יחד עם גופתו של אורון שאול בידי החמאס, ומשפחותיהם מנסות בכל הזדמנות שנקרית לידם, לכפות על החמאס את החזרת גופותיהם.

הדר גולדין שמחה גולדין גבול עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד