י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ניצל את דרכונו הדיפלומטי

המאבטח הישראלי שהפך למבריח - נעצר

מאבטח ישראלי בקונסוליה הישראלית בסנט פטרסבורג שברוסיה נעצר על ידי הרשויות ברוסיה לאחר שניסה להבריח כמות גדולה של סיגריות מרוסיה לפינלנד - תוך ניצול דרכונו הדיפלומטי

המאבטח הישראלי שהפך למבריח - נעצר
אילוסטרציה צילום: רועי אלימה / פלאש 90

מאבטח ישראלי בקונסוליה הישראלית בסנט-פטרסבורג שברוסיה נעצר על ידי הרשויות ברוסיה לאחר שניסה להבריח כמות גדולה של סיגריות מרוסיה לפינלנד.

המאבטח ניצל את חסינותו הדיפלומטית כנושא דרכון דיפלומטי. הוא השתמש בדרכון הדיפלומטי על אף שפוטר, אך לא החזיר את דרכונו כנדרש והמשיך להשתמש בו למטרות לא ראויות. כך מדווח איתמר אייכנר ב"ידיעות אחרונות".

מהדיווח עולה כי הרוסים פנו לישראל בבקשה לאפשר חיפוש בביתו של המאבטח וזאת מפני שיש לעובד חסינות דיפלומטית. ישראל התירה לרוסים לבצע חיפוש אצל המאבטח.

מאחר שפג התוקף של הדרכון הדיפלומטי שלו, במשרד החוץ נקיטת צעדים משפטיים נגד המאבטח המבריח על כך שהמשיך להשתמש בדרכון הדיפלומטי ולא החזיר אותו כנדרש. וכן על כך שניצל אותו לטובת ביצוע עבירה והתנהגות בלתי הולמת.

יצוין כי החל משנת 2003 שונו הנהלים במשרד החוץ וכל שר או ח"כ שסיים את תפקידו מחזיר מיד את הדרכון הדיפלומטי שלו. זאת לאחר שהשר לשעבר גונן שגב שמרצה עונש מאסר על ריגול לטובת איראן, הורשע בעבר בזיוף דרכון דיפלומטי ובניסיון להברחת סמים תוך ניצול הדרכון הדיפלומטי שלו שאותו
לא החזיר למשרד החוץ.

הברחת סיגריות קונסוליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד